Burson Audio Supreme Sound op-amp

L

Larkus

Gjest
Australske Burson Audio kom tidligere i år med ny versjon av sin "discrete op-amp"

Supreme Sound Op-amp
SS-Opamp-Dual-2.jpg

Jeg har nå hatt denne i min Valab WM8741 DAC noen måneder. Jeg har hatt både forrige versjon av Burson Audio sin op-amp, og Dexa Technology sin "New class D" op-amp i denne DAC'en, og den nye Burson'en er den beste så langt. Anbefales uten forbehold:)
Burson-supreme-opamp.jpg
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.576
Torget vurderinger
30
Pris for å få de inn i Norge? :) Passer disse på både rca- og xlr-utgangene i Valab sine dacer?
 
L

Larkus

Gjest
All info på denne siden
Burson Audio – Supreme Sound Opamp

Passer ikke i Valab 9018, da denne ikke bruker op-amper i utgangstrinnet.
Single-versjonen for RCA, og dual-versjonen for XLR.

Ellers så passer vel disse Burson op-ampene i stort sett alle apparater der det brukes op-amper på RCA og/eller xlr utgangene.
 
Sist redigert:

northpole

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.11.2010
Innlegg
649
Antall liker
553
Har den forrige versjon .hva gjør den nye bedre og har den samme størrelse og like mye temperatur .forrige versjon skulle i følge burson kjøre klasse A.:)
 
L

Larkus

Gjest
Jeg siterer min egen beskrivelse av lyden med forrige versjon Burson fra en annen tråd:

"Med Burson-modulene installert er det helt klart en mer kontant bassgjengivelse med mer "pondus" sammenlignet med de originale OPA627 installert.
Lyden er også en smule mer luftig med en anelse større rom. Burson-modulene "tegner" også litt skarpere konturer rundt hvert enkelt instrument/utøver i lydbildet.
Alt i alt veldig bra, men ikke den helt dramatiske forskjellen fra før oppgraderingen."


Den nye versjonen er et hakk bedre på alle punktene som er beskrevet ovenfor.

Modulene bygger en 3-4 mm mindre i høyden enn den forrige versjonen. Opplever ikke at temperaturen er noe problem.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.890
Antall liker
3.221
The Old version was booring the new is fantastic. Best sound ever by me :) Bruger den i en dac med volumencontrol direkte i Holton monoblokke. Suverænt anbefales på det varmeste.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Kanskje på tide å bestille et sett til min Eastern Electric dac

haavard
 
L

Larkus

Gjest
Har den forrige versjon .hva gjør den nye bedre og har den samme størrelse og like mye temperatur .forrige versjon skulle i følge burson kjøre klasse A.:)
Key Design Features:

  1. Plug n Play. They are the perfect upgrade for any IC opamps. Unplug the IC opamp, plug in the Burson and hear the improvement.
  2. 4th generation design and compared to previous generations, it has only 21 components on a SINGLE opamp and 42 components on a DUAL opamp. The previous 3rd generation had 32 components in a single and 64 components in a dual.
  3. Low open-loop distortion, low noise, low drift and low offset. The Supreme Sound Opamp also exhibited a wider bandwidth. These qualities are essential in high quality analog audio amplification.
  4. Works in a wide range of power supply environments. min 5V+-, Max 20V+- This means it works from studio mixer to CD player, preamp, headphone amp, power amp to higher quality PC sound-cards.
  5. The current draw per SINGLE or DUAL module is about 10 to 15% lower, than in GEN #3.
  6. Their form factor, is smaller…thus, can more easily fit inside in a wider range of designs.
  7. Cheaper than the 3rd generation modules…..by about 25%.
  8. 30 days satisfaction refund guarantee. A lifetime warranty !
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.797
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei

Har en Lynx Aurora 8 kanaler som jeg tror har op-amper på utgangene....?
De er utrolig små, men på rekken lengst mot utgangen står det: "opa 2134ua", neste rekke har "op275f" og den som står på andre siden av den røde dingsen "2227u"

Er det verdt å gjøre noe med dette...?


Har lagt ved et par bilder her.

Mvh
OMF



DSC_0172[1].jpg


DSC_0173[1].jpg
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kommer jo helt an på hva opampen gjør i kretsen.
Eks. fungerer den som dc servo er det ikke noe poeng å bytte. Da er det penger ut vindu.
Er forøvrig mange som liker opa2134 også
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
^ Tiltredes. Jonglering med OPAMPer bør ledsages av god kjennskap til kretsdesignet og arbeidsbetingelser. Ingen OPAMPer fungerer godt i alle sammenhenger, og et kretsskjema er avgjørende for å gjøre et kvalifisert valg av en potensielt bedre erstatter.

Her er produsentlinker for de tre nevnte typene:
OPA2134 | Precision Amplifier | Operational Amplifier (Op Amp) | Description & parametrics
OP275 datasheet and product info | Bipolar/JFET, Audio Dual Op Amp | Operational Amplifiers (Op Amps) | Analog Devices
OPA2227 | Precision Amplifier | Operational Amplifier (Op Amp) | Description & parametrics

Det er grunn til å forvente at Lynx har tenkt grundig igjennom valget av OPAMPer og kretsdesignet rundt dem.

Evt jonglering blir ikke enklere av at det er overflatemonterte komponenter. Min anbefaling er kort og godt å holde fingrene av fatet og la Lynxen være som den er.

mvh
KJ
 
  • Liker
Reaksjoner: OMF

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.797
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Da tror jeg at jeg sover like godt med å skrinlegge det prosjektet! Siden jeg eventuellt må sette bort jobben også - så blir det jo et prosjekt som koster like mye som boksen i utgangspunktet!

Mvh
OMF
 
Topp Bunn