Høyttalere Dårlig finish på en av to høyttalere, men god nok grunn til å klage?

  • Trådstarter Kleine Freiheit
  • Startdato
K

Kleine Freiheit

Gjest
Hei

Jeg kjøpte i begynnelsen av mai et par JBL Studio 580. Disse var på tilbud for 5k hos Dustin Home, nypris mener jeg var 13k. Finishen er sort vinyl.

Etter en stund la jeg merke til at den ene ser ut til å være et mandagsprodukt. På den ene er vinylen trukket over kanten og innimellom eller bak frontplatene, denne ser bra ut.
På den andre avslutter laminatet på kanten fremme hvor den møter frontplatene. Her møter den laminat som kommer fra baksiden eller siden av frontplatene. Dette er både limt og kuttet dårlig, MDFen viser mer og mer ettersom tiden går, det blir vanskeligere å overse det. Merkelig at de har gjort det slik på en av høyttalerne, var kanskje en rest de ville bruke opp?
I tillegg er det et ca 2 cm langt kutt i front platen/hornet hvor de ser ut til å ha prøvd å kutte til laminatet i ettertid.


I tillegg virker det som om dette påvirker monteringen av horndelen. Hvor det er ganske dødt når jeg banker på horndelen på den gode høyttaleren er det en hul lyd når jeg gjør det på denne. Det kan virke som om den ikke ligger skikkelig an på kabinettet.

Er jeg for perfeksjonistisk, eller er dere enige i at det ikke er godt nok? Hvor sterk er i tilfelle saken min?


JBL 1.jpg


JBL 2.jpg


Mvh
KL
 
Sist redigert:

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.533
Antall liker
3.692
Torget vurderinger
96
Dette er mer en god nok grunn til å klage. Du burde fått en ny høyttaler. Legg fram saken så detaljert og saklig som mulig, og dokumenter med bilder.
Det er litt dumt at det er såpass lenge siden, men du burde absolutt forsøke.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Innbiller meg på denne typen høyttalere i denne prisklassen at det er litt lotto om det er dødt på samme sted eller ikke.
Sannsynligvis er det også vanskelig/umulig å få tak i nye høyttalere. Er du ellers fornøyd med dem og er interessert i å bruke minst mulig energi på dette, ville jeg tatt til takke med 1000kr avslag, så blir nok begge parter fornøyd.
 
K

Kleine Freiheit

Gjest
På den siden av hornet hvor lyden er mest hul kan dette trykkes inn mot kassen bak.
Det ser ut til at hornet til dels ikke har kontakt med kassen på den ene siden.

Hele den ene høyttaleren ser ut til å ha vært hastverksarbeid. Til info så har høyttalerne helt forskjellig serienummer og produksjonsår.

Vinylbelegget løsner som sagt mer og mer langs kanten, og dette flere steder langs hele fronten. Bildene er bare fra to av stedene.
Det vil etterhvert bli svært synlig (og irriterende). Når man vet at det er der...
 

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Innlegg
874
Antall liker
401
På den siden av hornet hvor lyden er mest hul kan dette trykkes inn mot kassen bak.
Det ser ut til at hornet til dels ikke har kontakt med kassen på den ene siden.

Hele den ene høyttaleren ser ut til å ha vært hastverksarbeid. Til info så har høyttalerne helt forskjellig serienummer og produksjonsår.

Vinylbelegget løsner som sagt mer og mer langs kanten, og dette flere steder langs hele fronten. Bildene er bare fra to av stedene.
Det vil etterhvert bli svært synlig (og irriterende). Når man vet at det er der...
Jeg så de samme tilbudene på dustin Home, men jeg forstod det slik at dette var et B-vare salg (altså at en må akseptere noen kosmetiske skavanker her og der). Men det du beskriver er for drøyt, så jeg håper du enten får et nytt par høyttalere (580 er vel kanskje ikke lenger i salg?) eller pengene tilbake.
 
K

Kleine Freiheit

Gjest
Hei

Jeg kan ikke huske å ha sett noe informasjon om at det var et b-vare salg. Er du sikker på det?
 
K

Kleine Freiheit

Gjest
Jeg har sjekket ordrebekreftelse og faktura. Det står ingenting om b-vare.
 

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Innlegg
874
Antall liker
401
Jeg har sjekket ordrebekreftelse og faktura. Det står ingenting om b-vare.
Det var godt. Jeg sendte en e-post til Dustin for noen måneder med spørsmål om de nevnte høyttalerne, og fikk inntrykk av at det var et restparti eller b-vare som skulle ut (alle Jbl`ene ble solgt til halv pris eller under). Men da har jeg sikkert misforstått. Uansett: De feilene/manglene du beskriver er for drøye til å aksepteres, så jeg håper du får en grei løsning med nettbutikken.
 
Topp Bunn