Break the seal - eller beholde plasten på?

espendo

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2016
Antall liker
1.875
Sted
Bærum
Hadde en interessant samtale med en kompis i helgen som ikke hadde hørt en tone av sin Beatles In Mono-boks som han kjøpte for en del år siden.

Jeg synes sånt er kjemperart. Alt jeg kjøper blir på et eller annet tidspunkt hørt på.

Er det mange som bare lar plater stå med plasten på? Det kan øke videresalgsverdi, jeg ser den, men er ikke 99% av moroa med denne hobbyen å bryte plasten og høre på greiene?!?!

birk88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2016
Antall liker
307
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Hvis man mener det er en investering, så slipper man jo skatt.
Både mens man eier, og på en ev. profitt.

musicus

ad hoc
Ble medlem
10.05.2025
Antall liker
1.367
Sted
Std
Torget vurderinger
0
Hadde en interessant samtale med en kompis i helgen som ikke hadde hørt en tone av sin Beatles In Mono-boks som han kjøpte for en del år siden.

Jeg synes sånt er kjemperart. Alt jeg kjøper blir på et eller annet tidspunkt hørt på.

Er det mange som bare lar plater stå med plasten på? Det kan øke videresalgsverdi, jeg ser den, men er ikke 99% av moroa med denne hobbyen å bryte plasten og høre på greiene?!?!
Jeg har nok en del uåpnet stående, visse er samleskiver som jeg kan kjøpe to ex av, en samle og en spille...andre har jeg bare ikke kommet så langt som til å spille enda, rett humør, anledning og tid så ryker plastikken...

Topp Bunn