Bot for å stopp innbruddstyv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

eirik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/23/533393.html

Her er det noe riv ruskende galt med systemet.

Jeg er av den mening at når man bryter loven ved innbrudd har man automatisk fraskrevet seg en del rettigheter. For eksempel å ikke få bank. Håper Storberget gjør som han bør i denne saken og reiser på besøk og tilbakeleverer 10 000 kr samt en beklagelse på det som har skjedd.

G

Gjestemedlem

Gjest
Nå har altså Sand Bakken fått et forelegg på 10 000 kroner. Begrunnelsen er brutal framferd.

- Han rev kvinnen i håret, tok kvelertak på henne og stakk en finger inn i nakken på henne, han sparket henne også da hun lå nede. Dette oppfatter vi som et overtramp, forklarer politiadvokat Terje Skaar ved Agder politidistrikt overfor Avisen Agder.

Selv en politimann ville blitt straffet etter slik adferd.

Synest 10.000 høres ut som en altfor mild straff etter grov legemsbeskadigelse.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Nå har altså Sand Bakken fått et forelegg på 10 000 kroner. Begrunnelsen er brutal framferd.

- Han rev kvinnen i håret, tok kvelertak på henne og stakk en finger inn i nakken på henne, han sparket henne også da hun lå nede. Dette oppfatter vi som et overtramp, forklarer politiadvokat Terje Skaar ved Agder politidistrikt overfor Avisen Agder.

Selv en politimann ville blitt straffet etter slik adferd.

Synest 10.000 høres ut som en altfor mild straff etter grov legemsbeskadigelse.
Amen!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Når ble en politimann sist straffet for dette?

Det beste er vel å oppbevare alt av verdi på trappen, så kan innbruddstyvene bare hente det der uten risiko for å bli angrepet.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Så du mener at det er greit å ta strupetak og sparke en liggende innbruddstyv,
og at dette er vår eneste mulighet til å beskytte oss mot innbrudd?

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Når ble en politimann sist straffet for dette?
Det er ikke så lenge siden en person døde etter at en politimann hadde tatt kvelertak på han. Om noen ble straffet for drapet husker jeg ikke i farten dog.[/quote]

Det beste er vel å oppbevare alt av verdi på trappen, så kan innbruddstyvene bare hente det der uten risiko for å bli angrepet.
En voksen mann som tar kvelertak på og sparker en jente som ligger på bakken er å gå alt for langt. Slik brutalitet mot kvinner bør kan man ikke tolerere, selv om hun er en tyv.

Jeg er nesten forbauset over at mannen våger å stå frem som kvinnemishandler med navn og bilde i avisen, og samtidig beklage seg over reaksjonene.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Hvordan stikker man en finger i nakken på noen?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.059
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er det lov å immobilisere en innbruddstyv? Hvis ikke kunne jeg bli lovbryter med god samvittighet.

T

Thomas1

Gjest
En voksen mann som tar kvelertak på og sparker en jente som ligger på bakken er å gå alt for langt. Slik brutalitet mot kvinner bør kan man ikke tolerere, selv om hun er en tyv.

Jeg er nesten forbauset over at mannen våger å stå frem som kvinnemishandler med navn og bilde i avisen, og samtidig beklage seg over reaksjonene.
Du er ikke bare på jordet, du er tilogmed på feil jordet. Hva har det med saken om det er en kvinne? Voksen mann...hvorfor omtaler du han som voksen og hun som en jente? Hva med å skrive at han er en gutt og hun er voksen dame? Tåpelig retorikk.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
I følge avisen satte tyven seg til motverge da hun ble anholdt av legen. Da kan man lett få en finger i nakken i kampens hete.
At Deff mener at tyven skulle gått fri, er i beste unge venstre ånd, og fullstendig på jordet som det meste andre fra den kanten for tiden.

Som legen sier: Nestegang får jeg hjelpe dem å pakke tyvgodset i plastposer.

Dette bare viser galskapen som tar kvelertak på samfunnet vårt (er det vårt?).

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
I følge avisen satte tyven seg til motverge da hun ble anholdt av legen. Da kan man lett få en finger i nakken i kampens hete.
At Deff mener at tyven skulle gått fri, er i beste unge venstre ånd, og fullstendig på jordet som det meste andre fra den kanten for tiden.

Som legen sier: Nestegang får jeg hjelpe dem å pakke tyvgodset i plastposer.

Dette bare viser galskapen som tar kvelertak på samfunnet vårt (er det vårt?).
Deff mener ikke at tyven skulle gått fri. Men han finner det smakløst å utøve vold mot kvinner. Man kan kanskje krangle seg bort fra et kvelertak med en god advokat, men å sparke en en kvinne når hun er lagt i bakken finnes det ikke unskyldning for.

Han er en mann uten ære.

eirik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Hvorfor er det slik at krimminelle har større rettigheter enn lovlydige? Det kan virke sånn. Hvis den krimminelle ikke hadde brutt seg inn hadde heller ikke legen som tok litt hardt i henne behøvd å gjøre det. Jeg ser det slik at den krimminelle har satt seg i en situasjon der man må forvente en kraftig reaksjon.

G

Gjestemedlem

Gjest
eirik skrev:
Hvorfor er det slik at krimminelle har større rettigheter enn lovlydige? Det kan virke sånn. Hvis den krimminelle ikke hadde brutt seg inn hadde heller ikke legen som tok litt hardt i henne behøvd å gjøre det. Jeg ser det slik at den krimminelle har satt seg i en situasjon der man må forvente en kraftig reaksjon.
Den kriminelle bør få sin straff som seg hør og bør. iMen denne saken har vi 2 kriminelle, og ingen lovlydige.

1. den kvinnelig tyven

2. den mannlige kvinnemishandleren

Begge har forbrutt seg mot norske lover, og begge er derfor kriminelle. Begge skal ha sin straff.

dessuten

Man slår og sparker ikke kvinner, uansett hva de har gjort. Gjør man det er man en mann uten ære.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nå er dere rett og slett latterlige, lever dere i middelalderen fremdeles??
Er det smakløst å forsvare seg mot kvinner, hva om hun var 190, 120 kg og sumobryter?

Om man ikke får tak i en tyv med en gang går de stort sett fri, sånn fungerer det i dag.

"Dette er snudd helt rundt, og politiet har lagt tyvens forklaring til grunn."

I følge henne skjedde dette, så man skal altså ha mest troverdighet til kriminelle nå?
Vet en lege hva som kan skje om man tar kvelertak? Ble hun alvorlig skadd?

Hvilke rettigheter har man når man bryter seg inn i andre personers hus, tydeligvis flere enn de som allerede bor der..

En person døde da politiet tok kvelertak på ham, de er ikke dømt for dette.

Kom deg hjem igjen Deph, du er allerede miljøskadd, ære meg her og ære meg der, spar oss..

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
I USA ble en garasjeportprodusent dømt til å betale en betydelig erstatning til en innbruddstyv som ble fanget i en garasje fordi døra fra huset hadde smekklås og garasejporten ikke lot seg åpne innenfra uten nøkkel. Tyven var dermed fanget i garasjen i tre døgn inntil huseieren kom hjem, og overlevde på hundemat, hvis jeg husker rett. Så det er ikke bare vi som må ta godt vare på tyvene våre.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Komponenten skrev:
Hva har det med saken å gjøre?
Politiet brukte jo et grep de var opplært til å bruke. De kunne derfor vanskelig dømmes for det.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.059
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er ære det nye negerordet?
Eller:
Har SV tatt dere også?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
BT skrev:
Komponenten skrev:
Politiet brukte jo et grep de var opplært til å bruke. De kunne derfor vanskelig dømmes for det.
Kanskje legen brukte et grep han var opplært til å bruke.. ::)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Vi etnisk norske har jo ingen ære, i følge de som er mer opptatt av slikt enn vi er.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Valentino skrev:
Er ære det nye negerordet?
Eller:
Har SV tatt dere også?
Ved nærmere ettertanke kan det være heteslag, vi bør nok ta alt han skriver med en stor klype salt fra nå av.. :eek:

G

Gjestemedlem

Gjest
BT skrev:
Komponenten skrev:
Jeg skal ikke si så mye om den saken annen enn at det viser hvor lite som skal til før slike grep kan få fatale følger. Det er således god grunn til å signalisere at dette ikke er en akseptabel måte å anholde en innbruddstyv på.

Det er butikkeiere og andre som holder igjen tyver til politiet kommer hver eneste dag, men det er grenser for hvilke virkemidler man kan tillate at folk bruker til dette formålet. Grov vold og livsfarlige grep er ikke bra.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Komponenten skrev:
BT skrev:
Komponenten skrev:
;D
Kanskje han var en kiropraktor, siden han puttet fingeren i nakken hennes.
Lurer på hva straffen hadde blitt om det hadde vært snakk om en gynekolog.

S

Slubbert

Gjest
Gjestemedlem skrev:
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
Han er en mann uten ære.
Ære? Du har bodd for lenge i muslimland, det er der de krangler om ære.
Ja det er tydligvis et ukjent begrep i Norge for mange.
"Ære" er et vidtfavnende begrep som kan omfatte et bredt spekter av menneskelige tilstander, så som dogmatisme, hevngjerrighet, bitterhet, ydmykelse, hat, frykt og avmakt. "Ære" er et handikap, fortreng den og du lever bedre med deg selv.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Gjestemedlem skrev:
BT skrev:
Komponenten skrev:
Jeg skal ikke si så mye om den saken annen enn at det viser hvor lite som skal til før slike grep kan få fatale følger. Det er således god grunn til å signalisere at dette ikke er en akseptabel måte å anholde en innbruddstyv på.

Det er butikkeiere og andre som holder igjen tyver til politiet kommer hver eneste dag, men det er grenser for hvilke virkemidler man kan tillate at folk bruker til dette formålet. Grov vold og livsfarlige grep er ikke bra.
Enig i det. En finger i nakken høres like dødelig ut som et politigrep.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
BT skrev:
Komponenten skrev:
BT skrev:
Komponenten skrev:
;D
Kanskje han var en kiropraktor, siden han puttet fingeren i nakken hennes.
Lurer på hva straffen hadde blitt om det hadde vært snakk om en gynekolog.

;D

Kanskje han rett og slett helbredet henne, utakk er verdens lønn, kvelertak og fingre i nakken er typisk kiropraktor ja, hun burde jo betalt for behandlingen.. Av og til bruker de noe som kan minne om spark og, legger hele vekten oppå deg, ganske skremmende, burde kanskje vurdere å anmelde kiropraktoren, av og til ganske vondt i ettertid det og..

T

Thomas1

Gjest
Er vi egentlig helt sikre på at det var en finger? Hvis han sitter oppå henne med hodet hennes mellom sine lår mener jeg.. ::)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.807
Sted
Østfold
Hva skal man si, her forsøker noen åpenbart å forsvare en innbruddstyv på bakgrunn av at dennes egne påstander er satt på trykk i et desperat forsøk på formildende omstendigheter.

Hva pokker er gangsyn?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Grov vold og livsfarlige grep er ikke bra.
En finger i nakken. ;D ;D ;D ;D

Jeg lurer på om denne legen er medlem i Frp. Det ville forklart dine irrasjonelle utfall.

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Gjestemedlem skrev:
Grov vold og livsfarlige grep er ikke bra.
En finger i nakken. ;D ;D ;D ;D

Jeg lurer på om denne legen er medlem i Frp. Det ville forklart dine irrasjonelle utfall.
Selv om jeg er motstander av Frp, så går da valigvis ikke jeg engang så langt at jeg tar vold mot kvinner som et tegn på medlemskap der...

Og du gir MEG pes for å trekke Frp inn i rare tråder... ::)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Akkurat hatt innbrudd i anekset bak i hagen her.
Hadde jeg fått tak i vedkommende hadde jeg garantert ikke snakket pent til vedkommende.
Kjenner jeg meg sjøl rett hadde jeg nok ikke snakket i det hele tatt,ikke med munnen iaf.

/jan

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Det er da likestilling i landet, så om det er kvinne eller mann skal ikke ha noe å si. Det er tåpelig at en gangster skal behandles annerledes, avhengig av kjønn. Knekk fingrene på tyvpakket!! ::)

Når politiet banket opp en kvinnelig vaskehjelp, fikk de ikke straff, og det fikk de heller ikke når de holdt en mannlig arrestant slik at han døde, og så skal en som har påført mindre skader, mens han tok en tyv på fersk gjerning straffes med bøter..? Politiet burde kanskje vært bøtelagt, siden de brukte så lang tid på å rykke ut! Det er IKKE greit å stjele andres eiendom, og er man med på denne dumme leken, må man sannelig finne seg i å tåle steken! Det skal ikke hjelpe å etterpå rope at man bare er ei stakkar jente... Det blir for lettvint.

Fanger jeg en innbruddstyv, skal vedkommende få en opplevelse utenom det vanlige. :mad: Politiet gjør i alle fall ingenting..! Da jeg hadde innbrudd i bilen, og det var skader for over 10000,-, gadd de ikke engang å sjekke åstedet. Det tok under to uker før jeg fikk brev om at saken var henlagt...

Altså; jeg er veldig for at tyvpakk tas hardt, men ikke slik at de får varige men...

G

Gjestemedlem

Gjest
havar skrev:
Altså; jeg er veldig for at tyvpakk tas hardt, men ikke slik at de får varige men...
Jo, det er jo en mulighet. Men du kan ikke få både i pose og sekk. Enten anmelde til politiet eller banke gjerningsmannen. Men er det en kvinne bortfaller opsjon nr. 2. Ofte er nr.1 å foretrekke uansett da forsikringen stort sett vil kreve politianmeldelse av innbrudd. Så det er vanligvis ikke hensiktsmessig å selv begå straffbare handlinger fordi man er sint på gjerningsmannen. Det kan bli dyr morro.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.807
Sted
Østfold
Gjestemedlem skrev:
Dette er et hån mot kvinner som blir mishandlet. Synd at virkelig kvinnemishandling skal havne i skyggen av folk som misbruker slike begrep for å få oppmerksomhet.

G

Gjestemedlem

Gjest
Snickers-is skrev:
Gjestemedlem skrev:
Dette er et hån mot kvinner som blir mishandlet. Synd at virkelig kvinnemishandling skal havne i skyggen av folk som misbruker slike begrep for å få oppmerksomhet.
Jeg ser ikke den store forskjellen på folk som banker kona hvis hun søler med kaffekoppen, og menn som banker en kvinne fordi hun stjeler fra butikker eller kontoret deres.

Vold mot kvinner er ikke akseptabelt i noen av tilfellene. I allefall ikke i mine øyne. Men her er vi tydeligvis uenige.

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Hadde jeg følt at livet mitt var truet av en annen person hadde jeg gitt blanke i om vedkommende var mann eller kvinne. Det handler da ikke om kvinnemishandling i en slik situasjon!

Utover det er jeg stort sett enig med Gjestemedlem. Man skal være svært forsiktig med å banke opp en innbruddstyv. Det som var ment som en lærepenge kan fort få alvorlige følger. Tror de fleste innbruddstyver tar bena fatt hvis de blir tatt på fersken. Hvis de føler seg truet kan de kanskje angripe, og da blir det jo plutselig lov å forsvare seg selv.

Synes at å skade andre ikke står i forhold til innbrudd, hvor hensikten er å stjele ting. Mennesker er vel fortsatt høyere verdsatt enn ting, eller......? Derfor synes jeg at den som banker en innbruddstyv så han/hun blir skadet eller verre er et større svin enn innbruddstyven. For min del kan de godt havne i samme fengsel, så ser de hverandre hver dag. Kunne kanskje være bra for dem begge.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.807
Sted
Østfold
Gjestemedlem skrev:
Jeg ser ikke den store forskjellen på folk som banker kona hvis hun søler med kaffekoppen, og menn som banker en kvinne fordi hun stjeler fra butikker eller kontoret deres.

Vold mot kvinner er ikke akseptabelt i noen av tilfellene. I allefall ikke i mine øyne. Men her er vi tydeligvis uenige.
En kvinne begår et lovbrudd, fornermede overmanner kvinnen, kvinnen roper om mishandling for å kunne påberope seg formildende omstendigheter...

En kvinne søler med kaffekoppen, mannen reiser seg, går bort og banker henne helseløs, hun reiser seg, setter seg forslått og fortsetter å drikke kaffen som om ingen ting skulle ha skjedd mens hun biter smerten i seg og svelger klumpen i halsen for at livet skal gå videre med minst mulig vold.

Kjenner jeg blir forbannet av dette tullet ditt Gjestemedlem, og det kan jeg ikke huske sist jeg ble av en debatt på et diskusjonsforum.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Da har du et problem. I beste fall kan det kalles sviktende dømmekraft. ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Snickers-is skrev:
Gjestemedlem skrev:

En kvinne begår et lovbrudd, fornermede overmanner kvinnen, kvinnen roper om mishandling for å kunne påberope seg formildende omstendigheter...

En kvinne søler med kaffekoppen, mannen reiser seg, går bort og banker henne helseløs, hun reiser seg, setter seg forslått og fortsetter å drikke kaffen som om ingen ting skulle ha skjedd mens hun biter smerten i seg og svelger klumpen i halsen for at livet skal gå videre med minst mulig vold.

Kjenner jeg blir forbannet av dette tullet ditt Gjestemedlem, og det kan jeg ikke huske sist jeg ble av en debatt på et diskusjonsforum.
Det skjer ofte når du diskuterer med Gjestemedlem, han legger rett og slett opp til det, om det ikke faktisk er solstikk da...

Hvem ble banket? Leste om et basketak jeg, står ingenting der om hva kvinnen gjorde, blir ikke basketak uten at begge parter basker så vidt jeg vet.

Det er selvsagt over alle støvleskaft å sammenligne en som jevnlig banker sin kone med en som tar fatt i en innbruddstyv, det skjønner alle, nesten...

Topp Bunn