Chario vs Sonus faber

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
-Chario Constellation Delphinus-


versus

-Sonus Faber Domus Concertino -


Noen som har synspunkter, som har hørt disse to?

Har kun hørt Sonus Faber. Flott lyd! Lurer litt på hvordan Chario er i forhold til denne.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
husker bare vagt en gang i tiden at Chario kom med bassport på undersiden av kassen, og derfor kom med relativt "høye føtter"....
Lyden var helt kurant, men mistenker kanskje at SF kan gi litt mer fun factor og spilleglede sammen med rett utstyr...............
 

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Akkurat..Nå har i hvertfall denne modellen bassport på baksiden, noe som ikke er helt ueffent når det gjelder små høyttalere (lettere å få bassforsterking fra bakvegg)..
"Fun factor", hva mener du med det?
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
MEN: mulig jeg ikke kan være objektiv nok, all den tid jeg selv har Concerto`er................. ;-)
 

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Ja, er ikke alltid lett å være objektiv da:)
Men det er jo bra at du er fornøyd med Sonusene dine da:D
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
som sagt, hørte Chario for leeenge siden, tror det var en stativmodell som het synthar eller noe liknende, og vurderte den faktisk seriøst. Ble imidlertid en annen høytaler, pga budsjettet ikke holdt til Charioene..................
 
B

bamsemann

Gjest
Jeg hadde en gang et sett chario academy2, som kan ligne litt på constellation Delphinus.

De hadde en scanspeek 2905 diskant og en scanspeek bass, 6,5" og bassporten var bak.

De kosta dengang ca 27 000kr i norge. Og jeg husker de slo sonus faber electa amator2 i enten stereophile eller absolute sound.

De delte helt nede på 1500hz, og ble derfor litt slanke i mellomtone og diskant, og bassen var litt unyansert.

De var utrolig flotte, men lyden sto ikke helt i stil.

bamsemann.. :)
 

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Akkurat ja.. Bør nok ta en lytt først i hvertfall, skjønner jeg.....Slank mellomtone og diskant er jo ikke akkurat så fristende... Ikke for en som er vant med Patos, i hvertfall!

Disse "Delfinene" fikk meget god omtale i Lyd&Bilde nr.2, 2005 (link: http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=43659&kategori=Høyttalere&testid=1391:

"Total karakter: 9. Silkemyk og presis lyd, dynamisk bassgjengivelse. Litt for veloppdragne til å tilfredsstille rockerne."
 
K

kbwh

Gjest
Kjenner ikke Chario, men kan gå god for proffens kommentarer angående Sf. Hvis du liker 'tinoene er det ikke noe å lure på. De liker å spiller musikk, inkludert rocknroll.
 

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Noen som vet hvor man kan lytte på Chario?
 

BenVel

Fersking
Ble medlem
03.04.2006
Innlegg
2
Antall liker
0
Hei.
Jeg er importør for Chario i Norge.
Vi har desverre ikke noe utstillingsrom, men vi har følgende modeller inne som dere kan lytte til.
Dere må da avtale tid for lytting.
Vi har følgende høytalere inne.
Det er : Constellation Ursa Major + Constellation Pegasus + Constellation Delphinus + Constellation Phoenix + Constellation Hercules + Premium T2000 +
Piccolo Star 5.1 som er ny i år.
Utstyret kan testes med følgende elektronik.
Xindak XA6950 + Muse deluxe eller Arcam avr300 eller Cayin D1205.1a
Ta en titt på www.rgbav.no (som er under Konstruksjon)

MVH
Bent
 

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Hvor befinner RGB seg? Oslo?
 

BenVel

Fersking
Ble medlem
03.04.2006
Innlegg
2
Antall liker
0
Vi holder til i Sarpsborg.
Ta kontakt på 691 57 691
 
Topp Bunn