Chario høyttalere? Beste høyttaler til 10k?

arildji

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.11.2004
Innlegg
91
Antall liker
12
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
4
Jeg har en kompis som skal ha seg høyttalere, og han har et budsjett på inntil 10.000-12.000,- kr. Han har vært en tur innom Maxwell Hi-Fi og de ha skytt et italiensk merke som heter Chario opp i skyene. En kjapp søk på Google for den aktuelle modellen gav kun 6 treff i hele verden! Er det noen som vet om Chario's fortreffeligheter, eller har kompisen min bare blitt utsatt for litt "Ståle Karpyl" selgersnakk? Chario Premium 1000T het en aktuelle modellen forresten.

Selv må jeg innrømme at jeg ikke følger så mye med i høyttalermarkedet i den lavere delen av prisskalaen, så jeg har litt problemer med å hjelpe kameraten min. Har prøvd med litt febrilsk blading i stabelen av Hi-Fi blader på jakt etter artikler jeg til vanlig rask ville bladd forbi. Men kanskje kan noen har på forumet øse av sin ubegrensede visdom om høyttalermarkedet rundt 10.000,- kr. Hva bør kameraten min satse på. Han vil gjerne ha en gulvstående høyttaler. WAF er også en faktor her ..... ;)

Brukt kan også være aktuelt her. Det øvrige anlegget hans består av Adyton Opera forsterker og Marantz SA7001 cd-spiller.

Mvh
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.555
Antall liker
2.738
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Var også nylig innom Maxwell, og da lyttet jeg til en stativhøytaler fra Chario til ca 40k. Den spilte sinnsykt bra! Men ligger jo noe over 10-12k da............... Men hvis den gir en liten pekepinn på hva Chario går for, lover det jo bra. Kan kanskje være verdt å sjekke ut Opera sine høytalere og. Mener Mezzo stativhøytalere ligger på ca 8k, og det er høytalere som spiller meget bra. Men likevel en divisjon under de dyre Charioene...................

mvh
Proffen
 
Topp Bunn