Bob Dyland Rails Against Crappy CD Sound

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Kommentarene som er enig med Dylan eller de som er uenig med Dylan ? Hvem av de blir du trist av ?
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Kommentarene som er enig med Dylan eller de som er uenig med Dylan ? Hvem av de blir du trist av ?
For å si det sånn: det er noen som er på sporet og skjønner hva dette her dreier seg om, men majoriteten skjønner ikke bære.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
For å si det sånn: det er noen som er på sporet og skjønner hva dette her dreier seg om, men majoriteten skjønner ikke bære.
Ja da er vi enig da.
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
Leste ikke alle innleggene, men det virket generelt som at de som var uenige med Bob ikke hadde forutsetninger for å begripe hva han snakket om. De trodde han snakket om enten musikken i seg selv, eller CD-formatet. Her tror jeg man må angripe bransjen og ikke forbrukerne, som ikke vet hva det dreier seg om. :)

Selv hadde jeg ikke peiling på dette før jeg begynte å lese på dette forumet. Har (selvsagt) reagert tidligere på dette uten å vite noe om det tekniske bak kompresjon. Hadde for flere år siden John Hiatt - Bring the family. Den hadde fantastisk bra lyd, husker jeg. En av referansene på plata var et parti på første låten Memphis in the meantime, hvor Jim Keltner begynte å slamre på noen digre trommer. Husker at jeg hørte skinnene riste. Så kjøpte jeg, i fjor tror jeg det var, en remastret utgave. (originalen forsvant på en eller annen fest)

Og trommene var nesten borte! Iallefall tonet ned ca. 20 hakk. And THAT makes me sad...sad...sad. :mad:
 
L

Lydtekniker

Gjest
Problemet er at den jevne forbruker bryr seg katta, og plateselskapene ønsker stort sett å tilfredsstille den jevne forbruker...
 
K

kbwh

Gjest
Det er ikke CD-mediet som er problemet.
Jeg spilte finalen på Mahlers 2. symfoni med Birmingham SO og Simon Rattle (EMI CD) i dag tidlig.
Det er ikke CD-mediet som er problemet.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Det er ikke CD-mediet som er problemet.
Det har du rett i. Dyland surrer litt, og skjønner ikke helt årsaken til den dårlige lyden. Pointet er at denne mannen med sviktende hørsel allikavel hører at lyden på den ferdige CD plata ikke på noen måter samfaller med hvordan han opplevde den i studioet.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Det er desverre alt for vanlig. Jeg mistenker at slikt kan foregå ifm CD/SACD også.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Det er en fantastisk innspilling! :D
Og det finnes selvsagt flere, heldigvis. Så du har tildels rett...but still...vinyl gir mer...hadde bare disse plateselskapene....og disse teknikerne....og....

O.

Det er ikke CD-mediet som er problemet.
Jeg spilte finalen på Mahlers 2. symfoni med Birmingham SO og Simon Rattle (EMI CD) i dag tidlig.
Det er ikke CD-mediet som er problemet.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er ikke CD-mediet som er problemet.
Jeg spilte finalen på Mahlers 2. symfoni med Birmingham SO og Simon Rattle (EMI CD) i dag tidlig.
Det er ikke CD-mediet som er problemet.
Hadde vore usamd med deg for eit år sidan, men no er eg tilbøyeleg til å vere einig:
http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=409
Men ein brukbar platespelar er trass alt billegare......
 
Topp Bunn