CD- spillern som ikke finnes.....

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Mulig jeg bare begynner å bli så voksen at synet ikke lenger er helt best lengere , og det er sikkert flere med meg , som flere enn en gang har myset bort på boksen etter hvilke spor som nå spilles av , eller hvor i låta gitarsoloen befinner seg , Displayene nå til dags skal være små og nette , dette designgreiene altså..... :D

Skal man velge cd spiller ut fra de kriteriene som cd spillere bør velges fra , nemlig lyden -blir det lite rom for å ta diplayet med i førstebetraktningen , og det er skremmende mange spillere med svakt/smått /dårlig display...På min cary rigg er det tre forskjellige belysninger , det hele hjelper fint lite når man må myse som en 70 åring og spillern står under tre meter fra.på fullt lys!...Da spør jeg :

Kan ingen lage en cd spiller/drivverk som har display avlest i fjernkontrollen?

Hadde jo vært kjempekjekt det eller ?

Klart at fjernkontrollen blir dyrere i innkjøp når en av husets håpefulle putter den i colaglasset , eller bikkja tygger pån ,men allikevel trur jeg noen ville vært villige til å betale for slikt...I allefall meg..

Det trengs heller ikke store mixebord ala Meridian for å få til noe sånt skulle man tro....?

Hva med å levere slikt som systemfjernkontroll og options...? Og en billig plast(som de fleste leverer) som standardgreie i esken.......

Det kommer da så mye fjongt i denne bransjen her atte....

Finnes det noe der ute som har gått meg hus forbi ,får dere heller unnskylde min uoppmerksomhet.... ;)

Det finnes ett lite unntak....produsenten går alltid egene veier og er konge på lang leveringstid , i tillegg låter deres kreasjoner helt fantastisk....AUDIONOTE!...Kanskje blir det redningen ved neste korsvei ....allikevel syntes jeg tanken med display i fjernkontrollen er spennede....

Mvh Espen
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja de der ja !

men det er ikke cd spiller.....slikt vi som liker covere og fysisk musikk bruker for det meste....kanskje jeg bare er for trangsynt....enda? ;D
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.193
Antall liker
10.357
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Hei

Om du bruker Electrocompaniet sin egen systemkontroll, så får du lest av alt du vil vite på fjernkontrollen sitt display.

mvh
 

noub

Medlem
Ble medlem
17.12.2007
Innlegg
10
Antall liker
0
En enkel løsning på ditt problem må være en kikkert!! Det gir jo i tilleg en ekstra dimensjon til musikk lyttingen! Litt spennende å zome inn på displayet, som å jakte. En annen fordel er jo at du da også kan se på andre ting også! :p
 

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.453
Antall liker
982
Torget vurderinger
18
Du får sjekke ut EMMlabs sine driverk/spillere. Der er diplayet så stort at selv de med fremtreden grå stær skal ha mulighet for å tyde informasjonen som vises...
 

Vedlegg

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.385
Antall liker
20.791
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
ssm skrev:
Ja de der ja !

men det er ikke cd spiller.....slikt vi som liker covere og fysisk musikk bruker for det meste....kanskje jeg bare er for trangsynt....enda? ;D
Du er nok det.

;D

Jeg har ikke ryddet vekk CD-heftene. Bare platene og jævelboksene. Man er jo konservativ; en kjenning har snart digitalisert halve LP-samlingen sin.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Kjenning? Mener du leverandøren din?
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Jeg forstår ikke at det skal være et problem å lese covere selv om musikken ligger lagert på HD?
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.119
Antall liker
3.889
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Greven skrev:
Jeg forstår ikke at det skal være et problem å lese covere selv om musikken ligger lagert på HD?
Det er vel et synkroniseringspørsmål. Først tenker du på en plate du vil høre. Så bruker du 7 sekunder på å finne den og starte avspilling via squeezebox. Deretter går du bort til cd hylla for å finne coveret. Dette tar deg ca. så lang tid at du er halvveis ute i plata før du får lest detaljer om komponist og diverse. Er det rart man blir frustrert ;D
 
Topp Bunn