Dac/Pre til iPad.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.951
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Må få litt innspill her, sliter litt med å ha oversikten over alt på markedet.
Skal ha et veldig lite anlegg i mitt andre hjem, har en iPad jeg vil bruke, og en hdd med all musikken fra iTunes på.
Har også et sett AudioEngine A2 som jeg vil bruke, denne modellen har ikke usb inngang som den nye A2+ har.
Audioengine 2 powered loudspeaker | Stereophile.com
Disse er ikke store, men f.eks. koblet på min Bryston B100 sin preout er lyden overraskende god.
Jeg har også en REL T5 som jeg tenker med tiden skal kobles til dette.
Har spilt litt Spotify fra iPad til A2 men lyden er virkelig ikke god, det er innesluttet og tamt. Gain er ikke nok heller.
Tenker jeg trenger en dac, kanskje bare en dock a la Arcam eller Cambridge sin, eller forsåvidt en Apple om den har det jeg trenger, men da trenger jeg vel en forforsterker også? Ellers blir det å regulere volum fra iPad og det er vel ikke så bra....
Det trådløse nettet i huset i huset er veldig tregt, Spotify detter ut, må få gjort noe med dette med tiden. Routeren står en etage oppe, så kanskje jeg må hekte på en Airport Express nede for å booste litt.
Problemet er at jeg ikke helt finder det produktet jeg trenger, og vil ha, har sett litt på Nad D1050, denne er jo fin, men har ikke fjernkontroll NAD D1050 D/A-konverter | Hi-Fi Klubben , ikke så vill med utseendet heller egentlig. Sett litt på Ifi Nano iDac også. DacMagic har ikke fjernkontroll heller, kunne forsåvidt leve fint med uten, DacMagic er jo sikkert bankers men da må jeg enten bruke Apple Camera Connection Kit, eller ta signalet fra Airport Express kanskje.
Airplay har jeg ingen erfaring med.
Må jo uansett ha noe med preout terminaler der kan kobles til høyttalerne, kunne jo forsåvidt også kjøpe en liten surround receiver, men de har jo som regel ikke preout.
Noen gode ideer?
 
Sist redigert:

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Jeg er litt i samme boks som deg, og kjøpte NAD D1050 i den tro at jeg kunne koble iDingser til den ved bruk av overgang på USB kontakten, men den gang ei. NAD'en er glimrende DAC med fabelaktig trøkk og er virkelig morsom å lytte til, men den fungerer ikke med trådløse enheter. Jeg tror at hvis du skal spille trådløst til DAC må du gå via en Apple TV, Squeezebox el.l. som du kobler til DAC digitalt. Klubben har jo nettopp lansert en grisebillig Blutooth sak med digital ut som du kan koble til, men den er vel neppe optimal lydmessig.

Arcams irDac har derimot en egen inngang for iDingser som du da kan koble rett i dac'en og er således kanskje den enkleste løsningen.
 
Topp Bunn