BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.248
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Fyller på med noen ord og bilder i tråden før helga er her. Det er mulig noen oppfatter det som "blogging", med negativt fortegn, men det er forsåvidt helt frivillig å avstå, hvis man ikke finner det interessant
    - so here I go again. 😊

    Det er litt stas med is på Mjøsa, for det kan være mange år mellom hver gang den fryser til.
    Vis vedlegget 698484
    Hundene viser glede over å kunne springe på isen. Dette er Moses, eller Norsk Champion "Canned Heat". Han er solgt av meg til noen venner i nærheten.
    Vis vedlegget 698485
    Han er det jeg ser på som "The Crown of Creation" på mitt lille oppdrett av Newfoundlandshund.👑

    På HFS går livet sin gang. Nå er det Nettverkskabel som diskuteres. Eller "diskuteres" gjør det vel ikke.
    Det er mer snakk om å slå hverandre i hodet med de samme frasene i 3-4 ulike tråder.
    Jeg kjøpte en Supra Cat8 for at jeg i hvert fall ikke skulle ha "det dårligste" mellom streamer og ruter, men helt ærlig kan jeg ikke si jeg hører forskjell på den og den gamle billige Cat6. Anser meg ferdig med dette, for min del.

    Da er det bare å strø plater utover gulvet igjen.
    Når andre gjør dette i sine tråder, synes jeg det er er morsomt å se hvilke retninger folk går mht musikksmak og også kanskje plukke opp interessante tips.
    Jeg kjøpte 5 LP-plater i går. 3 nye "nye", og 2 brukte av litt eldre årgang. Her er det veldig stor spredning i genre, men jeg er jo av den oppfatning at det kun finnes 2 slags former for musikk, - god eller dårlig.
    Vis vedlegget 698498
    Dominique Fils-Aimé THREE LITTLE WORDS, kom ut forrige uke. Det er hennes siste album ut i en trilogi med temaet "svart musikk". Første album med "demolåta" BIRDS er bluesbasert. Den andre er mer Jazz. Denne siste blir beskrevet som "neo - soul". I hvert fall er det en svært lekker produksjon med mye flott koring og lag med instrumenter og lyd. Tenk litt sånn Sade, uten at det blir for funky.

    Darling West, "We'll Never know unless we try" er ca 1 år gammel, men kom endelig i hus på vinyl, etter en del spilletid på Tidal.
    Den er utgitt på norske Jansen, og kvaliteten er i orden bare man får skiftet innercover til noe mer skånsomt. Etter å ha spilt på samme scene, beskrev Lucinda Williams musikken som "Cosmic Folk".

    Den tredje nye plata er Esbjørn Svensson Trio; "Good Morning Susie Soho."
    Den er fra 2000, men den har jeg håpet og venta på skulle komme på vinyl. Den kom sent i 2020.
    Den er utgitt på det tyske selskapet ACT, og platene herfra låter stort sett veldig bra og kvaliteten er omtrent som ECM.
    Dette er nyere skandinavisk jazz på sitt beste, og min favoritt med EST.
    Det låter kolossalt godt, og musikken er spennende og dynamisk uten at det blir masete eller slitsomt.

    Steeleye Span kjøper jeg alt av, hvis de er i fin stand. Dette er en sen utgivelse (1989), og absolutt ikke essensiell eller det man skal begynne med hvis man vil snuse på Britisk Folkrock. Jeg blir aldri lei av å høre Maddy Prior synge, så denne ble med hjem fra brukthylla.

    Det samme med Nick Lowe.
    PARTY OF ONE er fra 1990. Det er ett av kun to album hvor Lowe ikke gjør noen coverlåter. Her er Ry Cooder og Jim Keltner med, og arbeidet med dette albumet innledet eksistensen av supergruppa "Little Village".
    Som en kuriositet kan nevnes at Ray Brown spiller bass på et spor.
    Tar sikte på komplett studioalbumsamling med Nick Lowe på LP , men mangler fremdeles noen. 🙂

    God helg! 🙂
    Herlige Nick Lowe 😉👍🎶

    God helg fra Bergesia 😎

    M
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    [/U]

    Darling West, "We'll Never know unless we try" er ca 1 år gammel, men kom endelig i hus på vinyl, etter en del spilletid på Tidal.
    Den er utgitt på norske Jansen, og kvaliteten er i orden bare man får vasket og skiftet innercover til noe mer skånsomt. Etter å ha spilt på samme scene, beskrev Lucinda Williams musikken som "Cosmic Folk".

    God helg! 🙂
    @bluesbreaker , influenseren med bloodsugarsexmagic i blåskogen :cool:
    Deling gjør livet bedre, takk for at du tar din del av delingen.

    Jeg hjalp deg med to ord du glemte i farten :LOL:

    Det er her på HFS det skjer, og selv om det kan være fristende å rømme et sted hvor ingen blir motsagt, så er det nå sånn at man får litt tyn og litt diskusjon for å si kraftig at egen opplevelse har rot i den fysiske virkeligheten.

    Jeg bryr meg ikke om det er andre ting som spiller inn hvis jeg tror jeg hører forskjell på bytter i anlegget.
    Men krever heller ikke at andre skal tro på meg og løpe og kjøpe. Det har jeg sluttet med.

    Men jeg ønsker deg en god helg med følgende refleksjon:

    Det er mulig at haill ikke gjør at jeg får mer fisk,
    men det er uansett litt finere å dra på havet når jeg er nypult ;)


    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.232
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du har helt rett RoDa. 👍
    Jeg har faktisk vasket Darling West og de to brukte. Brukt vasker jeg alltid uansett.
    E.S.T. og Dominique. fant jeg det ikke nødvendig å vaske, men du hadde sikkert sett annerledes på saken. 😆
    Good Morning Susie Soho skal du unne deg å høre. Prøv The Wraith og tittelsporet.
    Låter nok godt på C1 også.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Skal prøve 👍
    Problemet mitt, eller «problemet» mitt, med e.s.t. er at From Gagarin’s Point Of View er så idiotisk bra at det andre deres er bare tja.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.232
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skal prøve 👍
    Problemet mitt, eller «problemet» mitt, med e.s.t. er at From Gagarin’s Point Of View er så idiotisk bra at det andre deres er bare tja.
    Gagarin er bra, men den bør ikke stå i veien for Susie eller The Wraith.
    På sistnevnte bør den elektroniske lyden ikke bare gå fra A til B og tilbake, men i 8 tall eller "infinity" hvis du har et godt oppsett og forestillingsevne.🤪 🤭😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.232
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg synes det er moro å "pusse" litt på bildene, selv om det er med vekslende hell.

    Jeg har sett disse Devils Daughters på Youtube. Er dessverre ikke fan, selv om jeg utvilsomt kan se at de innehar et par fordeler.

    Favorittsøstrene er fremdeles Lovell-sisters aka Larkin Poe: James Taylor-cover.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Søstrene Sisters, ass... de får meg til å 'føle' musikk jeg egentlig syns er døllsombarefaaan, gang etter gang :oops:
    Nurse! Where's me medicine??
    Jeg er åpenbart i ferd med å bli heeelt pudding
    Selvinnsikt er ikke alltid et vakkert skue.........faen, jeg trykket også play på linken, og ble ikke skremt 😡
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.232
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En til med Larkin Poe.
    Theme sangen tll serien The Mandalorian i akustisk coverversjon, ble lagt på nettet i går, 20-02.
    Lovellsøstrene fikser alle genre og stilarter later det til. Denne gangen filmmusikk.
    Jeg har ikke Disney Channel, og har derfor ikke sett The Mandalorian, men har skjønt at dette er en av de store seriene på strømming denne vinteren..



    De sitter hjemme hver for seg, for de kunne ikke møtes pga uværet med snø og ufarbare veier som har herjet store deler av USA de siste dagene.
    Disse damene er dyppet i trylledrikkgryta for musikalitet. Megan korrekt antrukket med Yoda-shirt.:)

    RETTELSE :
    Ikke Yoda-shirt , men Gurgo, Grugo, Gorgu, Grogu e. l. 🥴
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    En til med Larkin Poe.
    Theme sangen tll serien The Mandalorian i akustisk coverversjon, ble lagt på nettet i går, 20-02.
    Lovellsøstrene fikser alle genre og stilarter later det til. Denne gangen filmmusikk.
    Jeg har ikke Disney Channel, og har derfor ikke sett The Mandalorian, men har skjønt at dette er en av de store seriene på strømming denne vinteren..

    De sitter hjemme hver for seg, for de kunne ikke møtes pga uværet med snø og ufarbare veier som har herjet store deler av USA de siste dagene.
    Disse damene er dyppet i trylledrikkgryta for musikalitet. Megan korrekt antrukket med Yoda--shirt.:)
    (Nei IKKE RoDA)
    Den lille karen på hennes T-skjorte er IKKE Yoda, men en annen liten kar av samme art hvis navn for øyeblikket borte er.
    Karen er ung, og for valp å regne i ferd med å finne sine krefter fra Universet i de godes tjeneste.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den lille karen på hennes T-skjorte er IKKE Yoda, men en annen liten kar av samme art hvis navn for øyeblikket borte er.
    Karen er ung, og for valp å regne i ferd med å finne sine krefter fra Universet i de godes tjeneste.
    Ref innlegg #7255... 😁... Skal ikke være lett..
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.232
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det jeg sier om det klesplagget, avslører hvor lite jeg kan om StarWars-universet.
    Et digert, svart hull i mine kunnskaper. 🙈
    Jeg må bare beklage.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.232
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20210228_100921.jpg

    Søndag med en morgentur på skaren.
    Skutersporet holder både den tunge gubben og de rørslige jentene oppå, hvis vi går før sola tar tak og snøen blir råtten. Fint i skogen i dag. 🙂
    IMG_20210228_101322.jpg


    Ny LP med Hamar-bandet Paper Crown.
    Tror jeg vil kalle det intelligent pop.
    IMG_20210223_232227.jpg

    Paper Crown er Ørnulf Snortheim og Johanne Margrethe Kippersund.
    Ofte med; Børre Flyen trommer , Andreas Ulvo - Keys og Ellen Andrea Wang - bass.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Takk for tipset om Paper Crown Bluesbreaker.
    jeg har omsider skjønt greia med Ellen Andrea Wang, og bestilte Closness skiva hennes i går.
    Og ikke nok med det.
    Jaggu røyk det på 12 skiver til med vinyl i bestilling.
    Og ikke nok med det ;)
    En kjapp tur innom Retro Vinyl i Særp før stengetid i går avstedkom ytterligere 4 langspillere som ble med hjem.
    Jeg måtte hjem og få madammen til å gjemme plastkortene, og deretter bar det ut i naturen med kamera på slep.
    Farlig dette pandemi greiene.
    Man pådrar seg mye flate oljeprodukter i forbindelse med brakkesyke og det at man generelt er møkka lei tilstanden livet foregår i for tiden.
    Men nå er jeg ikke alene om å være brakkesyk og lei!
    Nye plater er ALLTID moro og utforske, lytte til og føre sirlig inn i arkivet før utplassering i samlingen :cool:
    Ha en strålende dag videre på Hedmarken.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.232
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    1614615957498.png

    Det er mulig årets musikalske høydepunkt er 50 år gammelt.
    Young Shakespeare utgis 26. 03. 21.


    Det sies at både konserten og lyden er bedre enn Massey Hall, Er det mulig?! I tilfelle er det mye å glede seg til.
    Konsertopptaket fra Massey Hall på dobbel Lp låter nemlig fabelaktig bra.( Fabelaktig som i utrolig.)
    Dette er også snakk om et live-album fra 1971, The Shakespeare Theatre, Stratford Connecticut, Tatt opp 3 dager etter Massey Hall.
    Dette er en helt fersk og ung artist, og mange av de senere klassiske Neil Young-låtene er helt nye og ukjente for publikum.
    Massey Hall er en tidsmaskin, og hvis denne er i nærheten kvalitetsmessig og svarer til forventningene/ hypen, er det bare å belage seg på nok en fantastisk reise tilbake i tid. Bestilling er lagt inn.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.232
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^Jeg tror ikke de prøver å overgå originalen O. Det er et morsomt påfunn ved å gjøre en coverversjon totalt annerledes.
    Ingen av Gibb-brødrene spiller lap-steel som Megan Lovell..:)
     

    Tears

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.04.2018
    Innlegg
    134
    Antall liker
    64
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    0
    Ref: PJ Harvey, To Bring You My Love, er er på min " all time ten best " liste!!
    Husker jeg hadde en "demo" på Hifiklubben i Drammen med Dali Megaline, der det ble spilt mye forskjellig musikk, men og denne skiva...
    Og Tor Forsmann stod bak med hue klint inni bakveggen, og klaget over ullen lyd....
    Til historien hører med at hans høyttalere aldri har vært til vurdering... 🤭

    Dali Megaline derimot, låt sinnsykt tøft, og er noe jeg gjerne kunne hatt selv !!!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.232
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg så disse Megaline på Torget jeg også.
    Prisforlangende nå; 100 tusen.
    Tror man skal langt opp i pris for å matche dette på ferdigproduserte høyttalere i dag.
    Dette var vel en modell som først og fremst var et flaggskip. Altså for å vise hva man kunne.
    Det er vel nesten 20 år sida jeg var så heldig å fikk høre disse, og det gjorde inntrykk på meg også. Bånddiskant fra gulv til tak. 👍😊
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Jeg så disse Megaline på Torget jeg også.
    Prisforlangende nå; 100 tusen.
    Tror man skal langt opp i pris for å matche dette på ferdigproduserte høyttalere i dag.
    Dette var vel en modell som først og fremst var et flaggskip. Altså for å vise hva man kunne.
    Det er vel nesten 20 år sida jeg var så heldig å fikk høre disse, og det gjorde inntrykk på meg også. Bånddiskant fra gulv til tak. 👍😊
    Hvis folk er interessert i sånt fortsatt i dag så bygger de bare selv, får mye snacks for 100k i deler, selv med amper og kabinetter. Kunne tenkt meg å få hørt flere linjekilder, helst med keramikk, beryllium eller diamant i diskant. Magnepan er vel også linjekilder?
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Noen tips til bra album med Nick Lowe? Har kun "The Impossible Bird" og syns den god med mange fengende låter.
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    De fleste har guldkorn, men The Old Magic (2011), Dig my mood (1998) de er litt i samme gate som den du har. der har du hele spektre fra "Danskebåt musikk" til virkelige perler.
    Det var vel de to platene som fikk meg til og bli virkelig glad i Nick Lowe og mye av det han har hatt fingrene borti.
    Men det var ikke meg som skulle svare her :) kommer nok mer utfyllende fra trådeier.

    Noen tips til bra album med Nick Lowe? Har kun "The Impossible Bird" og syns den god med mange fengende låter.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    De fleste har guldkorn, men The Old Magic (2011), Dig my mood (1998) de er litt i samme gate som den du har. der har du hele spektre fra "Danskebåt musikk" til virkelige perler.
    Det var vel de to platene som fikk meg til og bli virkelig glad i Nick Lowe og mye av det han har hatt fingrene borti.
    Men det var ikke meg som skulle svare her :) kommer nok mer utfyllende fra trådeier.
    Takk, det kan i alle fall være et utgangpunkt som kanskje andre også støtter. Har uansett ikke planlagt å skaffe så mange titler.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.609
    Antall liker
    58.232
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noen tips til bra album med Nick Lowe? Har kun "The Impossible Bird" og syns den god med mange fengende låter.
    Hei.
    Hvis du ikke skal ha så mange titler, kan du gjerne gå for de som blir anbefalt av srtorp og Largo. Gode forslag. 👍😊
    "Jesus of Cool" er et must, (et naturlig sted å begynne).
    "The Old Magic" er ei veldig trivelig skive fra en mer voksen Lowe. Meget bra lyd også på denne.
    "Impossible Bird", som du har, er god.
    "Quality Street" som er ei slags juleplate er også god.
    I tillegg ville jeg ha kjøpt" Labour of Lust " som ble spilt inn samtidig med Dave Edmunds album "Repeat When Necessary", og har samme spretne Rockpile-besetning som backing. Den finner du brukt, billig i ei "rotekasse".
    Alle album har sine perler, og har man først fått sansen blir det gjerne til at man kjøper flere.
    Dette gjelder også Rockpile og Dave Edmunds.
    I tillegg til nevnte Repeat..., med Dave Edmunds, bør man prøve "Tracks on Wax4".
    Lowe og Edmunds spiller på hverandres plater, og har også noen felles låter.
    Det er mye humor i tekstene, og musikken spenner fra Rockabilly og Country til visepop og pubrock.
    Lowe er intelligent og folkelig. 😊

    Lowes kanskje største hit:
    Bruden i videoen er Carlene Carter som Lowe var gift med fra 1979 -1990.
    Hun er datter av June Carter, og Johnny Cash var dermed hennes stefar.

    Dave Edmunds, Rockpile m. Albert Lee:
    Jammen ser vi Graham Parker henger i studio også 😊
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Da burde jeg ha et bra utvalg å starte med i alle fall. Tusen takk!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Får nesten litt dårlig samvittighet. Det er vel et par Nick Lowe skiver på utgående hos meg. Musikksmaken er i fritt fall 😄
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn