Bruktbørsen

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Til Brukere av Bruktbørsen!

Det finnes så mange udugelige, sløve, late, "bare tenke på seg selv", "gi faen i regler og systemer", dårlig oppdratt typer som gir bokstavelig talt faen i å slette annonser (enda de faktisk har giddet å skrive solgt), når de har solgt et produkt under "Til salgs" på bruktbørsen.

Det er faktisk gratis, en bonus som alle brukere og ikke brukere har mulighet til å benytte seg jevnlig av.

Under forsterkere er det nå 22 sider fulle av annonser, den eldste er fra 4de februar :eek:
En rask titt viser at det fort er 5-10 annonser på hver side som det er skrevet solgt på.
Altså raskt regnet (NG i matte ut fra ungdomskolen) viser at det blir ca 5 sider som burde vert slettet.

Er det ikke mulig at moderatorene kunne gjort noe med det? Eller autosletting etter noen uker?
3-4 uker burde rekke, heller legge ut annonsen på nytt.

Eller er det bare meg som er for godt oppdratt og bare er gammeldags?
 

mana

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.08.2009
Innlegg
655
Antall liker
190
Torget vurderinger
24
Er forsåvidt enig,men samtidig er det jo greit å se hva som blir solgt .Viser sånn noenlunde prisnivået. Verre er det med de annonsene som bare står og som er solgt og ikke er fjernet eller skrevet solgt i annonsen.Jeg har gjort noen henvendelser på noen produkter og fått svar at det er solgt og selv etter henvendelsen har annonsen blitt stående.
Der kunne godt ha vært et max antall sider slik at de eldste automatisk blir slettet.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
..........og om makstid hadde vært 8 uker så hadde det nå ligget ca 400 forsterkere under til salgs. ;)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
mana skrev:
Er forsåvidt enig,men samtidig er det jo greit å se hva som blir solgt .Viser sånn noenlunde prisnivået. Verre er det med de annonsene som bare står og som er solgt og ikke er fjernet eller skrevet solgt i annonsen.Jeg har gjort noen henvendelser på noen produkter og fått svar at det er solgt og selv etter henvendelsen har annonsen blitt stående.
Der kunne godt ha vært et max antall sider slik at de eldste automatisk blir slettet.
Ja, ser den! :)
Maks antall sider (eller uker) blir det samme omtrent, men det er nok den enkleste løsningen.
Sy puter under armene på de udugelige latsabbene! 8)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Annonser lagt ut av privatperson er en ting, men jeg hadde vært flau om jeg hadde vært bransjeaktør (jada, mange av de også som ikke gidder å slette).
Vitner om lite bra seriøsitet spør du meg. ::)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Tilbakevendende tema, dette. Jeg ser ikke problemet. Personlig synes jeg det er helt OK, og enkelte ganger nyttig å se hva som er solgt tidligere.

Skal man 'ta' noen, ta de som bumper sin egen annonse så den står fire-fem ganger på den første siden. Det er irriterende!
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.855
Antall liker
8.841
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
JanOlav skrev:
gir bokstavelig talt faen i å slette annonser (enda de faktisk har giddet å skrive solgt), når de har solgt et produkt under "Til salgs" på bruktbørsen.
Det er relativt mange som har gitt uttrykk for at de synes det er veldig kjekt at annonsene blir stående med SOLGT - fordi man da slipper å lete etter annonser på noe man var interssert i. Jeg forundrer meg også om hvor travelt livet ditt er - hvis det er så plagsomt å måtte la blikket gli over en annonse det står SOLGT på.

JanOlav skrev:
Eller er det bare meg som er for godt oppdratt
Det er fint lite som tyder på det....

JanOlav skrev:
Det finnes så mange udugelige, sløve, late, "bare tenke på seg selv", "gi faen i regler og systemer", dårlig oppdratt typer som gir bokstavelig talt faen.....
Kan man kanskje be herren om å løfte blikket litt fra sin egen navle og prøve å forestille seg at det finnes mennesker som har andre behov/ønsker enn seg selv.....?

Fortsatt god pinse!

Mvh
OMF
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
OMF skrev:
JanOlav skrev:
gir bokstavelig talt faen i å slette annonser (enda de faktisk har giddet å skrive solgt), når de har solgt et produkt under "Til salgs" på bruktbørsen.
Det er relativt mange som har gitt uttrykk for at de synes det er veldig kjekt at annonsene blir stående med SOLGT - fordi man da slipper å lete etter annonser på noe man var interssert i. Jeg forundrer meg også om hvor travelt livet ditt er - hvis det er så plagsomt å måtte la blikket gli over en annonse det står SOLGT på.

JanOlav skrev:
Eller er det bare meg som er for godt oppdratt
Det er fint lite som tyder på det....

JanOlav skrev:
Det finnes så mange udugelige, sløve, late, "bare tenke på seg selv", "gi faen i regler og systemer", dårlig oppdratt typer som gir bokstavelig talt faen.....
Kan man kanskje be herren om å løfte blikket litt fra sin egen navle og prøve å forestille seg at det finnes mennesker som har andre behov/ønsker enn seg selv.....?

Fortsatt god pinse!

Mvh
OMF
Godt å se at noen føler seg truffet!
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Zomby_Woof skrev:
Tilbakevendende tema, dette. Jeg ser ikke problemet. Personlig synes jeg det er helt OK, og enkelte ganger nyttig å se hva som er solgt tidligere.

Skal man 'ta' noen, ta de som bumper sin egen annonse så den står fire-fem ganger på den første siden. Det er irriterende!
Klart at det finnes gode poenger begge veier, og selvfølgelig finnes det verre ting her i verden enn bruktannonser.
Nei, den bumpingen er også et godt poeng, og akkurat den burde fortelle flere enn meg (gjelder bl.a deg OMF) at det i første rekke den som bumper/gir faen i å slette som KUN TENKER PÅ SEG SELV, er det så vanskelig å se?

Forstår utmerket godt hva du OMF mener, men da synes jeg du burde klare å se det fra den andre siden også. ;)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
OMF skrev:
JanOlav skrev:
gir bokstavelig talt faen i å slette annonser (enda de faktisk har giddet å skrive solgt), når de har solgt et produkt under "Til salgs" på bruktbørsen.
Det er relativt mange som har gitt uttrykk for at de synes det er veldig kjekt at annonsene blir stående med SOLGT - fordi man da slipper å lete etter annonser på noe man var interssert i. Jeg forundrer meg også om hvor travelt livet ditt er - hvis det er så plagsomt å måtte la blikket gli over en annonse det står SOLGT på.

Jeg er faktisk en av dem som synes det, jeg har heller ikke sagt at de ikke skal skrive solgt, men de kan vel slettes når de har stått ute med solgt på i seks måneder? Eller er det for mye å forlange?
Livet mitt er ikke travelt i det hele tatt, jeg er faktisk en godt oppdratt mann som alltid tar meg tid til å svare på PM osv. med navn og slikt som kreves av en godt oppdratt mann.

JanOlav skrev:
Eller er det bare meg som er for godt oppdratt
Det er fint lite som tyder på det....
Bra at du også er det da, så er vi to.......

JanOlav skrev:
Det finnes så mange udugelige, sløve, late, "bare tenke på seg selv", "gi faen i regler og systemer", dårlig oppdratt typer som gir bokstavelig talt faen.....
Kan man kanskje be herren om å løfte blikket litt fra sin egen navle og prøve å forestille seg at det finnes mennesker som har andre behov/ønsker enn seg selv.....?
Er jo det jeg har prøvd å si da......

Fortsatt god pinse!

Mvh
OMF
 

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Innlegg
1.578
Antall liker
747
Torget vurderinger
3
Jeg bumper når det har gått ca en liten uke, men når jeg gjør det fjerner jeg den gamle annonsa slik at det ikke ligger mange like annonser. Gjør en dette så er ihvertfall litt av problemet fjernet. Det å ha mange kopier av samme annonsa liggende ute virker en smule unødvendig og jeg tror det er det mange reagerer på OMF!

Personlig synes jeg også det er unødvendig å la solgt annonser stå i det hele tatt, men forstår det er delte meninger om dette. Hadde det vært mulig å flytte solgt annonser over til "arkiv" e.l. så hadde det isåfall vært bedre løsning for de som ønsker historikk.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
baldrick skrev:
Jeg bumper når det har gått ca en liten uke, men når jeg gjør det fjerner jeg den gamle annonsa slik at det ikke ligger mange like annonser. Gjør en dette så er ihvertfall litt av problemet fjernet. Det å ha mange kopier av samme annonsa liggende ute virker en smule unødvendig og jeg tror det er det mange reagerer på OMF!

Personlig synes jeg også det er unødvendig å la solgt annonser stå i det hele tatt, men forstår det er delte meninger om dette. Hadde det vært mulig å flytte solgt annonser over til "arkiv" e.l. så hadde det isåfall vært bedre løsning for de som ønsker historikk.
Glemte helt bort bumperene i åpnings innlegget, men det er et problem som løses så enkelt som du beskriver. :D
 
M

musicus

Gjest
mana skrev:
Verre er det med de annonsene som bare står og som er solgt og ikke er fjernet eller skrevet solgt i annonsen.Jeg har gjort noen henvendelser på noen produkter og fått svar at det er solgt og selv etter henvendelsen har annonsen blitt stående.
Dette holder jeg med om, svært irriterende og unødvendig! 8) ..

mvh
 

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Innlegg
460
Antall liker
2
baldrick skrev:
Jeg bumper når det har gått ca en liten uke, men når jeg gjør det fjerner jeg den gamle annonsa slik at det ikke ligger mange like annonser. Gjør en dette så er ihvertfall litt av problemet fjernet. Det å ha mange kopier av samme annonsa liggende ute virker en smule unødvendig og jeg tror det er det mange reagerer på OMF!

Personlig synes jeg også det er unødvendig å la solgt annonser stå i det hele tatt, men forstår det er delte meninger om dette. Hadde det vært mulig å flytte solgt annonser over til "arkiv" e.l. så hadde det isåfall vært bedre løsning for de som ønsker historikk.
+1
 
J

J.J

Gjest
Iløpet av dette deseniet så kommer HFS 3 (tro det eller ei ...)
Og da kommer det ny versjon av bruktbørsen og ... blir neppe gjort noe med i denne versjonen ...

Skal visstnok bli en mye bedre enn og ... Ellers så er jeg stort sett enig i - alle som heter Jan ;D



/Jan R
 

saschagabor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2010
Innlegg
460
Antall liker
2
Ettersom HFS3 lar vente på seg, så burde kanskje noe vært gjort inntil videre? Det er en del gjengangere, som med fordel kunne vært slått litt ned på...
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Mye intressant som legges ut for salg her på Hifisentralen, men også utrolig mange annonser som ikke forteller hvor i landet varen befinner seg.

"Sendes ikke" sies det, men hvor det ikke sendes fra sies ikke.

Jeg er ikke i tvil at mange av disse "annonsørene" (amatørene) går glipp av mange salg.

Jeg gidder ihvertfall ikke lenger å ta kontakt å spørre om hvor de befinner seg, eller spørre om de sender med post, eller om de bor i samme by som meg (kjøper)
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
fuzztor skrev:
Mye intressant som legges ut for salg her på Hifisentralen, men også utrolig mange annonser som ikke forteller hvor i landet varen befinner seg.

"Sendes ikke" sies det, men hvor det ikke sendes fra sies ikke.

Jeg er ikke i tvil at mange av disse "annonsørene" (amatørene) går glipp av mange salg.

Jeg gidder ihvertfall ikke lenger å ta kontakt å spørre om hvor de befinner seg, eller spørre om de sender med post, eller om de bor i samme by som meg (kjøper)
+1

Dette hadde ikke vært noe problem, hvis forslaget om bosted i profilen hadde vært obligatorisk. Har nevnt dette flere ganger, grunnet samme argument som du kommer med her. Jeg gidder heller ikke å kontakte alle og enhver for å finne ut hvor de holder til.
Noen argumenterer med at "de kan få uvelkommen besøk" pga dyrt utstyr, men det hadde jo holdt med, i det minste fylke, for at man har en anelse om hvilken del av landet varen blir solgt fra?

mvh
Lars
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
På den nye bruktbrsen blir sted obligatorisk, og det blir også mange andre funksjoner som vil bedre oversikt, kategorier m.m.
 

tdbil

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2006
Innlegg
320
Antall liker
15
Sted
Båtstø
Høvdingen skrev:
På den nye bruktbrsen blir sted obligatorisk, og det blir også mange andre funksjoner som vil bedre oversikt, kategorier m.m.
Høres bra ut det ;D
Det burde også være mulig å gi tilbakemelding om selger så men kan luke ut de useriøse!

Tommy
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Ja, det blir et karaktersystem som gir karakterer uavhengig som selger og kjøper (det vil stå hvilken karakter du har som selger og hvilken du har som kjøper). Etter salg vil det være mulig å gi karakter til selger/kjøper i 10 dager uten at den andre har mulighet til å lese hva den andre har skrevet. På den måten kan heller ingen "hevne" seg hvis en mottar en negativ karakter. Jeg tror vi har kommet opp med et bruktbart system som iallefall vil fremheve de som er seriøse. En kan aldri gardere seg mot useriøse selgere.

Mvh
Høvdingen
 
Topp Bunn