Byttet til Huldra 10 - rare lyder kommer nå fra høyttalerne

knuba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
309
Antall liker
139
Sted
Larvik
Torget vurderinger
3
Byttet til Huldra 10 i stueanlegget og det spiller overraskende bra selv på mine tungdrevne Dynaudio Focus 140 :) Men: Skrur jeg volumet helt ned så ingen musikk høres, så hører jeg hurtige "tappelyder" fra begge høyttalere. Tapp-tapp-tapp-tapp-tapp-tapp osv i svært hurtig tempo, nesten som en gammel snekke på lang avstand, en slags pulserende lyd. Jeg prøvde å ta et opptak, men det var ikke mulig å høre noe særlig, så lyden er forholdsvis svak. Noen som kan tenke seg å vite hva dette kan være?
 

Bolinder

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.08.2008
Innlegg
608
Antall liker
261
Torget vurderinger
1
Byttet til Huldra 10 i stueanlegget og det spiller overraskende bra selv på mine tungdrevne Dynaudio Focus 140 :) Men: Skrur jeg volumet helt ned så ingen musikk høres, så hører jeg hurtige "tappelyder" fra begge høyttalere. Tapp-tapp-tapp-tapp-tapp-tapp osv i svært hurtig tempo, nesten som en gammel snekke på lang avstand, en slags pulserende lyd. Jeg prøvde å ta et opptak, men det var ikke mulig å høre noe særlig, så lyden er forholdsvis svak. Noen som kan tenke seg å vite hva dette kan være?
Det kan vera opptørka elektrolyttkondensatorar. Prøv å bytt dei ut med nye.
 

haifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
187
Antall liker
90
Sted
Ås
Har du en Chromecast eller en router i nærheten. Høres ut som wifi og riaa dette.
 

knuba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
309
Antall liker
139
Sted
Larvik
Torget vurderinger
3
Aha! Routeren står under en meter unna. Kanskje det kan være årsaken, ja. Nå har ikke riaa´en vært i bruk, har bare spilt CD.
 

knuba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
309
Antall liker
139
Sted
Larvik
Torget vurderinger
3
Bolinder: Kondensatorene er under to år gamle, så jeg håper og tror at det ikke er disse. Er det de på 4700 uF du tenker på?
 
Sist redigert:

knuba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
309
Antall liker
139
Sted
Larvik
Torget vurderinger
3
Da fant jeg ut av det, takket være haifi. Det var routeren som laget lyden :)
 
Topp Bunn