Brum i Adyton Temper

virak

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2005
Innlegg
178
Antall liker
60
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har nettopp anskaffet meg en Adyton Temper i fin stand, men det er ett problem. Den låter bra, MEN den har endel lavfrekvent brum (i HT), spesielt når jeg bruker RIAA'en. Jeg kan ikke tro at den skal støye så mye. Noen formeninger om hva jeg kan gjøre med dette?
Er det en impedanse-mismatch? Gamle ladelytter? Vil det hjelpe å bruke de balanserte utgangene? Hjelp!

Jeg har koblet den opp til en SAE 2600 og ett par DIY JBL høyttalere med ca samme bestykning som L-300 Summit. Kilden er en Technics SP-25/EPA-500 med Audio-Technica OC9ML/II. Det var ikke problemer når jeg brukte den gamle preampen min (Accuphase C-222).
 

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
200
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Har hatt fleire slike forforsterkarar og det har aldri vore noko brumm med dei.
Min noverand Signatur fekk ny strømmforsyning og i den forbindelse spurte eg Asle Kvernmark om han ville ha tilsend forforsterkeren også.
Svaret var at det sansynlegvis ikkje var behov for service på den delen. Volumpoten var då nyleg bytt.
Det føste eg ville ha gjort var og sjekka jordinga og eksprimentert men den for å sjekka om det var noko gale med den.
Dei gongane eg har måtta ha service på andre forforsterkar/riaa grunna brumm har det vore ladelyttane i strømmforsyninga som har vore syndaren.

Riaa-delen i denne forforsterkaren kan konkurere med sjølvståande trinn til både 10 og 20 høvdingar og kan med den nye strømmforsyninga bli ennå betre!
MVH
 

virak

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2005
Innlegg
178
Antall liker
60
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Takk for svar. Byttet ut SAE'en med en Accuphase P-20 i dag, og da forvant det nesten helt. Kanskje det ikke er så ille, alikevel.
Men det er jo litt forskjell på 400 og 75 watt per kanal, også.
 
Topp Bunn