Digitale avspillere CD-drivverk

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Innlegg
2.198
Antall liker
2.448
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Hei,
Nå var det mye snakk om cd-spillere her på sentralen og jeg lurte på om jeg kunne driste meg på å spørre om noen råd.
Jeg har kastet bort mye tid og penger på å lete etter signalkilde. Jeg har hatt mye innom som jeg enten har kjøpt eller lånt av dac'er. Men nå sitter jeg igjen med en oppgradert Doxa dac. Og den går ingen veier.

Men nå var ikke poenget hvor god eller dårlig den er, men snarere hjelp til å få den til å yte maksimalt.
Den har ingen fancy jitter korrigering eller andre nymotens finesser eller hjelpemidler, så den er helt prisgitt kvaliteten på signalet den blir servert. Jeg plugget en Ifi Ispdif purifier i baken på den og det hjalp betraktelig ved bruk av Oppo 105 som drivverk.

Nå har jeg bare prøvd med det jeg og nærmeste av familie har av cd'spillere som drivverk (ingenting fancy), og den responderer momentant på endringene.
Så vurderer jeg sterkt å anskaffe et dedikert drivverk av en noe bedre kvalitet.
Av det jeg leser på nett finner jeg Nuprime CDT-8 Pro, Cyrus CD XT Signature og Sparkler S507T interresante.
Men når det gjelder drivverk til Doxa dacen så tenker jeg at drivverket må ikke bare være stabilt mekanisk, det må også levere signal med meget lav jitter støy. Ser spesiellt på det Cyrus drivverket at de har lagt ned veldig mye arbeid og forskning for å levere et signal med lav jitter støy, men jeg synes drivverket ser noe skrøpelig ut.

Noen som har noen tanker eller tips, så mottas de med stor takknemlighet.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.185
Torget vurderinger
2
Som utgangspunkt er jeg relativt skeptisk til forskjeller på drivverk. Det betyr derimot ikke at jeg aldri har hatt opplevelser der jeg mener at drivverket har hatt noe med sluttresultatet å gjøre; be meg bare ikke bevise det i en blindtest!

Rega Apollo: Dette drivverket bufrer, og sender dermed ut et signal som er under full kontroll, nesten som en NAS. Fungerer flott på en god DAC.

Electrocompaniet EMC1 UP: Phillips CDM2 done right. Stabil som f... Denne gjør ingenting feil.

PS Audio Memory drivverk: Denne bufrer også, akkurat som Rega. Som nevnt er jeg skeptisk til forskjeller på drivverk, men dette overbeviste såpass at jeg kan forstå prisen, tro det eller ei.

Mvh
Håkon Rognlien
 
D

Danke

Gjest
BD DVD spillere har for liten plass til laser..
Det er tre ulike oppå eller ved hverandre. Til forskjellige formater..

Or so I heard
 
Topp Bunn