Høyttalere Dali P-10 DSS erfaringer

thomassannes

Medlem
Ble medlem
08.08.2014
Innlegg
19
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Hei!

Jeg har jaktet på subwofer til mitt meridian anlegg. (DSP 3000 fronter)
Den orginale Meridian suben koster aaaalt for mye penger.

Jeg har null peiling på subwoofere...

Så jeg endte opp med å kjøpe Dali P-10 DSS etter råd fra hifi klubben.
Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe Velodyne SPL-1000 Ultra, men de fantes ikke på lager noe sted.

Fikk pruta P-10 ned til 16.000kr.
Jeg syns det låter veldig bra, har satt delingen på 60hz. Jeg hører utelukkende på musikk... ser aldri film.

Har noen hørt Dali P10? hva syns dere? er den værd prisen?
Finner ingen reviews på den noe sted... Noe som vanligvis bruker å være et dårlig tegn ;D
Jeg kommer alltid til å lure på hvordan Velodyne låter i forhold...

/Thomas
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
886
Denne er en av de jeg har tenkt litt på selv, i tillegg til REL S5. Men hvis du synes den låter bra er det litt fristende å sikte seg inn på en slik Dali sub etterhvert.
 

thomassannes

Medlem
Ble medlem
08.08.2014
Innlegg
19
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Jeg har hørt alt for få subber til å kunne utale meg kritisk til subber.
Men jeg hører at den er mye bedre enn noe jeg har hørt før, dvs subber under 10.000kr.

Den har en ganske oppløst bass, henger veldig bra med og trøkker rimelig bra uten at det blir vulgært.
 

thomassannes

Medlem
Ble medlem
08.08.2014
Innlegg
19
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Fant forsåvidt en haug tyske tester, hvor den blir rost opp i skyene.
En av dem har testet den mot Velodyne SPL og mener den er vesentlig bedre... så det er jo bra :p

The Dali P-10 DSS shines with sophisticated technology, flawless workmanship and excellent tonal qualities. Given the depth and volume compact dimensions are top notch. In addition, a precision that sets standards for down-firing subwoofers. With the two additional passive radiators mounted the membrane surface, the depth and the efficiency increases improve. Flow noise, as they exist in some bass reflex subwoofer, occur in this construction to none. Thus, one can hear with the Danish bass power plant relaxed and without any adverse enormous level. In view of the benefits of the purchase price is fully justified.
https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=de&tl=en&u=http%3A%2F%2Fareadvd.de%2Fhardware%2F2012%2Fdali_p10dss.shtml

Så kanskje det er et bra kjøp da :)
 
Sist redigert:
Topp Bunn