CD ON har begynt med vinyl........

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Det må vel bli vinylsnurrere det da JanR.... ;D

Destiny.. :)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
RoDa skrev:
Brasse skrev:
At platekompaniet begynner?
;D ;D ;D ;D
Det ville være direkte trist om postordreaktører av denne typen skulle kuppe vinylmarkedet. Den sikre død for de få uavhengige platesjappene som er igjen. Så kan dere sitte å pille dere i nesen mens dere spiller den n´te 180 grammern som ligger på VG-lista eller noe remastara gubbrock utgitt for fjottende gang.

Sorry, jeg klarer bare ikke å finne gleden i slikt.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Platekompaniet har jo bra utvalg på nettsia si de da :)

Ellers så var jeg innom den lokale vinylpuchern i dag og handla disse på vinyl





to knallplater ;D vinylpuchern er Playcom i østfoldhallen.....

Destiny.. :)
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.626
Antall liker
1.319
ErosLoveking skrev:
RoDa skrev:
Brasse skrev:
At platekompaniet begynner?
;D ;D ;D ;D
Det ville være direkte trist om postordreaktører av denne typen skulle kuppe vinylmarkedet. Den sikre død for de få uavhengige platesjappene som er igjen. Så kan dere sitte å pille dere i nesen mens dere spiller den n´te 180 grammern som ligger på VG-lista eller noe remastara gubbrock utgitt for fjottende gang.

Sorry, jeg klarer bare ikke å finne gleden i slikt.
+ alle de tallene som finnes på tastaturet. Gjentatte ganger.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
ErosLoveking skrev:
RoDa skrev:
Brasse skrev:
At platekompaniet begynner?
;D ;D ;D ;D
Det ville være direkte trist om postordreaktører av denne typen skulle kuppe vinylmarkedet. Den sikre død for de få uavhengige platesjappene som er igjen. Så kan dere sitte å pille dere i nesen mens dere spiller den n´te 180 grammern som ligger på VG-lista eller noe remastara gubbrock utgitt for fjottende gang.

Sorry, jeg klarer bare ikke å finne gleden i slikt.
Enig. Men eg trur dei klarar seg fint, utlandet har vel fylt post-ordreandelen her til lands…

?
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.884
Antall liker
13.881
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Tja. Trist? Det viser i alle fall at vinylen er tilbake?

R

EDIT:
Grunnen til smilene mine istad var fordi det så ut som Brasse ikke hadde fått med seg at Platecompaniet selger vinyl.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.884
Antall liker
13.881
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Det er en kjede, men tror det er spesielt for den på Østfoldhallen at det er vinyl der.

R
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
ErosLoveking skrev:
rolfozzy skrev:
ErosLoveking skrev:
Lokale uavhengige sjapper er bra, fortsett med det Destiny.
Playcom en uavhengig sjappe?
vet ikke jeg, bomma jeg, er det en kjede? :-[
Det er en kjede. Har vel hatt mest spill og DVD så langt.

Så vidt jeg vet fins det ikke en eneste uavhengig platesjappe i Østfold.

Kjeder alt sammen. Musikkverket, Platekompaniet og nå Playcom som har et lite utvalg av musikk.

Men nå er jeg ikke allvitende, så jeg skal ikke se bort fra det kan finnes ei lokal sjappe i avkroker, som f.eks. Mysen, Moss eller Rakkestad.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.884
Antall liker
13.881
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
rolfozzy skrev:
Så vidt jeg vet fins det ikke en eneste uavhengig platesjappe i Østfold.
Det var visst et par i Hailldn, men ryktene sier at det ble revet ned så mye fra hyllene. Var noe med skinnjakker med frynser på som rev ned inventaret.....
Ble så mye svinn at de måtte legge ned.



rolfozzy skrev:
Men nå er jeg ikke allvitende, så jeg skal ikke se bort fra det kan finnes ei lokal sjappe i avkroker, som f.eks. Mysen, Moss eller Rakkestad.
Kremt. Et skit og dø :p
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Ok blemme der, my bad. Likevel finner jeg lokalkjeder mindre truende enn storaktørene.

Skrekken er at f.eks Platekompaniet bestemmer seg for at nå satser vi på vinyl dere. Bedre storinnkjøpsavtaler, null krav til fortjeneste i en periode = kjapp død for de andre. (historien gjentar seg)
Resultatet er litt billigere vinyl på sikt, langt mindre utvalg/mangfold i platejungelen. Folk flest driter i det, men jeg er for interessert i hobbien min til at jeg finner det morsomt. :(

Noen som har vært på platejakt i Trondheim i de siste åra? Dødens eller rettere sagt skammens by..... :p
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Lokale uavhengige sjapper er bra, fortsett med det Destiny.
Jeg kommer til å bruke gutta i Playcom i Østfoldhallen til å handle mest vinyl ja ;D

Selv om de er underlagt Playcom, så er det disse to gutta Martin og Magnus som driver sjappa, og de har lyst til å satse på vinyl!

Da syns jeg det er veldig greit at vi som bor i distriktet bruker dem til vår vinylshopping!

Da tør de å satse mer på vinyl, og de har de samme prisene på nett stort sett, og da er det vel det nærmeste vi kommer en lokal vinylsjappe mener jeg!

Destiny.. :)
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Jeg måtte jo teste cd on som vinylleverandør da, så jeg bestilte et par LP plater der i dag, så får vi se hvordan det funker.






Destiny.. :)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Får håpe det ikke tar fler uker før du får de, Destiny.

Har blanda erfaring med leveringstider på de få kjøpa jeg har gjort derfra.

Bra plater du har bestilt ihvertfall.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Får håpe det ikke tar fler uker før du får de, Destiny.

Har blanda erfaring med leveringstider på de få kjøpa jeg har gjort derfra.

Bra plater du har bestilt ihvertfall.
Ja de kan bruke lang tid ja :p får håpe det går greit!

Syns jo denna
låt meget bra hos deg.

Destiny.. :)
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.884
Antall liker
13.881
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Bare husk på advarselen!!
(siste linje)
 

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
ErosLoveking skrev:
Ok blemme der, my bad. Likevel finner jeg lokalkjeder mindre truende enn storaktørene.

Skrekken er at f.eks Platekompaniet bestemmer seg for at nå satser vi på vinyl dere. Bedre storinnkjøpsavtaler, null krav til fortjeneste i en periode = kjapp død for de andre. (historien gjentar seg)
Resultatet er litt billigere vinyl på sikt, langt mindre utvalg/mangfold i platejungelen. Folk flest driter i det, men jeg er for interessert i hobbien min til at jeg finner det morsomt. :(

Noen som har vært på platejakt i Trondheim i de siste åra? Dødens eller rettere sagt skammens by..... :p
Jeg ser poenget ditt, og er enig. Det burde fremdeles være små lokale selvstendige forhandlere.

Det burde fremdeles være en lokal kjøpmann på hjørnet. Ikke noe Rema, Rimi, Ica, Meny og alt hva det nå måtte være.

Det er jo kjeder på alle områder nå.

Den ideelle virkeligheten der er desverre borte.

Så, Eros, du kjøper jo mye vinyl. Hvor mange % av kjøpa dine er gjort i norske uavhengige butikker?
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
rolfozzy skrev:
Så, Eros, du kjøper jo mye vinyl. Hvor mange % av kjøpa dine er gjort i norske uavhengige butikker?
Vanskelig spørsmål egentlig, spesielt siden jeg reiser endel og handler i den sammenheng. Var f.eks i London forrige helg, og da var jeg (som alltid) bevist på å oppsøke butikker i en viss rekkefølge for nye skiver, dvs. starte med å legge igjen penger i de butikkene jeg har mest hjerte for. Det samme på postordre, ingen hemmelighet at Soundflat og Crypt, er hjertebarn. Begge er uavhengige selskaper som har gjort mye for å fremme musikk jeg er interessert i.

På hjemmebane handler jeg hovedsaklig hos Big Dipper, Tiger og Bjørn Ringstrøm. Kompaniet kan jeg ikke huske sist jeg la igjen penger hos, må ha vært en dvd i såfall.

Det som uansett "stjeler" mest av mitt relativt romslige platebudsjett er uten tvil eBay (singler), og så blir det jo en og annen platemesse.
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
rolfozzy skrev:
Så, Eros, du kjøper jo mye vinyl. Hvor mange % av kjøpa dine er gjort i norske uavhengige butikker?
Vanskelig spørsmål egentlig, spesielt siden jeg reiser endel og handler i den sammenheng. Var f.eks i London forrige helg, og da var jeg (som alltid) bevist på å oppsøke butikker i en viss rekkefølge for nye skiver, dvs. starte med å legge igjen penger i de butikkene jeg har mest hjerte for. Det samme på postordre, ingen hemmelighet at Soundflat og Crypt, er hjertebarn. Begge er uavhengige selskaper som har gjort mye for å fremme musikk jeg er interessert i.

På hjemmebane handler jeg hovedsaklig hos Big Dipper, Tiger og Bjørn Ringstrøm. Kompaniet kan jeg ikke huske sist jeg la igjen penger hos, må ha vært en dvd i såfall.

Det som uansett "stjeler" mest av mitt relativt romslige platebudsjett er uten tvil eBay (singler), og så blir det jo en og annen platemesse.
Enig i at Soundflat og Crypt er noen fornøyelige sjapper. De har også veldig fine priser, og plettfri service. Soundflat handler eg regelmessig fra, men har blitt for sjeldent fra Crypt.

Ønsker også å støtte sånne sjapper, men her på berget får eg litt problemer. Min lokale platesjappe er Apollon. De tar eks 449,- for en plate eg får levert for en tohundrelapp fra US. De tar seg generelt veldig godt betalt for endel vinyl. Enkelte nyheter har de kanonpriser på, men skal du ha noe annet enn det siste og kuleste er det mye penger å spare på netthandling. Det får være grenser for lojalitet. Hadde eg hatt ubegrenset med midler hadde eg naturligvis kjøpt alt eg kunne på lokale uavhengige sjapper, men budsjettet mitt er ikkje det det engang var :(

Platekompaniet boikotter eg konsekvent.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
Townes skrev:
Platekompaniet boikotter eg konsekvent.
Bare fordi de er en kjede? Eller fordi du mener de ødelegger markedet i Bergen? Nåvel, jeg skal ikke holde noe forsvarstale for Platekomp. men jeg har handlet mye der både i butikkene (mest i Trondheim) og på Nett og er generelt fornøyd med både utvalget, prisene og servicen. Det at de "stjal" stamkundekortet mitt og erstattet det med et latterlig kompis-kort er jeg riktignok vagt irritert over, men dog.

Det er riktig at ryktene sier at de skal satse på vinyl i Trondheim. Visstnok skal storsatsingen komme etter julesalget, og vil sikkert erstatte en del cd-reoler (ser man godt etter er back-katalogen for pop/rock cd-er i ferd med å tynnes ut. Men reolene for heavy og norsk/dansemusikk vil fortsetter tipper jeg - dette er tross alt Trøndelag :)!)

MEN jeg kjøper jo plater på de uavhengige platesjappene også da. Apollon i Bergen er jo riktig trivelige, bare så synd at jeg er der bare ca. en gang i året (på min mer eller mindre årlige biltur til Vestlandet :)) Litt forvirrende for en turist at det finnes to av dem, som visstnok ikke er samme butikk, bare har samme navn?? Den som har mest jazz/klassisk hadde litt stive priser da jeg var der i sommer. F.eks. et dobbeltalbum med gitaristen Jim Hall kostet pene 499kr der - mens jeg betalte bare 349kr. The Garden i Tønsberg..
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
torem skrev:
Townes skrev:
Platekompaniet boikotter eg konsekvent.
Bare fordi de er en kjede? Eller fordi du mener de ødelegger markedet i Bergen? Nåvel, jeg skal ikke holde noe forsvarstale for Platekomp. men jeg har handlet mye der både i butikkene (mest i Trondheim) og på Nett og er generelt fornøyd med både utvalget, prisene og servicen. Det at de "stjal" stamkundekortet mitt og erstattet det med et latterlig kompis-kort er jeg riktignok vagt irritert over, men dog.

Det er riktig at ryktene sier at de skal satse på vinyl i Trondheim. Visstnok skal storsatsingen komme etter julesalget, og vil sikkert erstatte en del cd-reoler (ser man godt etter er back-katalogen for pop/rock cd-er i ferd med å tynnes ut. Men reolene for heavy og norsk/dansemusikk vil fortsetter tipper jeg - dette er tross alt Trøndelag :)!)

MEN jeg kjøper jo plater på de uavhengige platesjappene også da. Apollon i Bergen er jo riktig trivelige, bare så synd at jeg er der bare ca. en gang i året (på min mer eller mindre årlige biltur til Vestlandet :)) Litt forvirrende for en turist at det finnes to av dem, som visstnok ikke er samme butikk, bare har samme navn?? Den som har mest jazz/klassisk hadde litt stive priser da jeg var der i sommer. F.eks. et dobbeltalbum med gitaristen Jim Hall kostet pene 499kr der - mens jeg betalte bare 349kr. The Garden i Tønsberg..
Det siste først; Den samme Jim Hall plata (tipper det er Concierto på PP) fikk eg levert til rundt 300,- fra UK. Da er det veldig vanskelig å støtte opp om lokale sjapper, sjøl om det jo er trevlige folk bak disken.

Liker bare ikkje hele konseptet med platekompaniet. Én ting er at 98% av de som står bak disken er helt clueless på alt du måtte lure på, en annen ting er at de (i alle fall før i tiden) ikkje tok imot kundebestillinger. Liker ikkje posisjonen de har i det norske markedet kor de omtrent kan diktere ka ting skal koste, samt ka folk skal kjøpe.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Townes skrev:
Det siste først; Den samme Jim Hall plata (tipper det er Concierto på PP) fikk eg levert til rundt 300,- fra UK. Da er det veldig vanskelig å støtte opp om lokale sjapper, sjøl om det jo er trevlige folk bak disken.

Liker bare ikkje hele konseptet med platekompaniet. Én ting er at 98% av de som står bak disken er helt clueless på alt du måtte lure på, en annen ting er at de (i alle fall før i tiden) ikkje tok imot kundebestillinger. Liker ikkje posisjonen de har i det norske markedet kor de omtrent kan diktere ka ting skal koste, samt ka folk skal kjøpe.
grei oppsummering, spesielt det siste.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
rolfozzy skrev:
Så vidt jeg vet fins det ikke en eneste uavhengig platesjappe i Østfold.
Stemmer nok det. Ikke på et par-tre år siden "Platebutikken" til Ulf R. i Sarpsborg stengte. Den var super også, men det er tydeligvis ikke levegrunnlag for sånne lengre. Synd.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
Townes skrev:
Det siste først; Den samme Jim Hall plata (tipper det er Concierto på PP) fikk eg levert til rundt 300,- fra UK. Da er det veldig vanskelig å støtte opp om lokale sjapper, sjøl om det jo er trevlige folk bak disken.
Der tippet du riktig gitt. Bra plate med veldig bra lyd 8) Jeg gidder ikke å kjøpe over 200-kronersgrensa fra UK, så for meg er 349,- i Tønsberg helt greit. Men jeg kjøpte noen andre jazz-plater på Apollon i sommer, så jeg har støttet dem også.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
ErosLoveking skrev:
Townes skrev:
Liker bare ikkje hele konseptet med platekompaniet. Én ting er at 98% av de som står bak disken er helt clueless på alt du måtte lure på, en annen ting er at de (i alle fall før i tiden) ikkje tok imot kundebestillinger. Liker ikkje posisjonen de har i det norske markedet kor de omtrent kan diktere ka ting skal koste, samt ka folk skal kjøpe.
grei oppsummering, spesielt det siste.
Ok, folk får velge selv hva de vil kjøpe, men jeg personlig har ingenting i mot å kjøpe plater på tilbud/kampanjer.

Det er kanskje lett å glemme at de fleste andre platebutikkene i Trondheim som fantes da Platekomp. kom var lite å ta vare på. Hverken Record Free Shop eller CD-buen (eller hva de het på slutten) hadde noe bedre utvalg slik jeg husker det. Men gamle butikker som Baklandet Bokcafe og Playtime kan man jo få seg til å savne.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Jeg må si at platekompaniet har fungert veldig bra ang vinyl, kjapp levering gode priser og god service.

Fikk ei skjev plate for en stund siden, sendte mail til kundesenteret, de sendte en ny plate omgående og ferdig frankert embalasje til den skjeve som gikk i retur.

Men jeg ser det slik at gutta på Plaaycom i østfoldhallen driver sin egen platebutikk selv om de ligger under Playcom.

Det at de har lyst til å utvide satsingen på vinyl er deres egen ide, og kommer oss som vinylkunder til gode. Men hvis vi vil ha deres vinylutvalg i butikken så må vi også handle der.

Ellers så har jeg også brukt Tormod på Panorama Records mye, en hyggelig kar det også.

Destiny.. :)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
ErosLoveking skrev:
Townes skrev:
Det siste først; Den samme Jim Hall plata (tipper det er Concierto på PP) fikk eg levert til rundt 300,- fra UK. Da er det veldig vanskelig å støtte opp om lokale sjapper, sjøl om det jo er trevlige folk bak disken.

Liker bare ikkje hele konseptet med platekompaniet. Én ting er at 98% av de som står bak disken er helt clueless på alt du måtte lure på, en annen ting er at de (i alle fall før i tiden) ikkje tok imot kundebestillinger. Liker ikkje posisjonen de har i det norske markedet kor de omtrent kan diktere ka ting skal koste, samt ka folk skal kjøpe.
grei oppsummering, spesielt det siste.
Synes det er viktig å skille mellom to ting her. Platekompaniets markedsposisjon er en ting, Platekompaniet noe ganske annet. Når det først er så galt at vi har en dominerende aktør i markedet kunne det neppe vært stort bedre, tror jeg.

Og når det gjelder manglende kompetanse tror jeg heller ikke vi skal surve så fælt. Total kontroll over en så omfattende varegruppe er vel mye forlangt?

Bare for å ta giganten litt i forsvar. Dere gjetter sikkert selv hva jeg foretrekker til sjuende og sist. ;)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hyggelig at ny vinyl blir lett tilgjengelig også da. Tviler på at det går på bekostning av de uavhengige små bruktsjappene.
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.626
Antall liker
1.319
Zomby_Woof skrev:
ErosLoveking skrev:
Townes skrev:
Det siste først; Den samme Jim Hall plata (tipper det er Concierto på PP) fikk eg levert til rundt 300,- fra UK. Da er det veldig vanskelig å støtte opp om lokale sjapper, sjøl om det jo er trevlige folk bak disken.

Liker bare ikkje hele konseptet med platekompaniet. Én ting er at 98% av de som står bak disken er helt clueless på alt du måtte lure på, en annen ting er at de (i alle fall før i tiden) ikkje tok imot kundebestillinger. Liker ikkje posisjonen de har i det norske markedet kor de omtrent kan diktere ka ting skal koste, samt ka folk skal kjøpe.
grei oppsummering, spesielt det siste.
Synes det er viktig å skille mellom to ting her. Platekompaniets markedsposisjon er en ting, Platekompaniet noe ganske annet. Når det først er så galt at vi har en dominerende aktør i markedet kunne det neppe vært stort bedre, tror jeg.

Og når det gjelder manglende kompetanse tror jeg heller ikke vi skal surve så fælt. Total kontroll over en så omfattende varegruppe er vel mye forlangt?

Bare for å ta giganten litt i forsvar. Dere gjetter sikkert selv hva jeg foretrekker til sjuende og sist. ;)
Nå beveger vi oss muligens faretruende langt unna tema for tråden, men... Platekompaniet var ikke så ille opptil for ti, tolv år siden, men de har beveget seg fra å være en musikksjappe til å bli en underholdningsleverandør. Jeg skjønner den utviklingen sett fra et økonomisk ståsted, filmer, serier, konsoller og spill har gitt mer enn skillemynt i kassa, men nedleggingen av sjappa på Grønland viste at de har tatt farvel med historien sin. Platekompaniet duger til å kjøpe billige backkataloger og dvd'er, men som platesjappe har de lagt ned for lengst.
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Morsomt å lese...

For meg er det revnende likegyldig hvem som selger vinyl - men gode priser / kvalitet og kundevennlighet setter jeg en pris på.

I begynnelsen av 90-tallet var det nær sagt ikke en eneste Hifi-butikk som solgte platespillere - og det varte en god tid.

Bare jeg og noen få andre, "Neandertalere" i så måte bland de digitalt frelste, snurret vinyl i denne periode.

I flere 10-år ble ikke vinyl og platespillere nevnt i Norsk hifi-blader - av de få som var i handelen.

Jeg selv kuttet ut disse bladene da 60% av innholdet omhandlet digitale kamera, sorround og mobiltelefoner.

Fint om det ville dukket opp en platesjappe her hjemme, men det er vel mere enn hva en kan forvente, finnes ikke sjapper som selger CD heller foruten diverse bensinstasjoner og posten, sistnevnte tror jeg vil kutte ut dette salget nå.
 
Topp Bunn