BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det kom ei pakke med plater her om dagen.
    Viktig å handle i riktige butikker, så vi har dem også etter pandemien har lagt seg.
    Oppfordrer til å styre unna rene nettbutikker. De klarer seg lell.

    big dipper april 20.jpg

    Hummer&Kanari;)

    Kanari:
    runawaysqueens of noise.jpg


    Hummer:
    colvin 30th ann.jpg


    chet baker sings.jpg

    Dette er TonePoet utgaven. Takk for tips Jon.:)

    askvik liberty.jpg

    Askvik er vel nærmest blitt den nye Kari Bremnes på hifi-demoer.
    Flott produksjon. Er spent på hvordan vinylutgaven låter her hjemme.
    En liten detalj en fikk med på kjøpet:
    askvik sign.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pussig kjerring! Cave er som kjent konge, mens Rufus er i min bok dørgandes kjedelig :cool: Du trenger ikke svare, vet du er uenig ;)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En god ting med HFS er at en kan få inspirasjon og tips til god musikk, slik at en slipper å høre det samme hele tida.:)
    Jeg har tatt fram igjen noen plater av Annette Peacock etter at Cash holdt fram hennes "Perfect Release" i sin tråd. Takk for påminnelsen Cash!
    Jeg har 6 av hennes album i LP-hylla. Det er artig at flere hører på dette,-det er jo bare SÅ bra!

    Peacock har laget plater siden begynnelsen på 70 tallet. Det er musikk som er vanskelig å sette i bås.
    Hennes stemme og bruk av elektoniske instrumenter som f.eks Moog er karakteristisk. En blanding av jazz, rock, blues og elektronisk.
    Peacocks tekster er noen ganger erotiske eller provoserende, men ofte helt ubegripelig for meg, - en form for avantgarde-poesi. Det gjør faktisk ingenting om det gir lite mening, for stemmen er så deilig å høre på...
    Hun var gift med bassist Gary Peacock, og senere Paul Bley. Foruten disse har hun samarbeidet med en rekke framstående musikere.
    Noen navn: Bill Bruford, Mick Ronson. Chris Spedding, Karlheinz Stockhausen.
    David Bowie, Brian Eno, Al Kooper, Pat Metheny, Jaco Pastorius, Bill Frisell, er blant dem som har spilt inn Peacocks musikk sjøl.

    Elvis Presley cover med Mick Ronson:

    Synes egentlig dette er ganske tidløs musikk til tross for 70-talls keyboard-lyd. Det kan egentlig bare gå og gå.:)


    En finner ikke mange videoopptak med henne, men her er et fra 1979 med Bill Bruford (Yes/King Crimson):

    Annette Peacock hadde også et kunstnerisk samarbeid med Salvador Dali. Litt av ei dame altså!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ny Lucinda Williams kommer ut i morgen 24/4.Good Souls Better Angels
    Det er litt tidlig å si noe om albumet, men det virker ikke som Lucinda blir lystigere med åra.



    Var innom Bengans på fredag og skulle handle Lucinda, men fikk der vite att skiva ble en uke forsinket i releasen, så nu til fredag...om man har tur :)

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Uttrykte meg litt klønete mht original, kanskje.
    Mente originalartist,-Erma Franklin. Som du påpeker kom den ut første gang allerede i 1967.

    Allerede i 1968 ble den plukket opp og covret av Big Brother & The Holding Company m.Janis Joplin.
    220px-Janis_Joplin_cover.jpg


    Jeg har alltid syntes at den versjonen med Joplin og Big Brother er fabelaktig, og det er den jo.
    Joplins råskap i kombi med hudløs feeling er uforlignelig.
    Likevel, når jeg hører Erma Franklin, så tror jeg faktisk hun tar kaka.

    Det finnes utallige coverversjoner av denne sangen. Bl.a. Dusty Springfield, Faith Hill, Mary J. Blige,Shaggy (Mr Bombastic)
    Beverly Knight , Carolina af Ugglas, Bryan Ferry, Steven Tyler(Aerosmith), Pink, Nazareth osv. osv.

    Den er en typisk "ryggbrekker" i TV konkurranser som The Voice, X Factor , America Got Talent o.l.
    Det må være noe med den sangen.

    Jeg synes vel Melissa Etheridge med litt hjelp av, og med et godt øye til Joss Stone, har en av de versjonene med mest krutt.
    Til tross for at Etheridge i 2005, nylig hadde gjennomgått kreftbehandling i form av cellegift leverer hun såpass...
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.417
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Nå ser det jo ut til at Permanent Waves glimter med sitt fravær også da:cool:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nå ser det jo ut til at Permanent Waves glimter med sitt fravær også da:cool:
    Huff, ja. Pinlig godt observert ptb. Den er vel av de bedre ja.
    Sant og si er ikke Rush-samlinga mye å skryte av, men de er bra de jeg har hvert fall.
    Tom Sawyer fra Moving Pictures er av de beste låtene i klassisk rock.

     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    skranglefant Powerpoint
    2112 og Permanent Waves skal inn. Så er det stopp,trur eg.
    Er jo ikke Rush-hour hele tida her i Blåskogen!
    Nåhhhh....så det er det ikke.
    For all del Bluesbreaker, man velger sin daglige musikk med omhu og doserer deretter.

    Det har seg slik at jeg for tiden holder på å gå igjennom platesamlingen til salige JanR, og der ramlet jeg nær sagt selvfølgelig over en del samlede verker, der i blant RUSH. Så her kan det spilles Rush hele dagen, dog med pauser. Geddy Lees nasale høyfrekvente vokal blir i meste laget av og til.
    JanR handlet mye brukt, så en del plater er temmelig slitne eller modne for destruksjon.
    Det er en tidkrevende, dog hyggelig arbeidsoppgave å se over hver skive visuelt.
    Det dreier seg om en +600 skiver, og jeg er snart halvveis.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En stund siden jeg var innom, og ser nå at firer`n har medført noen forandringer.
    Avataren min passer ikke i sirkelen lenger, og jeg finner ikke ut hva som tilsvarer tidligere "mine abonnerte tråder", som er noe jeg har brukt for å orientere meg etter ny innlogging. Tips?
    17.mai forløp med en biltur sørover og bedre middag på Skaslien med 5-6 meter avstand til neste bord.
    De hadde lagt seg i selen med gummihansker.
    Bruker denne første posten på HFS4 til å teste bildefunksjon.
    Noen nye brukte skiver fra Vinyl & kaffe, hvor det er "Business as usual". Tirsdag, torsdag og lørdag.
    mai plater sisters o m mm.jpg
    .
    Jeg ble litt forskrekket over at Caution Horses kun var å finne på CD i huset her.

    COULDN`T STAND THE WEATHER,-bedre kjent som Maja, er nå straks 22 mnd. Blitt ganske stor,-større enn mor.
    mai maja uten b.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk, ska ha.(y)
    Samme som abonnerte tråder altså?
    Fikk bytta til nesten lik avatar som passer nesten, men det er jo ikke bra.
    Hva betyr rubiner, eller hva det nå er? Er det bare å poste mye, så får man mange?
    Tror jeg tidligere hadde stjerner.
    Kan de løses inn på en platebutikk?:rolleyes::unsure::LOL:
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fikk denne i en samling jeg har kjøpt. Vil tro denne allerede finnes i alskens hifiutgaver i skogen?
    :)
    Eric Weissberg And Steve Mandell ‎– Dueling Banjos From The Original Motion Picture Soundtrack Deliverance And Additional Music
    Den gjør nok ikke det, men har sett filmen en del ganger opp gjennom åra ja.:cool:
    Ellers synes jeg det generelt er alt for lite banjo her på HFS. Og Jodling.
    Her mangler bare trekkspell:

     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    juni  mountain nantucket.jpg


    Har ønska meg et bra ex av alle Mountain albumene, og har gått til anskaffelse av Nantucket Sleighride 1971 i meget bra stand.
    Attpåtil er det en japanpressing komplett med obi og inserts. Spiller veldig bra.
    En kan si mye om denne plata. For det første er det et fabelaktig band, tyngre enn det aller meste da dette ble utgitt.
    Leslie West er en gitarist som ufortjent har havnet litt i skyggen av de andre store på første halvdel av 70-tallet.
    Corky Laing,-absolutt habil på trommer og Steve Knight, keyboard. Felix Pappalardi på bass, gitar, piano og vokal.
    Nesten som et bandmedlem var også Gail Collins Pappalardi, -Felix ektefelle. Hun skrev og var involvert i den kreative prosessen rundt flere av Mountains låter. Pappalardi-paret var dessuten involvert i produksjonen av Creams Disraeli Gears.
    Det var Gail som skrev låta Strange Brew, og hun var også involvert i Hot Tuna som produsent. Hun laget de spesielle covrene til Mountains album. Hun skjøt Felix i nakken og drepte ham i 1983. Litt av ei dame...
    Den meste kjente låta er Nantucket Sleighride, som har gitt tittel til albumet.
    Tittelen refererer en hvalfanger i en liten åpen båt, som blir slept etter en harpunert hval. En fartsfull og ikke helt ufarlig reise.

    mountain nantucket.jpg


    God helg:)
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    16.005
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Mountain er relativt ukjent for meg. Men det høres ut som et band som er verd å sjekke ut. Vet du om katalogen deres er reutgitt i senere tid ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn