Digitale avspillere BMC PureDAC, nokon som prøvd denna?

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.266
Antall liker
1.168
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Fikk veldig bra kritikker i Watt 3 2014 !

Lurer på en slik selv :p
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.266
Antall liker
1.168
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Har fått låne denne av Bernt i Audio Solution http://www.audiosolution.no/.

Har bare hatt den en dag, men inntrykket er meget bra både konstruksjonsmessig og lydmessig. Kommer tilbake med flere inntrykk når jeg har fått hørt litt mer - for fint vær til å holde på med slikt om dagen på Østlandet :p
 
Sist redigert:

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.266
Antall liker
1.168
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Da har jeg testet BMC Purdac en ukes tid og er meget fornøyd med det jeg hører. Den har fått bryne seg på Wimp Hifi Flac over Logitech Touch og PC, samt CD fra min Xindax. Ingen tvil om hva som låter best, men der er nå en annen sak... Forøvrige komponenter er vist i min signatur. Øvrige DAC som det er testet mot er BelCanto 1.5 og Yulong DAH1 mk2.

Det som kanskje er mest karakteristisk med den er hvor stort lydbilde den bretter ut. Her er det god avstand mellom instrumentene for å si det slik. Den spiller nøytralt og oppløst med meget god kontroll i bassen. Jeg har spilt i gjennom en hel del kjent materiale og føler en forbedring i bassen hele veien, i tillegg til mye nytt i den andre enden av skalaen - kort sagt en hel del «wow» opplevelser har det blitt :)

Videre er den silkemyk i lyden. Låter som Stup av Sigvart Dagsland kan være en krevende låt i mange anlegg – ikke med BMC Puredac, uten at det blir for bløtt!

Hodetelefon utgangen er og bra og helt klart til å leve med. Har kun testet min AKG 701 med standard 6.5 mm plugg og driver disse relativt tungdrevne klokken med glans. Leser dog på nett at den balanserte utgangen skal være flere hakk bedre. Mine AKG 701 er forberedt for balansert drift – det er bare å kappe kabelen og sette på ny kontakt. Guide ligger på nett og kontakter for ombygging til balansert drift og overganger slik at den kan kjøre begge deler er bestilt på ebay men ikke mottatt enda.

Ellers er byggekvaliteten super. De har til og med satt på forsegling på et par skurer slik at man ikke skal fristes til å åpne greiene – litt trist for en som åpner alt han får i hus, men ikke denne gangen. Nå ligger bilder av innholdet på produsentens side så det er strengt tatt ikke nødvendig ;)

Skal det være noe å sette fingeren på så er det at den ikke husker innstillinger du har satt mellom hver gang. Dermed går den tilbake til volum stilling 10 og 10 for RCA/XLR og Hodetelefon hver gang. Jeg er av typen som liker å skru av spesielt når det er så mye lys og display som på denne. Kunne tenke meg en funksjon som lot den stå på men skrudde av display og lys.

Takk til Bernt i Audio Solution for utlån en ukes tid. Rimelig sikker på at det blir en slik på meg!
 
Topp Bunn