Bob Sinatra

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Ja det var den ja.
Forhåndsbestilt, motatt og lyttet til.

Hadde forventninger som jeg alltid har når en ny Dylan er på vei. Det er mange år siden han ga ut noe som kan kalles feilskjær.

Når det gjelder denne siste: Etter første gangs lytting, skuffet, det var kjedelig langtrukket og ikke noe for meg.

Neste dag lytta jeg på den et par ganger til. Mer sikker på at dette var ikke mitt bord. Jeg har aldri likt Sinatra.

Plata har bra lyd, bra produksjon og Dylan synger bra. Men nei dette var kjedelig.

Men jeg bestemte meg for å gi den fler sjanser. Og nå har jeg spilt den fler ganger, og den har vokst noe. Litt.

Men jeg spiller som regel bare en side, så må den i hylla.

Jeg har nå i ettertid lest en del anmeldelser av den, og den får topp karakter hele veien. Så hva feiler det meg?


P.S. Håper han er tilbake med egne ting på neste utgivelse.
IMGP7139.jpg
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.684
Antall liker
2.286
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Det som feiler deg er at du ikke liker Sinatra og det er det lite å gjøre med. Jeg liker Sinatra og jeg liker plata. Ikke det beste Dylan har gjort, det skal mye til, men hørbart og interessant.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Ja det har nok mye med det å gjøre, at jeg ikke har helt sansen for Sinatra.
Men jeg har nå ikke helt gitt opp plata, den skal spilles mer. Kanskje jeg til slutt knekker koden.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.471
Antall liker
9.605
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Sinatra må synges av Sinatra. Forrige århundres største sanger. Og liker du ikke det, hjelper det ikke om his Bobness gjør så godt han kan.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.684
Antall liker
2.286
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Dette er en plate som bare blir bedre hver gang jeg hører den. Gi den en sjanse til og forsøk å glemme at Sinatra har sunget disse låtene før. Dylans tolkning står støtt på egne ben og dessuten er lyden praktfull.
 
S

Syncrolux

Gjest
Denne plata har ingen ting med Sinatra å gjøre, bortsett fra låtvalget. Det er helt i andre enden av skalaen. Jeg likte plata godt jeg, også første gang.
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.795
Antall liker
349
Torget vurderinger
3
Kjøpte LP'en på Dipper'n den dagen de fikk den inn (som jeg som regel gjør når Bob skjenker oss en ny skive). Likte skiva fra første stund og etter å ha spilt den en del ganger blir den så absolutt ikke verre.
Flott musikk, flott framførelse og med god lyd. Er den spilt inn analogt? Tydelig båndsus som forsvinner mellom sporene, slik som i gode gamle dager.
 
Topp Bunn