BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Edged in Blue
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    37.912
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Traff på
    en hyggelig gjeng med tøffe "Hedninger" i dag, ikke sant Blues? 🤭👍

Vis vedlegget 815123

Blueser'n har alltid noen damer på lur - denne gang dro han fram Bebe!!!!
    -Hun skapte mange illusjoner i løpet av kort tid 🤭

Jeg tror at vi begge ble overrumplet av det enorme lydbildet fra Børresen sin 03-høyttaler fra 0-Series, eller hva?

Absolutt!
    De spilte overraskende stort!

bluesbreaker

Edged in Blue
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    37.912
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for moroa, hyggelig selskap og artig med litt hifitull i hverdagen🤗. Godt og komme hjem også🍷 så får vi se etterhvert hvordan Reed leverer hos den lykkelige eier🤞. K
    Det var godt å få lufta seg litt!
    Veldig hyggelig tur med deg og de andre to gutta. Bra humør og lysende entusiasme. Godt tiltak. Vi talas. 🙂

GunnarS

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2010
    Antall liker
    4.273
    Torget vurderinger
    12
    Takk for hyggelig prat hos Mala i går. Merker det er godt å treffe likesinnede igjen.
    Vennlig hilsen GunnarS

srtorp

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    797
    Torget vurderinger
    10
    Takk for moroa, hyggelig selskap og artig med litt hifitull i hverdagen🤗. Godt og komme hjem også🍷 så får vi se etterhvert hvordan Reed leverer hos den lykkelige eier🤞. K
    Om ikke annet så blir det vakkert, denne mangler nå bare din magiske touch. sender deg en melding når det har stabilisert seg litt her.
    IMG_0220.jpeg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    10.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med ny "superarm". Mørk teak armrør?

Det kan tenkes at antiskatingskruen skal noen omdreininger utover. Hvis mulig skal du prøve å sette bakloddet så nær inntil armbasen som mulig og heller bruke vektskruen til å finjustere nåletrykket. 👍

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    649

Det kan tenkes at antiskatingskruen skal noen omdreininger utover. Hvis mulig skal du prøve å sette bakloddet så nær inntil armbasen som mulig og heller bruke vektskruen til å finjustere nåletrykket. 👍
    Takker for tips👍👌 Får vel æren av å sette opp et par slike jeg nå🤗 (Glemte vel å presentere meg, mens vi løp litt frem og tilbake i de samme rommene i går🥴😩) Vet jo du har erfaring med så vel 3p som 2p,æ. Så du stakk av med noen godsaker under armen også...... K

bluesbreaker

Edged in Blue
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    37.912
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med flott arm :)

mvh
    Bare så det er klart, så er det flere som har kjøpt disse fine Reed-armene, men ikke meg.
    Hadde jeg vært i markedet for en ny topparm så hadde jeg absolutt sett på en slik Reed.
    Riktig nok koster de noen kroner, men når man ser prisene på SME og andre ting burde det være interessant for flere. 🙂
    Jeg beholder min Raven 10.5. Ingen dårlig arm det heller.
    IMG_20220506_091032.jpg

Joni Mitchell, Blue-Highlights.
    Record Store Day utgivelse i begrenset opplag. Inneholder demos og alternative opptak til albumet "Blue" som mange ser på som rene mesterverket. Her får man litt opplevelsen av at man får være med når låtene blir til. Litt varierende lydkvalitet og særlig noen demospor har noe båndsus, men det er noe autentisk ved det, og det sjenerer lite når en tenker på det som demotapes. Andre spor som er alternative studioopptak låter fabelaktig levende og troverdig. Jeg har ingen Blue i vanlig utgave som er så bra. Håper det etter hvert går an å kjøpe kun den nye utgaven av albumet uten å ruinere seg på jubileumsboksen.
    Plata i 180 g vinyl er helt lytefri.
    Dette er nok mest for fansen men man er jo fan. 🤩

Screenshot_20220507_205654.jpg

Sist redigert:

ou812rh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    7.468
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    9
    Bare så det er klart, så er det flere som har kjøpt disse fine Reed-armene, men ikke meg.
    Hadde jeg vært i markedet for en ny topparm så hadde jeg absolutt sett på en slik Reed.
    Riktig nok koster de noen kroner, men når man ser prisene på SME og andre ting burde det være interessant for flere. 🙂
    Vis vedlegget 815567
    Record Store Day utgivelse i begrenset opplag. Inneholder demos og alternative opptak til albumet "Blue" som mange ser på som rene mesterverket. Her får man litt opplevelsen av at man får være med når låtene blir til. Litt varierende lydkvalitet og særlig noen demospor har noe båndsus, men det er noe autentisk ved det, og det sjenerer lite når en tenker på det som demotapes. Andre spor som er alternative studioopptak låter fabelaktig levende og troverdig. Jeg har ingen Blue i vanlig utgave som er så bra. Håper det etter hvert går an å kjøpe kun den nye utgaven av albumet uten å ruinere seg på jubileumsboksen.

Vis vedlegget 815576
    Siden du er Joni fan @bluesbreaker så anbefaler jeg å kjøpe boksen👌 Hadde alle skivene fra før, men disse holder et høyere nivå en de jeg hadde. Helt tyste og generelt bedre lyd👍

E32C84E1-794D-473B-8F70-F5D4D5D89D6F.jpeg

bluesbreaker

Edged in Blue
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    37.912
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Siden du er Joni fan @bluesbreaker så anbefaler jeg å kjøpe boksen👌 Hadde alle skivene fra før, men disse holder et høyere nivå en de jeg hadde. Helt tyste og generelt bedre lyd👍
    Det er vel det jeg har mistenkt, at boksen er veldig bra. 🙈🙂
    Jeg har jo alle fra før, og selv om det er ymse utgaver, synes jeg det er litt råflott å handle inn denne. Det er dessuten "Blue" som blir spilt, og mye mindre de andre fra perioden 1968-1971 på reprise-labelen. Er i tenkeboksen foreløpig. 🤔😎

Neppe han som kjøpte i går, han spiller heller musikk enn å tråle sentealen tror jeg😎😀
    Joda, men S. leser nok.🙂
    Dessuten går det an å gjøre begge deler, men absolutt ikke noe en må drive med. Tidsfordriv og hygge, men man kan jo plukke opp tips om både utstyr og musikk som kan være interessant.
    Særlig ny info om ny musikk synes jeg er nyttig.
    Jeg fikk med meg noen spor på Shazam fra Børresen-demoen på fredag.
    Selvsagt ikke tilfeldig hva danskene spiller for å presentere sine produkter.

Noe av det låter vilt bra her hos meg også.
    Denne f. eks :
    ajazzlife_2d80ed9a-879f-4ad0-824e-fb0448e4bef7_1080x.jpg

Dansk bassist, komponist og produsent som visstnok har samarbeid med bl. a Mike Stern.
    Sporet heter ; "Don`t get funny with my money." 🤑
    Det kan ikke være helt tilfeldig valgt. 🤔😆

srtorp

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    797
    Torget vurderinger
    10

Takker for tips, venter på @kwil har tid til å ta seg en tur, lar han få tørr trene med den andre Reed armen først :)

bluesbreaker

Edged in Blue
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    37.912
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20220508_124647.jpg

Maja i Mjøsa.
    Kaldt vann stopper ikke en Newfoundland. 😊
    Utsikt over mot Helgøya :
    IMG_20220508_110623.jpg

En fin søndag med dogwalking langs Mjøsa, som nå har uvanlig lav vannstand.
    Kaffe på termos og en blings med godt brød og Jarlsberg. 🥰
    Livet kan være godt, sjøl om det ikke er bobler og Beluga hver dag.
    Fugelli var en klok mann.
    FB_IMG_1613813879652.jpg

parafinoksen

Reganer og anleggsgartner
    Ble medlem
    28.03.2017
    Antall liker
    5.961
    Køntri sier du! I love Norwegian country👏😆
    Vis vedlegget 814420
    Bjøro ... Vi var på tur til Kiel i helga i anledning min fars 75-årsdag. God stemning, og jeg sa at hadde det vært karaokebar om bord, skulle jeg dratt – nettopp – I Love Norwegian Country. (Til mye humring blant reisefølget.)

Sist redigert:

bluesbreaker

Edged in Blue
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    37.912
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det hadde sikkert vært morsomt @parafinoksen ! Synd det ble med drømmen.
    Tips om et alternativ til Norwegian Country i baren : Dick in Dixie - Hank Williams III.
    Advarsel, - Det er mye tekst og det går ganske fort.

🤣

YesJens

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.08.2018
    Antall liker
    2.758
    Sted
    Under stjernene
    Vis vedlegget 815567

Vis vedlegget 815576
    Fikk skiva i runddag gave. Trur æ spretter den opp😜

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    649
    Takker for tips, venter på @kwil har tid til å ta seg en tur, lar han få tørr trene med den andre Reed armen først :)
    Skal demontere eksisterende arm der i kveld, så må armbordet modifiseres med tre gjenga hull (enklere og raskere enn å kjøpe nytt armbord vettu Storp🤗) Deretter må et par, tre bursdagsfeiringer gjøres unna denne uka- så armen er vel neppe oppe og spiller før i neste uke🤔 Skal forøvrig påmontetes en My Sonic lab Eminent ex der🤞

srtorp

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    797
    Torget vurderinger
    10
    Skal demontere eksisterende arm der i kveld, så må armbordet modifiseres med tre gjenga hull (enklere og raskere enn å kjøpe nytt armbord vettu Storp🤗) Deretter må et par, tre bursdagsfeiringer gjøres unna denne uka- så armen er vel neppe oppe og spiller før i neste uke🤔 Skal forøvrig påmontetes en My Sonic lab Eminent ex der🤞
    Ja angret mange ganger at jeg bestilte nytt armbord, Makan til lang tid for å skaffe en liten del. Håpløst Forhandler oppsett ang Dr Feicert. Først må de sende bestillingen til Danmark og så sender dem den videre til Tyskland, så må delen først til Danmark og så til Forhandler i Norge...... Håper jeg ikke ryker reima.......

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    9.928
    Ja angret mange ganger at jeg bestilte nytt armbord, Makan til lang tid for å skaffe en liten del. Håpløst Forhandler oppsett ang Dr Feicert. Først må de sende bestillingen til Danmark og så sender dem den videre til Tyskland, så må delen først til Danmark og så til Forhandler i Norge...... Håper jeg ikke ryker reima.......
    Hvilken forhandler i Norge har du benyttet deg av srtorp?
    Jørgen som har DaCapo HiFi i Moss hadde direkte kontakt, men det var før pandemien.
    Om jeg ikke husker feil, så har han liggende ei drivreim eller to og de "nye" valsene som trekker reima rundt.
    Bestilling av ny ekstern strømforsyning, ny reim og tre nye valser gikk relativt kjapt den gang uten Danmark som mellomledd.

srtorp

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    797
    Torget vurderinger
    10
    Hvilken forhandler i Norge har du benyttet deg av srtorp?
    Jørgen som har DaCapo HiFi i Moss hadde direkte kontakt, men det var før pandemien.
    Om jeg ikke husker feil, så har han liggende ei drivreim eller to og de "nye" valsene som trekker reima rundt.
    Bestilling av ny ekstern strømforsyning, ny reim og tre nye valser gikk relativt kjapt den gang uten Danmark som mellomledd.
    Jeg brukte dem på andre siden av Ferja, Tok også direkte kontakt med chris Feickert, men han bekreftet at Exoitik (mener de heter) i Danmark er importør for nordiske landene.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn