BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Helvete da 😡 Jeg kjenner mange som ville vært spent klar til å våkne til stemmen min 😡😄
    Synes det er hyggelig jeg Tom ;)
    Hilsen han andre Tom(gods) :rolleyes:
    Schizofrenidagen er HVER dag Bluesbreaker, og IKKE kun en dag i året.
    Men jeg tror vi 2 andre Tom(mene) fint hadde klart å våkne opp sammen med Tom Waits etter en fuktig aften.
    Har for meg at akkurat det ville kunne blitt et interessant symposium :cool:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Synes det er hyggelig jeg Tom ;)
    Hilsen han andre Tom(gods) :rolleyes:
    Schizofrenidagen er HVER dag Bluesbreaker, og IKKE kun en dag i året.
    Men jeg tror vi 2 andre Tom(mene) fint hadde klart å våkne opp sammen med Tom Waits etter en fuktig aften.
    Har for meg at akkurat det ville kunne blitt et interessant symposium :cool:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Psykisk helse ja... Ikke bare, bare... Våkne med Tom Waits? Not so much.. :p
    Denne sketsjen med Mjøen og Lystad er brukt av de reelle Schizofrenidagene som arrangeres i Stavanger ( også i 2021 i november), så jeg mener at den er innafor.
    Det er hvert fall ikke meningen å støte noen.
    Det er riktig som du sier. Alle helseproblemer er alvorlig for den det gjelder. Ikke minst psykisk helse. Jeg har jobbet flere år ved psykiatrisk sjukehus, og vet en del om hva folk kan komme til å møte av slike utfordringer.
    Ingen vil være sjuk, men det er ikke alt man får gjort noe med. En må gjøre det beste ut av det. Mye stor kunst og litteratur er blitt skapt av plagede sinn. Det hadde rett og slett ikke vært mulig ellers.

    Tom Waits passer som regel best på kvelds og nattestid. Det er jeg helt enig i.😎
    Unntak finnes. Som denne vi hørte på Mala Audio forrige lørdag. Midt på formiddagen.
    Var til og med på MoFi. 😊

     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er litt fan av Norah Jones, og alt hun driver med. Det er ganske mye forskjellig fra, country - pop - jazz og diverse samarbeidsprosjekter.
    Dette er i hvert fall usannsynlig bra synes jeg.
    Dessuten skikkelig "mat" for rør og Maggies" 😊

    Jones covrer Soundgarden/ Cornells "Black Hole Sun"


    Denne låta er på siste utgivelsen til Jones.
    Jeg kjøpte albumet ( dobbel LP) forrige uke, og har spilt den gjennom en gang, foruten litt testing fra Tidal - streaming på forhånd. Alt er ikke like slow som i videoen, og på de andre låtene er det et ganske friskt band bak henne.

    Jeg vet noen synes de første av hennes album er litt vel glattpolerte uten noe som helst motstand som fort kan gi mangel på engasjement.
    Jeg har det ikke slik, jeg synes bare det er godt å høre på. Denne siste tror jeg ikke det er fare for at folk vil oppleve på den måten at man mister interessen/sovner. (Unntak vet jeg finnes🙈)

    For det første er albumet satt sammen av konsertopptak fra litt ulike steder. Det er en ny setting. Ellers vil folk merke at hun i mye større grad framstår som musiker og pianist. Meget dyktig sådan. Vokalen er fløyelsmjuk, men også til tider en del sterkere enn hørt før. Og det er adskillig mer jazza. Det er nesten som å være på jazzkonsert, for det låter også veldig bra.
    IMG_20210815_095959.jpg
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Jeg er litt fan av Norah Jones, og alt hun driver med. Det er ganske mye forskjellig fra, country - pop - jazz og diverse samarbeidsprosjekter.
    Dette er i hvert fall usannsynlig bra synes jeg.
    Dessuten skikkelig "mat" for rør og Maggies" 😊

    Jones covrer Soundgarden/ Cornells "Black Hole Sun"


    Denne låta er på siste utgivelsen til Jones.
    Jeg kjøpte albumet ( dobbel LP) forrige uke, og har spilt den gjennom en gang, foruten litt testing fra Tidal - streaming på forhånd. Alt er ikke like slow som i videoen, og på de andre låtene er det et ganske friskt band bak henne.

    Jeg vet noen synes de første av hennes album er litt vel glattpolerte uten noe som helst motstand som fort kan gi mangel på engasjement.
    Jeg har det ikke slik, jeg synes bare det er godt å høre på. Denne siste tror jeg ikke det er fare for at folk vil oppleve på den måten at man mister interessen/sovner. (Unntak vet jeg finnes🙈)

    For det første er albumet satt sammen av konsertopptak fra litt ulike steder. Det er en ny setting. Ellers vil folk merke at hun i mye større grad framstår som musiker og pianist. Meget dyktig sådan. Vokalen er fløyelsmjuk, men også til tider en del sterkere enn hørt før. Og det er adskillig mer jazza. Det er nesten som å være på jazzkonsert, for det låter også veldig bra.
    Vis vedlegget 741088
    Takk for det Blusern, er også stor fan av henne og har den på kjøps listen :)
    Ha en fin søndag.

    mvh
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.466
    Antall liker
    31.812
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Nydelig låt og gleder meg til å høre gjennom dette når je kjæm hem til alteret☺🎼
    Vært lite musikk i sommer😉
    Takk for tips!

    gismo

    Edit: Test lyttet litt med nå , dette lover bra i dette formatet👍🏼🎼

    9B76B716-7ADC-44B5-A948-191E2946A7B0.jpeg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20210814_152853.jpg

    The Last of The True Believers 1986.
    Typisk Griffith ;med ei bok. Helst med tilknytning, og av en forfatter fra en av statene i sør.
    Front: The Kindness of Strangers;The Life of Tennesee Williams
    Bak : Larry McMurtry - Lonesome Dove.
    Coveret er et komponert bilde med flere referanser til låtene på albumet.
    Karen som danser på bildet er Lyle Lovett som også medvirker som vokalist.
    Ikke ukjente Bela Fleck er blant musikerne.
    Fra tidligere å være en utpreget folk-artist så drar denne utgivelsen mer i retning av country. Det er Griffiths album nr 4.
    Dette albumet fikk henne over på et større selskap og videre m turneer slik at vi fikk se denne dyktige artisten her i Europa.

    Dette er albumet med "Oslosangen" / St. Olavs gate. 🙂

    Ganske morsomme liner notes hvor man blant annet kan lese at albume er dedikert til Count Basie!
    Årsaken til dette står å lese.:)


    IMG_20210814_152917.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Etter alle disse åra med mange høyttalere, pluss diverse utstyr og format, er jeg enig i det Guttenberg tar opp her. Selvfølgelig er det forenklet, men som grunnleggende regler er det mye fornuft i det som blir sagt her synes jeg.
    Ikke rart han har på seg "guruskjorta".😎

    Merk "Rule number Seven ; " If You have an awful sounding room, - I feel Sorry." 🥴😊
    Det er ganske spot on.

    Jeg anbefaler bruk av noen minutter på å høre hva Steve Guttenberg sier.
    Her er det mye komprimert kunnskap.

    For egen regning ville jeg føye til:
    Musikken betyr alltid mer enn utstyret.
    Ikke spenn vogna foran hesten, ellers blir det vanskelig å få glede av kjøreturen. 🙂
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Den låt stooort hos deg, selv syntes jeg dems versjonen av Take Five var et knepp bedre. Takk for hyggelig lag sammen med @StoneH hos deg i går. God mat, god musikk og trivelig lag, kan ikke be om mer en onsdags kveld.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gleden er på min side. @srtorp og @StoneH .
    Hyggelig at dere ville bruke en kveld på musikk og skravling. En føler seg også litt mer bekvem nå når vaksinen er under huden.
    Veldig trivelig, og jeg synes det er artig å spille plater sammen med folk som er åpne for det meste. Dessuten, er det å dele musikktips med hverandre nyttig.

    Akkurat at jeg viser låta "In The Mood" over her, er litt tilfeldig. Mange kjente og godt innspilte jazz-standards over 4 ulike album med Kenichi Tsunoda Big Band gir mye å velge på.
    Likte veldig godt et av dine andre forslag S: Al Green her nå i kveld. 👍😊
     
    Sist redigert:

    StoneH

    Medlem
    Ble medlem
    06.03.2018
    Innlegg
    18
    Antall liker
    54
    Henger meg på her. Tusen takk for en veldig hyggelig kveld. Det er veldig artig for en novise som meg og bli med dere drevne karer på en rundtur i musikkens utrolige mangfold. Som alltid når jeg er med dere, får jeg høre på saker som jeg aldri har hørt om eller sjangere som jeg aldri har hatt noe forhold til. Denne gang ble det altså storband og Kenichi Tsunoda Big Band. Som du sier Blues, det låter rett og slett FETT! Har hatt en seanse nå på morraskvisten med dette bandet, og jaggu låter det storveis her også :cool: . Så takk igjen Blues og Srtorp og ha en fortsatt fin dag:)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det @StoneH.
    Som sagt er gleden på min side.
    Ingen grunn til at du skal være så beskjeden synes jeg. Med Bryston-komboen og Lumin på dine store Martin Logan, som attpåtil har gjennomgått full overhaling både teknisk og kosmetisk har jeg ikke det minste problem med å forestille meg at det låter FETT hos deg! 👍😊 Talas!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det går mot helg.
    Jeg lette bakover etter noe på Facebook.
    Da kom jeg over en "challenge" fra noen år tilbake.
    10 favorittalbum. 10 stk er lite, og for lite til å speile musikksmak og hva platesamlinga inneholder.
    For meg varierer topp 10 med humør og dagsform, men at disse 10 er blant toppen her i Blåskogen er gjeldende.
    Med unntak av Thompsons "Shoot Out The Lights", ser det ut til at jeg hadde en litt rocka dag da lista ble laget...
    Må nok ha et par kopper svart kaffe før den ser slik ut akkurat i dag. 😎😊

    FB_IMG_1629443621003.jpg FB_IMG_1629443629443.jpg FB_IMG_1629443644644.jpg FB_IMG_1629443638428.jpg FB_IMG_1629443655038.jpg FB_IMG_1629443662458.jpg FB_IMG_1629443669304.jpg FB_IMG_1629443679825.jpg FB_IMG_1629443685596.jpg FB_IMG_1629443691174.jpg

    Walking on a Wire- Richard and Linda Thompson:

    Etterhvert blir det snart helg. Da må man prøve å komme seg ut litt.
    "Itte bære sitta innefis." 🥴😊
    FB_IMG_1629442716116.jpg

    God helg! 🙂
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ser at top 10 listen min avviker med ihvertfall 9 av 10.
    Ha en riktig god helg.
    Selv er jeg i ferd med å komme til hektene igjen etter gårsdagens rotfylling med bedøvelse som ikke ville virke.
    Kan love dere at det er en øvelse for de som har trent på forhånd😢
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Ser at top 10 listen min avviker med ihvertfall 9 av 10.
    Ha en riktig god helg.
    Selv er jeg i ferd med å komme til hektene igjen etter gårsdagens rotfylling med bedøvelse som ikke ville virke.
    Kan love dere at det er en øvelse for de som har trent på forhånd😢
    Du har min dypeste medfølelse ptb.
    Det gjør så vondt at det kan ikke beskrives.
    Jeg har selv svettet og ynket meg gjennom et par rotfyllinger, og har et meget anstrengt forhold til tannleger.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.808
    Antall liker
    26.402
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ser at top 10 listen min avviker med ihvertfall 9 av 10.
    Ha en riktig god helg.
    Selv er jeg i ferd med å komme til hektene igjen etter gårsdagens rotfylling med bedøvelse som ikke ville virke.
    Kan love dere at det er en øvelse for de som har trent på forhånd😢
    Min første rotfylling blev gjord uten bedøvelse, prøvde og spørre men hvem fan kan snakke når de har hendene i kjeften😝
    Det gikk fint fikk vite etterpå att det var dødt der nere likevel🙄
    Fine plate tips ellers bluser'n🙂👍
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    8 av 10 her. Det som ødelegger nullen er Little Feat og Cheap thrills, som forøvrig ble kjøpt i sin tid kun fordi jeg var/er stor fan av Robert Crumb som har tegnet coveret. Musikken hæler je itte, som han sa, totningen! 😖

    BTW, fikk invitasjon til Schizofrenidagene 2021 i dag!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser at top 10 listen min avviker med ihvertfall 9 av 10.
    Ha en riktig god helg.
    Selv er jeg i ferd med å komme til hektene igjen etter gårsdagens rotfylling med bedøvelse som ikke ville virke.
    Kan love dere at det er en øvelse for de som har trent på forhånd😢
    Uffda. God bedring E.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    8 av 10 her. Det som ødelegger nullen er Little Feat og Cheap thrills, som forøvrig ble kjøpt i sin tid kun fordi jeg var/er stor fan av Robert Crumb som har tegnet coveret. Musikken hæler je itte, som han sa, totningen! 😖

    BTW, fikk invitasjon til Schizofrenidagene 2021 i dag!
    Du får hilse både den ene og den andre. 🙈😊
    Så forresten at du siterte Apeberget med at alle på Hamar har samme bestefar...
    -da var det schæferen beit...
    Ellers viktig å skille på østsida (Hedmarken)
    og vestsida (Oppland /Toten) av Mjøsa. 🙂

    God hælj @Sluket. Rock on. 🤘
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.259
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    som forøvrig ble kjøpt i sin tid kun fordi jeg var/er stor fan av Robert Crumb som har tegnet coveret.
    Ole Rørlegger (Pete The Plumber), er fantastisk :LOL: . Underground tegneserie, av nevnte Crumb. Lurer på om han også står bak Kong Lov?

    Beklager O.T.


    mvh
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Har en fin vintage samling med U.S. Underground Comix... kjønnsfascistisk og politisk inkorrekt så til de grader. M.a.o. akkurat slik vi liker det!!! Crumb var kongen på den tiden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn