Diverse Bruk av equalizer

indianeren

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2012
Innlegg
112
Antall liker
24
Sted
Melbu
Jeg har ikke brukt eq i mitt stereoanlegg tidligere. Nå har jeg en Marantz EQ515 som jeg tenkte å bruke. Den har en mic inngang og en knapp som gir "rosa" støy - eller sus som jeg vil kalle det. Er det virkelig så enkelt som å koble rom korreksjons micen til, legge ut støy i en kanal om gangen og justere til det blir jevn frekvensgang? Eller har jeg hoppet inn i et vepsebol av ulike smak og behag her???
 

Vedlegg

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.148
Antall liker
4.306
Torget vurderinger
1
Vepsebolet av smak og behag er der uansett. «Puristene» mener ofte at EQ er fandens eget bolverk. Vær oppmerkosm på at hver enkelt plateproduksjon kan være produsert med ulike referansenivåer for lydtrykk i reproduksjonen og dette påvirker opplevelsen av frekvensgangen.

Start med å justere til en jevn frekvensgang. Eksperimenter litt ift hvordan frekvensgangen endrer seg med plasseringen av mikrofon. Juster deretter av hjertens lyst ift de ditt foretrukne lyttenivå/-volum. Se Equal-loudness contour - Wikipedia, the free encyclopedia Koble EQen i tapesløyfa dersom du har, så er det enkelt å veksle mellom med og uten EQ.

mvh
KJ
 
Topp Bunn