Bruke bærbar PC som monitor, -er det mulig?

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Innlegg
448
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg har en Velodyne DD12 sub med et grensesnitt for kalibrering som gjøres med fjernkontroll via skjermbilde på TV. Dvs a jeg kobler fra suben til s-video eller composit inngangen på TVen. Men siden Tven henger på veggen i stua og er på 42" og jeg har lytterommet i etasjen under byr dette på problem. :-\ Finnes det en mulighet for å koble seg til en pc skjerm eller aller helst bærbar ps via s-video? Jeg har riktig nok en s-video kontakt på pcen, men der tar man signalet ut.

Har egentlig ikke stor tro på at det er mulig, men gidder ikke kjøpe TV bare for å kalibrere suben.
 

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Innlegg
448
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
nb skrev:
http://www.usbvideoadapter.com/Video_Audio_Adapter/audio_index.htm

Jeg aner dog ikke hvordan dette funker i praksis....

Du får sikkert en gammel TV med Scart inn gratis på finn.no. Da trenger du bare en S-video til Scart adapter, Biltema selger slike for sikkert under 100-lappen, eller så kan du få låne en av meg i Oslo;)
Den adapteren ville vært midt i blinken. Er det ikke mulig å få tak i noe sånt her? Må lete litt rundt. Takk for tips.
Ellers har jeg en scart adapter som ev kan benyttes på en gammel TV, hvis jeg finner en som er liten nok.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Jeg har liggende et PCI-kort med S-video inngang som du kan få av meg om du vil. Det er et Hauppauge PVR-500.
 
N

nb

Gjest
coolbiz skrev:
Jeg har liggende et PCI-kort med S-video inngang som du kan få av meg om du vil. Det er et Hauppauge PVR-500.
Det funker vel heller dårlig på en laptop...
 

Joe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.05.2005
Innlegg
243
Antall liker
53
Sted
Sweetspot
Torget vurderinger
2
Hei.

Jeg hadde samme problem med min DD15. Bruker laptop som spiller og den hadde jo ingen video inngang. Så jeg kjøpte en slik skjerm: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321328 som jeg også har koblet laptopen til.
Så kunne jeg plassere laptopen litt unna der jeg sitter og slippe suset fra denne også når jeg lytter.
 

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Innlegg
448
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
coolbiz skrev:
Jeg har liggende et PCI-kort med S-video inngang som du kan få av meg om du vil. Det er et Hauppauge PVR-500.
Takk for generøst tilbud, men det funker kanskje dårlig på en lap top, sånn som coolbitz skriver?
Har egentlig løst problemet ved å alliere meg med en bekjent i nærheten som har en 14" Tv som skjelden er i bruk. Låner denne når det skal kallibreres. Billigst så langt.
Ellers har jeg også sendt en forespøresl til et firma, Leteng som har spesialisert seg på convertere og alskens overganger. Så får vi se om de kan komme opp med noe. Skal jo helst ikke koste noe. ;)
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.077
Antall liker
34
Jeg kjøpte en slik sak, funker som bare juling.



Mener jeg ga en hundrelapp eller så for den på QXL.
 

Vedlegg

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Innlegg
448
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Tubesnake skrev:
Jeg kjøpte en slik sak, funker som bare juling.



Mener jeg ga en hundrelapp eller så for den på QXL.
Takk! Må sjekkes ut.
 
Topp Bunn