Dali eller Dynaudio?

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Startet denne tråden for en stund siden. Men jeg finner den ikke igjen. Prøver igjen. Valget ble noe helt annet en Dali og Dynaudio. Først så ble det Dynabel 2.5s. Men så ombestemte jeg meg igjen. Valget ble til slutt SuperExact. Den kommer vel i løpet av neste uke. Bestilte meg Kit/m kabinet. Får bare håpe at ikke rommet mitt på 12 kvadrat er for lite.

Men disse er vel litt kresne på stativer. Hva skal jeg velge? For en stund siden så hadde Norsk Hi-Fi center noen, men jeg husker ikke navne på de ??? Det sto at de skulle være bedre en Target M5 eller noe slikt. Noen som vet hvilke stativer jeg tenker på? Eller kan komme med adre tips?

mvh
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Hallo stivert!
Så det ble ikke 2.5s altså? Det var da dumt! Men SuperExact er meget gode stativhøytalere, gratulerer. Og RoDa sitt tips ang stativ er et godt alternativ!

PK
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Bestillte Costum Design stativer i går ;D Får vel de over helga gleder meg.

mvh
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
SuperExact er nok et meget godt valg til 12kvm. Lykke til med god lyd og bra trykk (vil jeg tro)........
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.330
Antall liker
368
Torget vurderinger
14
Kvifor ombestemte du deg da?(for 2,5s altså)



Startet denne tråden for en stund siden. Men jeg finner den ikke igjen. Prøver igjen. Valget ble noe helt annet en Dali og Dynaudio. Først så ble det Dynabel 2.5s. Men så ombestemte jeg meg igjen. Valget ble til slutt SuperExact. Den kommer vel i løpet av neste uke. Bestilte meg Kit/m kabinet. Får bare håpe at ikke rommet mitt på 12 kvadrat er for lite.

Men disse er vel litt kresne på stativer. Hva skal jeg velge? For en stund siden så hadde Norsk Hi-Fi center noen, men jeg husker ikke navne på de ??? Det sto at de skulle være bedre en Target M5 eller noe slikt. Noen som vet hvilke stativer jeg tenker på? Eller kan komme med adre tips?

mvh
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.330
Antall liker
368
Torget vurderinger
14
Husker du kor store bass/melomtone elementene er og følsomheten?

Mvh
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Hva er det best og gjøre mellom høytaller og stativ? Sru fast høytallern i stativet, myk avkobling eller spikes?

mvh
 
K

kbwh

Gjest
Kommer an på...

Skrur du dem fast er de barne- og partysikre. Det er mulig at kabinettresonanser vil få andre q-verdier og andre frekvenser, og slikt kan jo være hørbart.

Blu-tack/tack-it er en klassiker. Hva med å starte med dette og skruer. Skuene tar seg da av partysikringen, og hvis du vil eksperimentere mer kan du jo erstatte tack-it med spikes og ha lenger skruer f.eks.
 
Topp Bunn