Høyttalere Castle Avon 5

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.570
Antall liker
1.299
Sted
Oslo
Noen her inne som har hørt denne høyttaleren ? Ser ut som et litt rimeligere alternativ vs pmc

2017-03-28-TST-Castle-Avon-5-2.jpg
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.018
Antall liker
2.108
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Har hørt castle ja, men ikke avon
de eksisterer vel ikke lenge, men er jo et av disse erkebritiske merkene
solide saker de lagde og fikk fin omtale over alt
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.570
Antall liker
1.299
Sted
Oslo
Har hørt castle ja, men ikke avon
de eksisterer vel ikke lenge, men er jo et av disse erkebritiske merkene
solide saker de lagde og fikk fin omtale over alt
Avon 5 er en helt ny høyttaler fra castle .
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
Hordaland hifi selger/solgte Castle.Meget gode høyttalere tilprisen.Hadde et par Castle Knight og de var meget gode.
Britiske av den gamle skolen ja.Nå har de kinesiske eiere og blir produsert der.
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.570
Antall liker
1.299
Sted
Oslo
Hadde vært spennende å hørt dem , men litt risikabelt å bestille uhørt .
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
De jeg hadde var med "transmission line " bassystem,det er det nok på disse også.
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.570
Antall liker
1.299
Sted
Oslo

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
575
Torget vurderinger
46

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
Selges gjennom denne "jallabutikken" også

https://hifi-freaks.no/hoyttaler/gulvhoyttalere/castle-avon-5.html


Helt personlig smak dette men skjønner ikke hvorfor de har disse mørke hjørnene. Greit det skal være litt CASTLE-feeling men dette er slik Jaguar holdt på med forrige generasjon biler; Skal se så gammelt og muggent ut som mulig
Hadde du giddet å lese litt i siden du linker til vil du se at de leveres i 6 forskjellige finertyper.Det er jo bedre en de aller fleste andre klarer.
 

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
575
Torget vurderinger
46
Det er i alle fall spennende med nye butikker selv om de kun selger på nett. Hififreaks har en del flotte merker som Quad, Audiolab og Densen samt nevnte høyttalere.
 

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
575
Torget vurderinger
46
Beklager OT Trikkern, men jeg synes Castle er et svært spennende merke selv om de nå produseres i Kina.:)

Morten
 

GunnarS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.07.2010
Innlegg
1.249
Antall liker
5.664
Torget vurderinger
14
Castle er i portefølgen til IAG (International Audio Group) som også eier og produserer bl.a. Quad, Mission, Warfedale, Audiolab og Luxman.
Vh GunnarS
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.570
Antall liker
1.299
Sted
Oslo
Synd det ikke finnes noen butikker som fører demo på disse merkene .
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.018
Antall liker
2.108
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Fritt fra hukommelsen så er det forskjell på castle før og etter kina
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.570
Antall liker
1.299
Sted
Oslo
Hva er den store forskjellen tror du ? Utenom lavere pris .. Xtz produserer sine produkter i Kina , men kvaliteten er meget god .
 

Kramer1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2012
Innlegg
199
Antall liker
71
Sted
Ytre Arna
Torget vurderinger
1
Har selv hatt Castle Knight 2 kjøpt hos hordaland hifi og likte den godt. Varm , myk lyd. Låter slik di ser ut på en måte. Har snust på avon serien lenge og ser den har fått god kritikk . Nå ser det ut til at hifi freaks har tatt over agenturet på di fra hordaland hifi.

Hadde samme finish som høyttaleren i første post og den ser bra ut i virkeligheten . Dem leverer en av di beste finishene i den prisklassen
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.570
Antall liker
1.299
Sted
Oslo
Det som er spennende er at det er transmisjon høyttalere til en veldig lav pris .
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.570
Antall liker
1.299
Sted
Oslo
Noen som vet hvordan elementer som brukes i høyttalerne ?
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
Det er klart att det kunne vere kjekt å høre(og se)høyttalerene man har lyst på i butikken.Det har jeg gjort mange ganger men det låter alltid anderledes når de blir koblet opp hjemme.Mye er annerledes.Rommet ,forsterker osv.
Hvilken nytte en har av en slik butikkdemo kan jo diskuteres da det nesten alltid låter bra.Det er jo etter å ha spillt på høytt.en stund man finner ut om dette er tingen eller ikke.
 

Waqar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.08.2016
Innlegg
98
Antall liker
52
Det er klart att det kunne vere kjekt å høre(og se)høyttalerene man har lyst på i butikken.Det har jeg gjort mange ganger men det låter alltid anderledes når de blir koblet opp hjemme.Mye er annerledes.Rommet ,forsterker osv.
Hvilken nytte en har av en slik butikkdemo kan jo diskuteres da det nesten alltid låter bra.Det er jo etter å ha spillt på høytt.en stund man finner ut om dette er tingen eller ikke.
Det ligger noe i det du nevner der, jeg kjøper over nett eller brukt som oftest. Men leser tester på nettet som jeg tar utgangspunkt i og egen erfaring. Så butikker med labe priser på nett passer utmerket for min del å handle i fra, spesielt de som gir åpent kjøp på 30 dager og gratis retur om en ønsker å benytte seg av det. Da får jeg produktet til en lavere pris, pluss får hørt dem hvor jeg skal bruke produktet og hva slags lyd jeg får ut av de der det gjelder som mest.
 
Topp Bunn