Høyttalere Boston Acoustics A26

hroekk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2008
Innlegg
213
Antall liker
12
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Hepp

Det kom ett par Boston Acoustics A26 i posten i dag. Lillebroren A25 har jo fått såpass skryt at jeg faktisk såg meg nødt til å innom Oslo HiFi Center og høre på dem for ei stund siden. Var innom Stereofil og hørte på Tannoy Mercury V1 også, men det var A25 som gikk av med seieren etter min smak.
Etter mye om om og men og vurderinger kokte det ned til at jeg ville ha enda litt større basselement så valget sto til slutt mellom Monitor Audio BX2 og Boston Acoustics A26. Etter enda mere tenking falt valget på A26 da den skal være mere eller mindre jevngod med BX2 (ifølge What HiFi).

Men så var det stativ da. Soundstyle Z2 anbefales av What HiFi, kan ett billigere B-Tech BT606 være ett fullgodt alternativ til ca halve prisen?
Dette er jo tross alt billige høyttalere så jeg kommer ikke til å bruke veldig mye penger på stativ, men hvis stativet foringer lyden betydelig så er jo heller ikke differansen på B-Tech og Soundstyle enorm. Noen synspunkt?

Ellers har jeg fått lyttet litt på høyttalerne, men ikke med tiltenkt forsterker, kabler eller stativ, så jeg kan ikke si mere enn at de i alle fall egner seg meget godt til rock og pop. Får prøve å komme tilbake med en mere nyansert vurdering etter hvert . :)
 

hroekk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2008
Innlegg
213
Antall liker
12
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Vel, det ble i alle fall Soundstyle Z2 i dag, og jeg må si at det låter f*** så bra. :) Spesielt når jeg koblet på en forsterker med litt mere krefter enn en Kingrex T20. Koblet opp min Musical Fidelity A3. Morro med nye dingser.
 

hroekk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2008
Innlegg
213
Antall liker
12
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Har de en litt "tilbakelent" diskant?
Tja, jeg tror nok ikke det er den vanskeligste høyttaleren å matche med en forsterker som er litt skarp i toppen. Men jeg kan ikke si jeg savner noe med tanke på diskant. Den er som sin lillebror A25 en veldig musikalsk høyttaler til en billig penge som det er knall å lytte til. Har hørt "retro-musikk" non stop hele helga. :cool:
 

Smagpie

Fersking
Ble medlem
13.08.2012
Innlegg
1
Antall liker
0
Hei hroekk.

Jeg befinner meg i litt samme situasjon som du gjorde: Flyttet Boston A25 inn på stua fra datarommet for å teste dem på skikkelig forsterker, og fikk bakoversveis! Ble så imponert at jeg plutselig fant ut at det var på tide med utskiftning av stuehøyttalerene.

Og for meg står det også mellom Boston A26 eller A250, Monitor Audio BX2 eller BX5.

Det jeg lurte på er om du fikk hørt på Monitor Audio'ene? Hi-Fi Huset er litt langt fra meg her i Stavanger, men jeg har hatt Monitor Audio høyttalere før, og de briljerte i diskanten. Lurer egentlig bare på om Monitor Audio sine spiller litt mer detaljert i toppen, helst uten å bli slitsomme å høre på..

Kanskje du vet det, hroekk, eller noen andre?

Men det skader ikke å understreke hvor fantastisk et kupp Boston Acoustics A25 er, så hvis A 26 er lignende, men med litt mere i bånn så høres det fantastisk ut. :)
 

hroekk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2008
Innlegg
213
Antall liker
12
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Hei Smagpie

Jeg fikk ikke hørt på Monitor Audio BX2 nei. Jeg var så fornøyd med det jeg hørte av Boston Acoustics A25 at jeg synes egentlig ikke det var vits i å dra ut til Asker for å teste Monitor Audio. Hvis lyden er så og si lik i de to høyttalerne så er kanskje Monitor Audio å foretrekke med tanke på utseende og byggekvalitet. Men siden jeg har en liten sub-woofer på lager som er i samme sorte høyglans utførelse som B.A. A26 så tenkte jeg at de ville passe bra sammen dersom mere bass blir nødvendig en gang i fremtiden. Men det må i så fall bli i ett kino oppsett da disse høyttalerne glatt fyller stua med bunnsolid bass alene. :)
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Har selv A250, gulvmodellen.

Disse låter veldig avslappet og åpen, herlig å lytte musikk til. Foretrekker disse foran mine Ikon 5 mk2 faktisk.
Jeg blir mer og mer overbevist om at kvaliteten i en høyttaler ligger i avstemming i delefilter, og ikke i dyre membraner eller annet fancy matrialbruk.
 
Topp Bunn