Bygging av Hi-Fi-møbel, kunststoff i dørene for fjernkontroll-bruk?

rotornr

Fersking
Ble medlem
07.06.2008
Antall liker
0
Jeg har fått en snekker til å påbegynne bygging av et skreddersydd møbel til mitt Hi-Fi anlegg.
Komponentene i åpen løsning i midten, og en modul på hver side med dør. Jeg har tenkt å benytte meg av en front på dørene som kan tillate fjernkontroll-bruk når døren er lukket. Samme idé som www.frislev.com har. De påstår at de har fronter av "vannavstøtende kunststoff", som jo kan være så mangt..

Er det noen som har forslag til hvilket materiale jeg kan bruke? Fronten skal være hvit.

rotornr
:)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Min fjernkontroll virket gjennom frostet glass i en slik Ikea Bonde;

Mitt tips vil bli motsagt av andre med annen overbevisning; men alle mine personlige erfaringer med høymasse rack tilsier at jeg ikke ville ha gått den veien, men ville sørget for å bruke noe stivt materiale som ikke veier et tonn, og gjerne med avkobling til elektronikken i form av en avkoblet hylle i hylla.

Ikea's Lack-serie og tilosvarende bygde møbler er faktisk lydmessig ganske gode underlag.

Mvh Vidar P

rotornr

Fersking
Ble medlem
07.06.2008
Antall liker
0
Takk for svaret!

Jeg glemte å legge til at fronten ikke skal være gjennomsiktig. Lys fra komponenter bak disse dørene skal ikke synes.

rotornr
:)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Fjernkontroller opererer jo med IR lys.. så noen form for visuell transparens må du vel ha?

Mon tro om det ikke finnes slike IR mottakere som kan plasseres vilkårlig, en liten ledning inn i skapet til en liten boks, og sende ut IR lys der igjen? Mener å ha sett noe slik..

Mvh Vidar P

D

Dilla

Gjest
Har bestilt meg en slik fra BOLIA:

http://www.bolia.com/retail/new_product.asp?catalog_name=Furniture&categoryname=Sideboard&product_id=402800000&Fabriccolor=0&variant1=Hvitoljet%20eik&variant2=Hvitoljet%20eik&variant_id=402867010&Expand=$2$$7$&ISOLanguage=NOR

Laang link...

Skjenken er solid bygget, og ser bra ut (etter min smak).

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
Et hvitt stofftrekk på skapdørene kan du jo ha. Fjernkontrollen virker gjennom et par lag med dynetrekk i alle fall - det har jeg testet. Den går gjennom fleecepledd også. Mulig du må ofre litt gjennomskinn av utstyret på baksiden uansett når det mørkner litt i rommet. Det finnes så vidt jeg vet ikke et eneste stoff som leder lys i én retning men ikke den andre retningen.

Vidar

Topp Bunn