Brasse gjer ting han ikkje kan — hjul på sofa.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Madammen ynskjer å kunne flytte denne på eigahand.
Utfordringa er den (i mitt hode): Korleis får eg satt hjul på ein 40 kilos sofa uten borre hull i sofaen / ramma?
Det er ikkje noko treverk eller anna å feste hjula i under sofaen, kun fjærer.

Her er ramma:



(2 cm er tykkelsen på ramma)

Og her er sofaen:



Min umiddelbare tanke: Plate som festes med borrelås (holdes fast av sofaens vekt) og hjula festes i denne ::)
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Er det bunn under den sorte ramma?
Du må unasett ha et hjul på midten, for stort spenn ellers vil jeg tro.
Håvard
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9


Ingen bunn. Og når eg løfta på den nå så vil eg tru vekta er ein plass mellom 60 og 70 kg. Ikkje 40.
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Brasse skrev:


Ingen bunn. Og når eg løfta på den nå så vil eg tru vekta er ein plass mellom 60 og 70 kg. Ikkje 40.
Ser ut som det er plass til 2*4 der? evt 3 på tvers med hjul på. Mulig det passe dårlig med høyda på den sorte ramma.

mvh
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Skal hun flytte rundt i rommet med sofaen, eller bare dra den frem og tilbake? Hva med å legge en fillerye under. Da får hun i det minste dratt rundt på den.
 

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Innlegg
3.777
Antall liker
5.269
Sted
oslo
det vil kanskje være et problem om sofaen blir høyere enn den allerede er? (med tanke på hvor man kan plassere hjulene)
hvis ikke kunne man montere hjul under en plate i hvert hjørne, med en L-formet "krybbe" oppå, som holdt platen fast.
 

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
1.454
Antall liker
955
Det vil ikke holde med 4-6 filtknotter altså?
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.199
Antall liker
101.661
Torget vurderinger
23
Hobbyplate på 210 x 60 cm., kappes til riktiig lengde. Deretter tre-fire PAR med hjul såpass innenfor ytterkant av plata at de ikke stikker utenfor ved fullt utsving. Kanten på hobbyplata maler to sort (eller bruker bred Penol-tusj hvis du er så dødslat som jeg tror..) ;D ;D

For stødig plassering UTEN å skru iramma fester du noen listbiter i hobbyplata, på innsiden slik at hobbyplata ikke kan skli rundt under sofaen.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Høyres ut som ein plan.
Oppdaterer tråden utover året!
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.199
Antall liker
101.661
Torget vurderinger
23
Kan du ikke legge ut noen bilder - "Brasse gjer ting han ikkje burde i sofaen" e.l. ;D ;D
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.915
Antall liker
575
Har en gang i tiden sett en luftpute for flytting av møbler og tunge ting, med støvsuger som kilde. Nå har ikke støvsugere slange på blåsingen lenger, men kompressorer for baller og luftmadrasser er billige. Så sklir hele greia avsted på en luftpute med lekkasje mot gulvet! Stilig. Og får blåst bort litt støve med det samme.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.199
Antall liker
101.661
Torget vurderinger
23
;D ;D Den har jeg også sett, for noen år tilbake, sikkert en eller annen amerikansk (hvem ellers) gadget, de hadde også biljekk basert på oppblåsbar pute drevet av eksosen..

Hva med "Brasse gjer ting han absolutt IKKJE bør gjera med eksosen"
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.621
Antall liker
1.315
C. Alshus skrev:
Hva med å smøre inn gulvet med vaselin?
Alshus sitt forslag er det eneste praktiske og nevenyttige som har kommet. Gå for den du, EDBrassebjørn. Vil tro at laget med vaselin bør være minimum 1 tomme tykt. Særs heldig at dere har katter da det etterhvert vil danne seg et teppe av kattehår som er stuck i vaselinen. Dette er veldig bra akustikkmessig. De fleste hifi-asiater sverger til vaselin og kattehår når det kommer til akustiske tiltak.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Roberten skrev:
C. Alshus skrev:
Hva med å smøre inn gulvet med vaselin?
Alshus sitt forslag er det eneste praktiske og nevenyttige som har kommet. Gå for den du, EDBrassebjørn. Vil tro at laget med vaselin bør være minimum 1 tomme tykt. Særs heldig at dere har katter da det etterhvert vil danne seg et teppe av kattehår som er stuck i vaselinen. Dette er veldig bra akustikkmessig. De fleste hifi-asiater sverger til vaselin og kattehår når det kommer til akustiske tiltak.
Støttes med et forbehold. Klipp neglene i sofa. Kattehår, vaselin og tånegler sverger hifi-asiater til
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
søkte hairy asian floor, fant ingenting om hifi
 
Topp Bunn