Bytte kabling på Rega RB303

REman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.11.2013
Antall liker
49
Hei, har hatt en del problem med støy og rett og slett utfall av ene kanalen sporadisk på RP3. Har loddet på nye kontakter, og forsøkt forskjellig, men det kommer tilbake. Etter å blitt passelig irritert demonterte jeg armen og fant et problem med ene ledningen, og lagde nye problem da jeg var litt hardhendt. Så nå tror jeg at jeg vil bytte kabling, og samtidig få lagt ut ekstern jording. Hvordan enkelt er det å bytte kabling? Se vedlagte bilde - må man skru opp mer for å komme igjennom med ledningene, eller skal det tres gjennom det lille senterhullet her?

Vedlegg

MFA

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2007
Antall liker
2.554
Torget vurderinger
1

Gjorde dette med en gammel rb300 arm. Regner med det finnes fremgangsmåte på YouTube. Ikke spesielt vanskelig, men forsiktighet og nøyaktighet er påkrevd. Var strålende fornøyd med resultatet. Finnes kanskje flere tweaks når du likevel sitter med armen på bordet. Mener å huske at det er en fjær som har med justering av tracking force som ringer og kan fjærnes. Da må du naturligvis ha vekt for å stille inn vtf.

Lykke til

mvh Atle

edit. kabelkittet finnes for montering selv.

PederP

Æresmedlem
Ble medlem
27.04.2019
Antall liker
30.320
Sted
Nordvest på Jæren
Torget vurderinger
8
Det lettaste er å demontere armen ja. Skru av endestuss, løys arm frå armbasen. Feste ny kabel til den gamle og tre igjennom og så montere armen saman igjen.
Det går kanskje utan å demontere armen og, men trur det blir veldig knotet.

Topp Bunn