Boothroyd Stuart: Meridian, perfeksjon for perfeksjonister

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • budda

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    441
    Antall liker
    173
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    Trodde ikke 808.2 kunne bruke v6 kort.Mener det må være 808.3 eller høyere ?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det er denne spilleren. Antok at det bare var opp til 808.2 signature som kom med denne logoen? At ved 808.3 kom den lille kvadratiske logoen?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Noen som kan svare på om 808.2 kan installere V6 kortet? Evt om spilleren over kan være en 808.3?
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Noen som vet hvem som kan ta service på Meridian? Fikk avslag hos Dalens.
    Merkelig. Må kanskje sendes til England? Er det CD-spiller? Hold oss oppdatert om hva som blir løsningen!
    Ja, synes det var litt rart. Særlig med tanke på at jeg la ved kretskart i pdf også. Har en 558 effekt som ikke vil gå i standby, kun lyset som går av og på
    Og så er det litt dårlig kontakt på en rca/xlr veksler slik at det kommer litt knitring innimellom. Skal oppdatere med status når det skjer mer.
    Kan endelig komme med en oppdatering her. Armand fikk skikk på denne, og den skal nå være bra. Håper å få den på plass innen få dager. Stor glede!

    Må for øvrig nevne at det var mer galt med forsterkeren enn jeg først trodde, og det var flere småkondensatorer som måtte skiftes. Strømforsyningen var derfor ikke stabil, og den funket heller ikke i brokoblet modus. Alt dette er nå fikset.
     
    Sist redigert:

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Flott. Hyggelig for deg, og godt å vite at det finnes råd dersom noe av mitt fra Meridian skulle trenge reparasjon.
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Flott. Hyggelig for deg, og godt å vite at det finnes råd dersom noe av mitt fra Meridian skulle trenge reparasjon.
    Jeg vet dessverre ikke hvor sugen han er på flere Meridian reparasjoner, han angret nærmest litt på at han tok på seg oppdraget :) Men det er jo bare å ta kontakt og sjekke.
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Hva er egentlig status for salg av Meridian i Norge? Ikke lett å finne mye info. MDS Norway har jo ikke nettside engang.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Hvis du vil ha Meridian bør du se på en Jaguar/Range Rover. Jeg har dette 29 ht system i min Range Rover 2016, beste lyd i bil jeg har opplevd.
    AF83B1B9-9D6A-46EB-8384-C619C009D2D3.jpg
    EE2AB507-24B0-47C1-BC90-7A10DDBBA753.jpg
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Såpass! Vel, for tiden har jeg bare en 558.2 igjen, og det begynner å bli litt lenge siden den har vært i drift her.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Hvis du vil ha Meridian bør du se på en Jaguar/Range Rover. Jeg har dette 29 ht system i min Range Rover 2016, beste lyd i bil jeg har opplevd. Vis vedlegget 506106 Vis vedlegget 506107
    Har nok dessverre ikke stor nok stue per i dag. Og tror ikke samboer hadde likt en bil midt i stua.
    Dette var for at vise at Meridian lever i beste velgående, bare ikke hjemme hos folk! Dette Signature system er vel noe av det mest avanserte som leveres til bil. Dolby Atmos/3D med tak monterte elementer. Basskanal og seperart stereo subb. -og som du ser senterkanal for hver baksete.
    1CBA916D-D313-46B7-AD5C-C227A08D4B10.jpeg
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Hehe, joda. Var klar over at de lever i beste velgående. Derfor jeg skrev Norge. Synd at de har mistet helt grepet her.

    Og tviler ikke på at det låter bra i bilen :)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Flott. Hyggelig for deg, og godt å vite at det finnes råd dersom noe av mitt fra Meridian skulle trenge reparasjon.
    Jeg vet dessverre ikke hvor sugen han er på flere Meridian reparasjoner, han angret nærmest litt på at han tok på seg oppdraget :) Men det er jo bare å ta kontakt og sjekke.
    Han driver nå med å prøve å få til noen digitalkort til en Chapter som jeg leverte til en viss Herr Malmin for 3 1/2 år siden. Også Armand har brukt en del måneder nå, så han river vel av seg alt håret og ber om frivillig innleggelse dersom jeg kommer med en Meridian cd-spiller i tillegg. Men drevet (eller hva det nå heter) kunne trengt et lite tilsyn.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hvis du vil ha Meridian bør du se på en Jaguar/Range Rover. Jeg har dette 29 ht system i min Range Rover 2016, beste lyd i bil jeg har opplevd. Vis vedlegget 506106 Vis vedlegget 506107
    Har nok dessverre ikke stor nok stue per i dag. Og tror ikke samboer hadde likt en bil midt i stua.
    Dette var for at vise at Meridian lever i beste velgående, bare ikke hjemme hos folk! Dette Signature system er vel noe av det mest avanserte som leveres til bil. Dolby Atmos/3D med tak monterte elementer. Basskanal og seperart stereo subb. -og som du ser senterkanal for hver baksete.
    Vis vedlegget 506342
    Jeg tror jeg akkurat skal greie å få plass til en Jaguar i stuen dersom jeg river den ene langveggen. Når kommer du med den, sa du?
    PS Den må være flunkende ny, ikke noe gammalt skrap.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Hvis du vil ha Meridian bør du se på en Jaguar/Range Rover. Jeg har dette 29 ht system i min Range Rover 2016, beste lyd i bil jeg har opplevd. Vis vedlegget 506106 Vis vedlegget 506107
    Har nok dessverre ikke stor nok stue per i dag. Og tror ikke samboer hadde likt en bil midt i stua.
    Dette var for at vise at Meridian lever i beste velgående, bare ikke hjemme hos folk! Dette Signature system er vel noe av det mest avanserte som leveres til bil. Dolby Atmos/3D med tak monterte elementer. Basskanal og seperart stereo subb. -og som du ser senterkanal for hver baksete.
    Vis vedlegget 506342
    Jeg tror jeg akkurat skal greie å få plass til en Jaguar i stuen dersom jeg river den ene langveggen. Når kommer du med den, sa du?
    PS Den må være flunkende ny, ikke noe gammalt skrap.
    Du må nokk rive noe mer! Det største Meridian system får du kun i den største Range Rover i
    Autobiography utgaven!
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Gravemaskinen står i hagen akkurat nå, så da er det bare å begynne rivingen...:cool:
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan mener folket her at en 588 står seg mot dagens CD-spillere?
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hmm. Jeg har siden 2011 hatt en G08, men hadde før det en stund en 588. Fant dette avsnittet i
    Meridian G08 CD Players user reviews : 4.8 out of 5 - 8 reviews - audioreview.com :


    "For me this was a leap of faith, I've followed Meridian from the 508.20 to the 588 and now the G08. The 588 is such an excellent player that it is hard to believe that there is anywhere to go. Anyway there is, it paid off, the G08 manages to improve on the 588. Main areas of improvement are clarity, spacial and tonality. You can hear deeper into the mix and now the mix is surrounding you, instruments hanging in the air. I guess the upsampling is responsible for this as the manual hints at. If you have a 508 or 588 you owe yourself a listen, there is somewhere to go and its a good place!"

    Dette dekker vel noen lunde det jeg husker fra overgangen mellom de to. Den kanskje største forskjellen for meg, var at jeg opplevde G08 som mer behagelig å høre på - mykere i toppen og samtidig vel så oppløst.


    Jeg prøvde også en G08.2, men fant ut at forskjellen var så marginal at det ikke var verdt pengene å bytte.


    I forhold til mer moderne CD-spillere synes jeg G08 har holdt seg bra. I alle fall er det ikke slik at jeg har funnet bryet å skifte ut. Jeg har i tillegg en Primare 30 DAC som jeg har koblet til Meridianen coaxialt. Lyden blir marginalt forandret, men kanskje noe varmere lyd i Meridianen. For en tid tilbake var Evo over med en PS Audio Direct Stream Jr. DAC som jeg koblet til Meridianen. Den ga et klart løft. Mer luft, mer punch, mer av alt uten at lydbildet ble skarpt på noen måte. Mao her er det en god del å gå på. Og gjelder det G08, gjelder det det enda mer 588. Hvordan det blir med 588 kun brukt som drev, vet jeg ikke.....


    Sikkert noen med 588 som kan svare mer eksakt, men håper dette i alle fall er litt opplysende.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde selv en 508.24 som var en veldig bra CD-spiller. Formatet som 500-serien syntes jeg var veldig attraktiv, og jeg har egentlig mer sansen for den enn G-serien, som jeg også hadde en tid. Men ting går framover, men jeg synes det er synd at 500-serien ikke har fått en "new release".
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    500-serien virker nok mer solid bygget, og hadde også et format som passet meg bedre. Men det er jo den gamle leksa om at alt var så meget bedre før.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.910
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Jaaa, sett i forhold til konkurransen så var de gode. Jeg kunne ha tenkt meg at akkurat denne serien hadde "levd" videre selv om tall-rekka hadde vært en annen og designet litt annerledes.
     

    Joar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    309
    Antall liker
    336
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har en formening om hvor mye et komplett Meridian anlegg kan være verdt? Det er da, 504 tuner , 506 cd spiller, 501 pre, 555 power x 2,
    Mirage m5si høyttalere & m7si høyttalere.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.424
    Antall liker
    17.118
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Spørsmålet var mer om det er 16, 18 eller 20 bit dac i den. Det har nok litt å si på evt pris for interessenter
     

    Joar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    309
    Antall liker
    336
    Torget vurderinger
    3
    Spørsmålet var mer om det er 16, 18 eller 20 bit dac i den. Det har nok litt å si på evt pris for interessenter
    Fant en tråd om det her på sentralen.

    "Folket på Meridian veit:

    "Thank you for the email and for your interest in Meridian.The 506 CD players can be identified by the serial numbers,

    18 bit serial nos 1/2*****
    20 bit serial no 3*****
    24 bit serial no 4***** and higher."


    Kan se ut som det er 18 bit da
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei.
    Jeg har en Meridian 557 som jeg gjerne vil ha recappet og gitt en service.
    Kan noen foreslå en reperatør? Gjerne på østsiden av langfjellene....

    J
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn