Corrs light!

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Her på fredagen gikk jeg forbi ølhylla på rema. og der sto det jammen noen Coors Light. Jeg har egentlig ikke noe forhold til dette ølet, annet en at kjøleskapet backstage i 'Gig From Hell' med Asylum Street Spankers er fullt av det.
Så, hvor ille er egentlig ølet fra helvete, tenkte jeg, og dro med meg en flaske hjem?

Så, tørst, etter slåsskamp med en gretten gressklipper, var tiden inne.
Det må være det tammeste jeg noengang har smakt! Litt som farris med hint av ølsmak. Gud bedre.
Hva er det med amerikanere og øl?
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.514
Antall liker
6.911
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
En etterdønning etter forbudstida, det der med amerikanerne og øl. http://en.wikipedia.org/wiki/American_beer

De begynner å få noen slike microbryggerier som lager ordentlig øl, da. Den gemene hop drikker industri-øl.

Som Monthy Python sier: Amercan beer is like making love in a canoe - fucking close to water...

Johan-Kr
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Corrs Light, høres ut som lett-varianten av Kerrs Pink.
Ikke til å drikke, altså.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Fenalaar skrev:
En etterdønning etter forbudstida, det der med amerikanerne og øl. http://en.wikipedia.org/wiki/American_beer

De begynner å få noen slike microbryggerier som lager ordentlig øl, da. Den gemene hop drikker industri-øl.

Som Monthy Python sier: Amercan beer is like making love in a canoe - fucking close to water...

Johan-Kr
USA har alltid hatt supre microbryggerier. Faktisk lager amerikanerne kanskje de beste øla!
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.120
Antall liker
2.616
Torget vurderinger
16
Brasse skrev:
Fenalaar skrev:
En etterdønning etter forbudstida, det der med amerikanerne og øl. http://en.wikipedia.org/wiki/American_beer

De begynner å få noen slike microbryggerier som lager ordentlig øl, da. Den gemene hop drikker industri-øl.

Som Monthy Python sier: Amercan beer is like making love in a canoe - fucking close to water...

Johan-Kr
USA har alltid hatt supre microbryggerier. Faktisk lager amerikanerne kanskje de beste øla!
Helt riktig, Coors light er øl for massene og smaker deretter. Det finnes mye godt øl i USA men jeg tror ikke man finner det i Norge dessverre.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Om du stikker på Tilt i Oslo får du tak i Oscar Blues, Ska, Rogue, North Coast, Flying Dog, Left Hand m.fl. :)
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Brasse skrev:
Om du stikker på Tilt i Oslo får du tak i Oscar Blues, Ska, Rogue, North Coast, Flying Dog, Left Hand m.fl. :)
Nå fikk jeg plutselig lyst til å sette meg på toget gitt. :)
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.246
Antall liker
3.486
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Det er mikrobrygeriene i USA som virkelig har satt fart på den nye interessen for skikkelig øl igjen.

"The Association of Brewers reports that of July 31, 2009 there were a total 1482 craft breweries (962 Brewpubs, 456 Microbreweries, and 64 Regional Craft Breweries) in the United States." http://en.wikipedia.org/wiki/Microbrewery



Hmm, skal vi se hva som finnes i skapet, blant annet:



Alt handlet i Norge, bortsett fra Blizzard og Yeti.
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.331
Antall liker
3.524
Torget vurderinger
4
Når jeg studerte over dammen ble Corr light ansett som noe billig drit av de fleste, inklusive amerikanere flest....med Natural Light ble regna som det værste, hvor man med stor sannsynlighet fikk litt lett diaree dagen derpå :/
"Shiner Bock" var da ok :)
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.120
Antall liker
2.616
Torget vurderinger
16
kasol skrev:
Når jeg studerte over dammen ble Corr light ansett som noe billig drit av de fleste, inklusive amerikanere flest....med Natural Light ble regna som det værste, hvor man med stor sannsynlighet fikk litt lett diaree dagen derpå :/
"Shiner Bock" var da ok :)
Synes å huske at Milwaukee's Best var det værste. Jeg må innrømme at jeg drakk en del Busch, tynt piss men akk så billig for en fattig student. "Easy drinking" ble mye brukt i ølreklame husker jeg.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
At det i det hele tatt står "light" på flaska burde være advarsel nok.
Det betyr i klartekst "anbefalt for folk som egentlig ikke liker øl".
 
Topp Bunn