Buss er for barn, pensjonister og rusmisbrukere.
Dessuten ville det kastes bort 2-3 timer hver dag i reisetid ink. bussbytte. Fullstendig uaktuelt. Det er i tillegg bedritent å bli frarøvet retten til å kjøre på offentlig vei med mindre man finner seg i at noen står klar hver jævla dag for å stjele penger fra deg.
Her har du de 2-3 timene.
"to timer kortere tur-retur"
Tar kanskje 20 mins å gå til bussen, 25 mins til sentrum, kvarter til nytt busstopp og vente på bussen, 10 mins med neste buss. Om man er heldig. Så 2 og en halv time til sammen. Å kjøre ... tja, 30 mins hver vei.
Så med andre ord, ingen mulighet for å trekke fra en eneste krone.
Ikke engang på kilometerne. Kommer akkurat på grensen til egenandelen.
Ranet og rævkjørt... og ingenting å gjøre med det annet enn å betale og finne seg i det og håpe at noe vondt rammer de som er ansvarlig for det.
Eneste halmstrået er at noen tar til vettet og innfører et tak på hvor mye man kan belaste en person/kjøretøy til sammen i løpet av et år.
Sendte et brev tidligere til samferdselsministerens kontor med et forslag om å vurdere et nasjonalt bompengetak, enten gjennom refusjon, skattefradrag eller at det blir gratis etter at man har passert en viss sum. Men har ikke hørt noe tilbake. Vet ikke om det er lest en gang.
Greit nok å betale en viss andel, men slik det er nå vil det gi urimelige utslag for de uheldige.