Brumming etter flytting, men ikke på direct

Espenmovepet

Fersking
Ble medlem
09.10.2017
Innlegg
2
Antall liker
0
Hei

Har hatt vinyl i flere år.

Har en Project carbon 1 platespiller, yamaha-forsterker-

Ikke hatt brumming før, men etter lfytting til nytt hus fikk jeg med ett brumming i høyre høytaler. Det snodige er at jeg ikke får brumming når jeg setter forsterekren på "direct"-innstilling. Med en gang jeg bruker noen av innstillingene på forsterkeren, blir det brumming.

Forsøkt to forskjellige riia, forsøkt nye jordledninger, forsøkt å endre stikk jeg har de forskjellige i.

Noen som har noen tips?
 

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
323
Antall liker
168
Torget vurderinger
2
Hei
Jeg har hatt tilsvarende problemer et par ganger, og alltid etter flytting av anlegget. Problemet har da vært at feks.en cd-spiller står for nær platespiller/riia.
Ved litt omorganisering av boksene har jeg låst problemet. Problemene mine har alltid oppstått med en mm-pu, spesielt gjaldt dette en Grado-pu jeg hadde.
Prøv om problemet løses ved å flytte litt på boksene. Hjelper ikke dette har du kanskje et problem med jordingen.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.785
Antall liker
1.983
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
PC koblet til ? Eventuelt kabelTV av noe slag?
 

Espenmovepet

Fersking
Ble medlem
09.10.2017
Innlegg
2
Antall liker
0
Ikke noe pc kobla til nei.
Har forsåvidt et modem stående like ved, men har koblet det ut av strøm og testa, og problemet har vedvart. Også forsøkt å ta vekk cd-spiller. og det løste ikke problem.

Syns det er så merkelig at det også forsvinner når jeg setter på direct-knappen. Fins vel en logisk, teknisk begrunnelse for dette. Også rart det kun er på den ene høytaleren....
 
Topp Bunn