CM7 eller Mentor 2

plast

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.12.2006
Innlegg
55
Antall liker
2
Hei.

Jeg skal kjøpe meg nye høyttalere, og valget står nå mellom B&W CM7 eller Dali Mentor 2.
Har noen her inne erfaringer med noen av disse? Budsjettet mitt har en smertegrense på rundt 14-15k.

Forsterkeren er en YBA Intégré DT, cd-spilleren en Marantz SA7001. Jeg hører mye på rock av typen Nine Inch Nails, Pink Floyd, osv, men også på musikk som Tom Waits, Kate Bush, The Smiths, Frank Zappa, osv.

Jeg er livredd skrikende diskant, men vil samtidig ikke ha for mye ull i diskant-/mellomtonegjengivelsen.

Jeg håper at noen kan hjelpe meg litt. Jeg bor usentralt, og har derfor ikke mulighet til hjemlån. Rommet mitt er lite; ca 12 kvadratmeter: jeg er student:)

På forhånd takk!

mvh
Jan Tore
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Mentor 2, uten tvil.
Vis du ikke er villig til å prøve noe annet?
Cm7 er noe ræl-elementer i dårlig kasse med dårlig delefilter. låter hardt all over (min mening)

PK
 
U

utgatt60135

Gjest
Pen forsterker. Var den relativt dyr? Stereophile skriver følgende om YBA Integré DT:

Substituted in my system for the CAT SL1 Ultimate preamplifier and Quicksilver Horn Mono monoblock power amps, the Integré sounded decidedly cooler but not forward or aggressive, and had a lively, dynamic character. While not particularly tubelike, it avoided sounding hard, edgy, or clinical, the highs remaining clean and grain-free. Having 50W on tap, the Integré had no trouble driving the +100dB-sensitive Avantgarde Uno 2.0 loudspeakers to levels louder than I can tolerate, and it also proved to be an excellent match with Paradigm Studio/20 v.2s, keeping a tight rein on the bass from the Paradigms' ported enclosures. With both speakers, the sound had an open, detailed, transparent quality that made listening to reproduced music a pleasure.