Dårlig kontakt RCA

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.731
Antall liker
4.549
Sted
Nøtterøy
Hei! Sliter litt med dårlig kontakt på mine rca kontakter til tider. Opplever skurrelyder og må bak å bikke på kablene. Noen komponentkontakter virker mindre enn andre og opplever derfor dårlig kontakt. Har ikke stramming på mine kabelkontakter. (Van Den Hul).
Noen tips for å få løst dette problemet? Vil gjerne beholde mine kabler. Og komponenter.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Da må det loddes. Hvor er det dårlig kontakt, kabel eller kontakter på komponent?
Må loddes på nytt
 

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.731
Antall liker
4.549
Sted
Nøtterøy
Loddes? Det virker som om klemmene på rca pluggene klemmer for dårlig. Ingen dårlige loddinger. Får da dårlig kontakt og skurrelyd. Kanskje pusse kontaktflatene litt?
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Loddes? Det virker som om klemmene på rca pluggene klemmer for dårlig. Ingen dårlige loddinger. Får da dårlig kontakt og skurrelyd. Kanskje pusse kontaktflatene litt?
Ja kan jo prøve det.
Hvis de er løse i kontakten, må de kanskje skiftes? Finnes mye kontakter å kjøpe hvis du kan lodde.
Ellers bare kjøper du nye. Et tips hvis du vil ha litt bedre ledninger er Wireworld. Jeg vart selv overrasket over hvor bra de var.
Husk at jeg tror de måler lengde ende til ende, så halvmeter er kortere enn 50cm. Wireworld Luna 7, 2 RCA to 2 RCA Audio Cable 0.5m - FutureShop.co.uk
 
Topp Bunn