CD-spiller med god DAC og masse innganger?

Jabba_The_Hut

Medlem
Ble medlem
29.01.2009
Innlegg
20
Antall liker
0
Kikker litt på Hegel sin DAC, (http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?path=249,260&id=1678).

Men trenger en ny CD spiller og det slår det meg at den "riktige" løsningen burde vært et godt CD drev som har en god DAC og i tillegg nok (digitale) innganger for andre kilder, for eksempel som denne fra Beresford - http://www.homehifi.co.uk/PP/Special_Edition_DAC.html.

Men jeg ser ikke ut til å finne noen spiller som treffer på disse tingene. Hvorfor?

(Og noen som vet om Hegel har noen planer i denne retningen?)
 

toca

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Hei, hva med en Logitech Transporter, den har alle typer innganger, bruker den i oppsettet mitt i dag, låter kanon ;D
 

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
Benytter meg av de to sistnevnte selv.

Hos oss brukes de som kilde/dac/forforsterker i hvert sitt anlegg og fungerer (etter mine behov) ypperlig til det. Skulle du ha behov for andre kilder med digitale utganger så kobler du de digitalt til Transporter/Unidisc SC som så står for DA konverteringen. Da trenger ikke de andre kildene kun være et ok drivverk. Bruker f.eks en SB Duet og en satellittmottaker tilkoblet Unidisc SC i stuen og en DVD spiller tilkoblet Transporteren i hobbyrommet. Transporteren har kun digitale innganger mens Unidisc SC også har analoge innganger.

Ellers så gir jo en separat DAC flere valgmuligheter mtp hva du ønsker å benytte som drivverk senere?
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.847
Antall liker
19.666
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Uten at jeg vet budsjettet ditt, er det litt vanskelig. Men har selv dCS Puccini. En fantastisk cd- spiller med innebygd dac og en meget god volumkontroll. Dette er en av de beste en- boksspillerne som er å oppdrive i dag. Kjører denne selv rett i effekttrinnet.
Den har to digitale koaks- innganger. Spiller også sacd, og sampler opp vanlige cd til tilnærmet sacd- kvalitet.

Lars Erik
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
kjetinho skrev:
Denne og er ganske dyr, men Bladelius Embla virkar knallinteressant. Masse inngangar (digitale og analoge), preamp, innebygd hard disk, bluetooth osv. Står om den i siste Fidelity.
http://www.bladelius.com/products/bladelius/media-players/embla.html
Er nok dette som er fremtiden ja. Savner dog SACD, DVD (også Audio) og etterhvert vel Blueray. Selv om den har masser av innganger, så er vel kanskje kun en digital rca/coax litt lite? Og prisen da?

Mvh
Geir
 

Jabba_The_Hut

Medlem
Ble medlem
29.01.2009
Innlegg
20
Antall liker
0
Hehe. Hadde håpet å slippe unna med en pris som kanskje tilsvarte Hegel sin CD-spiller (den billigste)...

Men mye snacks her da :)
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Var redd prisen var i drøyaste laget ja, men kjekt å drøyme. Prisen var endå litt verre enn eg trudde: Pris basis versjon: 45.900,- Pris med forforsterker: 69.900,- Me får legge hovuda i bløyt og finne noko rimelegare.

Kanskje litt merkeleg prioritering på inngangane med to usb, men berre ein rca, ja.

Kom på noko. Har ikkje høyrd dei sjølv, nokre av modellane til Cambridge har digitale inngangar. Azur 740C (5-6000,-) har tre doble digitale inngangar, rca/optisk. Det same har Azur 840C, nedsett med 3000 til 8500 på hifiklubben no. Kan godt hende Cambridge har fleire å velge i og.

Trur Quad 99 cdp-2 har 3 inngangar og er betalbar og.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.384
Antall liker
20.789
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
toca skrev:
Hei, hva med en Logitech Transporter, den har alle typer innganger, bruker den i oppsettet mitt i dag, låter kanon ;D
Word!
Og et hvilket som helst drivverk foran...
 

Jabba_The_Hut

Medlem
Ble medlem
29.01.2009
Innlegg
20
Antall liker
0
kjetinho skrev:
Var redd prisen var i drøyaste laget ja, men kjekt å drøyme. Prisen var endå litt verre enn eg trudde: Pris basis versjon: 45.900,- Pris med forforsterker: 69.900,- Me får legge hovuda i bløyt og finne noko rimelegare.

Kanskje litt merkeleg prioritering på inngangane med to usb, men berre ein rca, ja.

Kom på noko. Har ikkje høyrd dei sjølv, nokre av modellane til Cambridge har digitale inngangar. Azur 740C (5-6000,-) har tre doble digitale inngangar, rca/optisk. Det same har Azur 840C, nedsett med 3000 til 8500 på hifiklubben no. Kan godt hende Cambridge har fleire å velge i og.

Trur Quad 99 cdp-2 har 3 inngangar og er betalbar og.

Der begynner vi å snakke. Cambridge boksene har jo også akseptabel WAF.

Startet det hele med en Hegel forforsterker (har EC på effekt) og tenkte å beholde et visst helhetlig uttrykk når det gjelder design.

Men å kjøpe CD-drevet til 16k uten at jeg samtidig har en plan for andre digitale signalkilder virker litt dumt...

Cambridge 740C (5,5k) har 1 x coax og 1 x optisk mens 840c (8,5k) har 2 coax og 1 x optisk. 840C har også balanserte utganger, så den virker som en het kandidat for lytting!
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
Valentino skrev:
toca skrev:
Hei, hva med en Logitech Transporter, den har alle typer innganger, bruker den i oppsettet mitt i dag, låter kanon ;D
Word!
Og et hvilket som helst drivverk foran...
Nå må jeg for f.. finne ut hva denne transporteren er for noe tenkte jeg. Googlet bitte litt. Ifølge Lyd og Bilde er den vel meget bra (og brukervennlig) til prisen, men ikke high end. Noe for deg kanskje? ;)

http://www.lydogbilde.no/test-logitech-transporter-lyngdorf-sda2175.79291.101o4054o.lbt.html

Mvh
Geir
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.384
Antall liker
20.789
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
En DAD AX24 er bedre men du leverer en ganske så fri tolkning av testens konklusjon, Geir_O. De testet Transporteren sammen med en effektforsterker.
Det er så mye søppel der ute med betegnelsen high end at jeg tar din lille morsomhet på min bekostning som et komplement.
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Jabba_The_Hut skrev:
Der begynner vi å snakke. Cambridge boksene har jo også akseptabel WAF.

Startet det hele med en Hegel forforsterker (har EC på effekt) og tenkte å beholde et visst helhetlig uttrykk når det gjelder design.

Men å kjøpe CD-drevet til 16k uten at jeg samtidig har en plan for andre digitale signalkilder virker litt dumt...

Cambridge 740C (5,5k) har 1 x coax og 1 x optisk mens 840c (8,5k) har 2 coax og 1 x optisk. 840C har også balanserte utganger, så den virker som en het kandidat for lytting!
Ah, eg har blingsa. Det eine settet er digitale utgangar. Men eg er ganske sikker på at det er to digitale inngangar på begge spelarane, og at på begge desse kan du velge mellom coax og optisk. Her har me baksida på 740C


Quad 99 cdp-2 kostar 11k. Den har 3 coax/optiske inngangar. Kanskje ikkje like safe visuelt.

Får gode testar i stereophile og lyd og bilde.
http://www.lydogbilde.no/ekstraordinaert-bra.4620000-117331.html#artid4620001
http://www.stereophile.com/cdplayers/106quad/index.html
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
Valentino skrev:
En DAD AX24 er bedre men du leverer en ganske så fri tolkning av testens konklusjon, Geir_O. De testet Transporteren sammen med en effektforsterker.
Det er så mye søppel der ute med betegnelsen high end at jeg tar din lille morsomhet på min bekostning som et komplement.
Joda, du har et poeng. Ikke vondt ment. Hadde forøvrig vært greit om noen seriøst tok for seg alle disse nye hardiskbaserte streamere/avspillere og sammenlignet dem på samme highend utgang/høyttaler kombo. Hvor mye bedre er Linns toppmodell til langt over 100K sammenlignet med f.eks transporter til rundt 13K?

Mvh
Geir
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.384
Antall liker
20.789
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
En test på lydkvalitet alene ville være interessant den, men samtidig kan jeg ikke fri meg fra å tenke at det ikke de samme menneskene som er i markedet for en Klimax DS som de som er i markedet for en Transporter.

Man kunne (når den en gang kommer, ryktet sier 1. april ;D) også teste Transporter mot også hirezkapable

Squeezebox Touch + Hegels DAC
Squeezebox Touch + Cambridges toppmodell CD-spiller
Squeezebox Touch + dCS Debussy DAC

Men der har man igjen toboksløsninger...
 
Topp Bunn