Diverse Corona og salg/kjøp av utstyr: desinfeksjon?

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.915
Antall liker
1.953
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Godtfolk!

Nå som det blir mye hjemmisen fremover så kan det jo fort bli både kjøp og salg på brukten, men er det trygt? Finnes jo mange måter å overlevere på, og jeg skrev i annonsen på Pylon at de kan både beskues og hentes i garasjen min om ønskelig. (Er symptom og forhåpentligvis smittefri, men kjører føre var linja her)

Men, burde utstyr som bytter eier i disse tider generelt desinfiseres/vaskes over med sprit/annet først?
Tips og råd mottas med takk!

Og hvordan er det med import om dagen? Må evt. bestilte varer i karantene..?
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Med mindre man planlegger å slikke på utstyret, bør det være sånn tålig trygt å handle uten å desinfisere.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.915
Antall liker
1.953
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Nei, og jeg vet om flere som sikler på et visst produkt også;)
Vært greit å slippe noe desinfeksjon, både produkt jeg selger og noe jeg spaner på er i trefinér. Men om man skal desinfisere dette virket, hva bruker man tro?
 

Olav E

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.01.2009
Innlegg
593
Antall liker
726
Torget vurderinger
4
Jeg er klar for både gode kjøp og salg!

IMG_4241.jpg


Mvh Olav E
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.166
Antall liker
2.100
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Godtfolk!

Nå som det blir mye hjemmisen fremover så kan det jo fort bli både kjøp og salg på brukten, men er det trygt? Finnes jo mange måter å overlevere på, og jeg skrev i annonsen på Pylon at de kan både beskues og hentes i garasjen min om ønskelig. (Er symptom og forhåpentligvis smittefri, men kjører føre var linja her)

Men, burde utstyr som bytter eier i disse tider generelt desinfiseres/vaskes over med sprit/annet først?
Tips og råd mottas med takk!

Og hvordan er det med import om dagen? Må evt. bestilte varer i karantene..?
Coronaviruset lever bare i opp til 12 timer på gjenstander. Så tror du kan slappe helt av :)
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.808
Antall liker
564
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Bruk hansker ved innkjøp og sett eskene kaldt noen timer, så dauer vel viruset etter en natt tipper jeg.
 

Olav E

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.01.2009
Innlegg
593
Antall liker
726
Torget vurderinger
4
Jeg er klar for både gode kjøp og salg!

Vis vedlegget 574698

Mvh Olav E
Er du? Mangler du ikke filter i maska?
Kan ikke sløse med filteret bare for fotografen! ;-)

Det er tragisk det som skjer nå. Nytt dødsfall i Norge i dag. Vi har nær familie i karantene og venner med familie som er konstatert syke.

Mitt i ryddesjauen i garasjen fant vi i dag to esker med disse maskene og med flere filtere. Opprinnelsen kjenner jeg ikke til, men vi har nok fått de med på lasset etter en avdød slektning. Med unntak av sprekk i ett av glassene på den ene maska, ser alt helt og fint ut, også filtrene.

Se på innlegget mitt som et forsøk på litt humor i en vanskelig hverdag, men også som en påminnelse om at verden har hatt, og står overfor andre store utfordringer med store konsekvenser for berørte.

La oss bruke tiden til å nyte god musikk og gjerne handle og selge som del av hobbyen vår. Med fornuft hos både selger og kjøper, og en grad av nøkternhet, ser ikke jeg utfordringer med å gjennomføre et godt kjøp eller et godt salg.

Mvh Olav E
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Kjenner absolutt på alvoret selv. Foreldre i 70-åra, jobber med mennesker som ikke har alternativ til å være der de er, og som har sårbarhet langt over befolkningen forøvrig. En av 'mine' har fått milten fjernet, har tidligere hatt flere med kols, og i det hele tatt.

Men midt i alt må vi spøke.
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.797
Antall liker
1.642
Sted
Sjælland. Danmark.
Bakterier dör om de inte får någon näring.
Det er ikke rigtigt. Bakterier kan overleve i lange tider uden næring. Først spiser de den nærmeste af brødre og søstre, og når de ikke kan nå flere, gå de på standby, og kan overleve i månedsvis. De kan tåle en tur ud i rummet og tilbage igen.

Corona er ikke en bakterie. Det er en virus heldigvis.

Corona kan mig bekendt, overleve op til 72 timer under fugtige omgivelser. Men de kan ikke lide at tørre ud og vil så dø efter kortere tid.

Pakker kan jo sættes til side, og når virussen er død, kan pakken tages ind i huset.
 
Topp Bunn