Dagen er reddet, Stereo+ 3-2019 er her

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.046
Torget vurderinger
32
Noen drar på hytta, noen på sjøen, mens lengst nord i landet er dette regnet som den siste scooter-helga. Felles for alle, er at om de har nett-tilgang, så kan de ta seg en pause fra alt og sette av litt tid til å lese den ferskeste utgaven av Stereo+.

Her får du en veldig spennende gruppetest av fem forsterkere i prisklassen 12.000-16.000 kroner. Vi har testet KEF sine nye R11-høyttalere, en highend-streamer fra Naim, og jeg har klødd meg i hodet over en Avid-platespiller som leveres både med Avid-pickup og -tonearm. I tillegg har vi vært på Vestlandet og besøkt en fyr som har seksten (16!!!) 18-tommere i anlegget sitt.

En heftig projektor og en ditto hjemmekinoreceiver fra Yamaha, nyheter, litt headfi og ikke minst både musikk- og filmanmeldelser, så burde denne helga være reddet.

Klikk på bildet av bladet for å lese. God fornøyelse.

splus3-19.jpg

Roy
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Jeg ble mildt sagt overrasket da jeg leste testen av Avid-spilleren. Ikke at jeg egentlig har finlest den, eller for den saks skyld er i kundegruppen, men den spilleren kan jo ikke bli lett å selge etter dette, om man da ikke bytter arm. Det som overrasket meg var at du faktisk turte Roy. Jeg håper konklusjonen din er riktig for det ville vært kjempetrist om en eller annen uheldig omstendighet har ført til en så dårlig test uten at det i bunn og grunn er produktets feil. Når det er sagt så skal dere ha kudos hele gjengen for å tørre å publisere en såpass lite flatterende test. Har dere fått noen reaksjoner fra importøren?
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.046
Torget vurderinger
32
Jeg ble mildt sagt overrasket da jeg leste testen av Avid-spilleren. Ikke at jeg egentlig har finlest den, eller for den saks skyld er i kundegruppen, men den spilleren kan jo ikke bli lett å selge etter dette, om man da ikke bytter arm. Det som overrasket meg var at du faktisk turte Roy. Jeg håper konklusjonen din er riktig for det ville vært kjempetrist om en eller annen uheldig omstendighet har ført til en så dårlig test uten at det i bunn og grunn er produktets feil. Når det er sagt så skal dere ha kudos hele gjengen for å tørre å publisere en såpass lite flatterende test. Har dere fått noen reaksjoner fra importøren?
Jeg sender som regel (men ikke alltid) testene mine til gjennomlesning til importørene for at de skal få sjekke fakta. Som regel får de lese også mine synspunkter på lyden. Slik var det nå også, så importøren har lest testen min for en god stund siden. Selvsagt vil jo alle at deres produkter skal få en god test, men som jeg sa til den importøren også, at når vi en sjelden gang kommer med en test som er langt fra strålende, så vil det samtidig styrke de testene våre hvor vi skryter ordentlig. Hadde alt vi testet fått strålende kritikker, kunne jo leserne tro at det gikk automatikk i det. Sånn sett kan faktisk importørene vise til denne type tester for å dokumentere at det vi skryter av, det mener vi virkelig er bra.

Det vi ikke synes er fullt så bra, forteller vi selvsagt også leserne om. Slik som i denne testen.

Sånn rent personlig skulle jeg jo ønske at det var en mindre hyggelig hifi-produsent enn Conrad Mas i Avid som stod bak et produkt som ikke er verdt pengene, men det bekrefter om ikke annet, at vi i Stereo+ ikke tar sånne hensyn heller når vi tester.

Roy
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Slik jeg leste testen burde det være en smal sak å oppgradere produktets arm og eventuelt pickup. Burde jo være en gylden mulighet for importør eller produsent å styrke sin troverdighet også dette.

Ellers helt enig i det du sier Roy, dette er viktig for troverdigheten deres!
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.199
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Enda godt att fakta kommer frem. Da gjør det oss forbrukere mer trygge på ting.
Har hvert skrevet nok om at skribenter er kjøpt og betalt.
 
M

MusicBear

Gjest
Den gang da Fidelity var å få kjøpt, kjøpte jeg dette i Narvesen, gikk på pub - satt der og koste meg med noen øl og et flott blad - mye tekst å lese.

Stereo+ leses derimot (og selvfølgelig) på PC-skjermen, sist måned på flere Starbuck's i USA, oppsparte utgaver. Samme når vi tar kortere London turer; min bedre halvdel finkjemmer Oxford Street mens nyter medbragt lesestoff på PC'n nytes på steder de har drukket øl noen hundre år. Helst australske Fosters, hvor mørkebrunt engelsk øl som pumpes opp manuelt - er for likt gammel gearolje til at jeg har turt smake på det :)
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.046
Torget vurderinger
32
Slik jeg leste testen burde det være en smal sak å oppgradere produktets arm og eventuelt pickup. Burde jo være en gylden mulighet for importør eller produsent å styrke sin troverdighet også dette.
Hvis jeg forstod importøren riktig, så var denne modellen i utgangspunktet ment for kunder som bodde så langt unna forhandler at man kunne sette den opp enkelt uten spesiell kunnskap om platespillere. Som jeg skrev i testen så har jo Avid levert Ingenium med Pro-Ject tonearm, men uten pickup. Legg til en pickup til 3000-6000 kroner, så tror jeg nok vil fungere lydmessig mye bedre. Inntrykket mitt var at drivverket var bra.

Roy
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.046
Torget vurderinger
32
Enda godt att fakta kommer frem. Da gjør det oss forbrukere mer trygge på ting.
Har hvert skrevet nok om at skribenter er kjøpt og betalt.
Siden Stereo+ er gratis å lese er vi jo helt avhengige av annonser, men bransjen tjener jo på at vi er ærlige og troverdige.

Men vi kunne godt hatt flere annonser.

Roy
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.048
Antall liker
21.967
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Jeg har stadig problemer med å lese bladene på iPad. Denne gang kommer jeg til side 40-50 og så får jeg beskjed om at forbindelsen ble brutt og at siden må lastes på nytt. Nå har jeg forsøkt 4 ganger og ikke kommet lenger enn side 50. Er det flere med samme problem?
 

gooner4ever

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.02.2008
Innlegg
834
Antall liker
830
Sted
Mysen
Torget vurderinger
1
Ingen problem her. Har den minste modellen i 2017 versjon.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Gøy med hjemme hos artiklene. Også denne gangen.
Hatten av for de uredde ildsjelene som har pågangsmot nok til å gi seg i kast med konstruksjoner av det kaliberet. Helt rått.
Men synd at han nok er potte-døv om få år til da.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.046
Torget vurderinger
32
Jeg har stadig problemer med å lese bladene på iPad. Denne gang kommer jeg til side 40-50 og så får jeg beskjed om at forbindelsen ble brutt og at siden må lastes på nytt. Nå har jeg forsøkt 4 ganger og ikke kommet lenger enn side 50. Er det flere med samme problem?
Bruker du Joomag-appen eller i nettleseren? Med Joomag-appen funker det i hvert fall både på IPaden min og på android-telefonen.

Roy
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.048
Antall liker
21.967
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Nei jeg har ikke lastet ned appen. Kun trykket direkte på linken her eller i e-post.
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.453
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Likte forsterker-testen her, blir mer vesentlig når man tester direkte mot flere alternativer. (Ønsker fortsatt at dere gjør et lite forsøk på å treffe riktig blindt ved nivå-matching, feks mellom de to med størst forskjeller i klangkarakter, bare for å få idioter som meg til å klappe igjen ;))
 

vrøvl

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.05.2009
Innlegg
943
Antall liker
308
Torget vurderinger
1
Syns det var befriende å lese en skikkelig negativ test. (Selv om jeg syns det var trist at det var Avid som kom dårlig ut, liker dem godt.)
Flere negative tester takk!

EDIT: Hadde forresten vært gøy med en sammenligning med versjonen med Pro-Ject-arm (9cc?) og gjerne en pickup som er mer nærliggende (f.eks 2M Bronze?). Hvor stor er forskjellen? Hadde vært en bra artikkel.
 
Sist redigert:

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.964
Antall liker
6.046
Torget vurderinger
32
Stereo+ leses derimot (og selvfølgelig) på PC-skjermen, sist måned på flere Starbuck's i USA, oppsparte utgaver. Samme når vi tar kortere London turer; min bedre halvdel finkjemmer Oxford Street mens nyter medbragt lesestoff på PC'n nytes på steder de har drukket øl noen hundre år. Helst australske Fosters, hvor mørkebrunt engelsk øl som pumpes opp manuelt - er for likt gammel gearolje til at jeg har turt smake på det :)
Nå er jo ikke ølet i London dyrere enn at du har råd til å prøve et mørkebrunt engelsk øl. Skulle du ikke like det, kan du jo trøste deg med at hifi-lektyren er gratis :)

PS. Hyggelig at vi får være med på tur, forresten...

Roy
 
Topp Bunn