Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Disqutabel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    6.043

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    2.665
    Sted
    Her
    Bare de har c-vitamin går dette fint. :sneaky:

Ivermectin for de alvorligste tilfellene.

Valentino

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    8.039
    Sted
    Ottestad
    Utbrudd på fruens kontor. Alle proffene unntatt henne er syke. Sekretariatet er også rammet.
    Litt uheldig siden funksjonen er rettet mot bivirkningene av koronahåndteringen. Litt morsomt også. Det er jo ikke farlig med korona for vaksinerte, men man er ikke spesielt brukbar på jobben en uke eller to.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Bygda med en halvdau flyplass
    Fullskala eksperiment under oppseiling.Uten vaksiner, og uten solid hospitalstruktur, rammer nå Corona-viruset Nord-Korea med en solid bredside.

Dersom det lar seg gjøre å få noe informasjon ut av det landet, kan det jo bli interessant å se hvor rett anti-vaxx'erne har... Ikke feigt å la en hel befolkning ta støyten uten noen form av sikkerhetsnett.
    Kanskje noen trodde at N-Korea var / er som Snåsa; en fullstendig virusfri sone...

Asbjørn

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    21.508
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Bare de har c-vitamin går dette fint. :sneaky:

Ivermectin for de alvorligste tilfellene.
    Produksjon av ivermectin bør være innenfor teknologisk rekkevidde selv for Nord-Korea. Det har ingen som helst effekt på viruset, men kanskje som et placebo for å gi inntrykk av at regimet «gjør noe».

Det utbruddet vil også teste teorien om at omikon-varianten har blitt så mye snillere av seg selv at hverken vaksiner eller intensivbehandling er nødvendig. Bare fryktpropaganda i MSM, var det vel. Vi får se.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    6.611
    Produksjon av ivermectin bør være innenfor teknologisk rekkevidde selv for Nord-Korea. Det har ingen som helst effekt på viruset, men kanskje som et placebo for å gi inntrykk av at regimet «gjør noe».

Det utbruddet vil også teste teorien om at omikon-varianten har blitt så mye snillere av seg selv at hverken vaksiner eller intensivbehandling er nødvendig. Bare fryktpropaganda i MSM, var det vel. Vi får se.
    Jeg vil tippe at Nord-Korea får kun en håndfull smittede som kun får en lett snue. O store leder gjør en fantastisk jobb med bekjempelsen av sykdommen.
    Offisielt.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.181
    Ti kroner på at ingen kommer til å stå frem på HFS med dette...

Man må spørre om formålet med den saken, bildet og vinklingen. Var det for å opplyse oss eller var det for å genere klikk? Bieffekten som heter frykt må leserne selv håndtere. Alle som leser nrk.no i dag kommer til å klikke innom den saken.

Jeg legger også merke til at det skrives at homofile blir smittet selv om sykdommen ikke sees på seksuell overførbar. Det får meg til å tenke tilbake på hvordan homofile fikk skylden for hiv på 80 og 90-tallet.

Tillegg:
    De som savnet linselusen Nakstad kan nå se han på vg uttale seg om dette nye viruset.

Sist redigert:

Espen R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    1.260
    Jeg legger også merke til at det skrives at homofile blir smittet selv om sykdommen ikke sees på seksuell overførbar. Det får meg til å tenke tilbake på hvordan homofile fikk skylden for hiv på 80 og 90-tallet.
    Jeg tror det stod skrevet noe sånn som smitte i MSM-gruppen (menn som har sex med menn). Det er viktig å understreke at det å være homofil ikke er ensbetydende med at man har sex med menn. Også det faktum at man definerer seg som hetero/bi, men allikavel støtt kan ha sex med menn.
    Derfor man under Aids-epidemien etterhvert ble bevisst på det å ikke bruke "homofile" som utsatt gruppe, men MSM-gruppen.

Jim I Hendriksen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    3.072
    Tillegg:
    De som savnet linselusen Nakstad kan nå se han på vg uttale seg om dette nye viruset.
    Kanskje det er svaret på hvorfor dette blir slått opp som en stor sak i dag, nå har han gått rundt og sparket småstein i ukesvis uten at noen har spurt etter han så nå fikk han muligheten igjen?

Sist redigert:

Espen R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    1.260
    Det er ikke sikkert denne apekopperen blir noen stor greie. Vi får se.

Men jeg tror at det vil komme større utbrudd av smittsomme sykdommer i årene som kommer. Fordi vi lever tettere, klumper oss sammen i store byer, samtidig som vi i hurtigere tempo ødelegger vårt livsgrunnlag, vårt økosystem.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    2.665
    Sted
    Her

De kan få kjørt seg nå, synd for befolkningen der at de ikke har råd til å være kommentarfelt-eksperter de også.

Jeg vil tippe at Nord-Korea får kun en håndfull smittede som kun får en lett snue. O store leder gjør en fantastisk jobb med bekjempelsen av sykdommen.
    Offisielt.
    Det er noe med det, sannferdige rapporter kan man vel bare ønske seg.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    6.419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Av de jeg kjenner ble de vaksinerte dårligere enn de uvaksinerte, de vaksinerte har i tillegg blitt syk gjerne flere ganger.
    Kan det være fordi de langt fleste vaksinerte ikke blir syke, eller blir så lite syke at de ikke merker det?

Tallene er tydelige. Men tall er åpenbart vanskelige. Allr kjennrr en bestefar som røkte og ble 90......

Jim I Hendriksen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    3.072
    told you. "utbrudd av apekopper i europa" nå.
    farmasøytene bestilte millioner av nye antidoser i fjor.
    Nå sluttet vi med obligatorisk vaksinering mot kopper midt på 70 tallet her i landet så veldig mange er allerede vaksinert, denne vaksinen varer livet ut.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn