Blu-ray konserter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Purehifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    279
    Antall liker
    229
    hvordan er det med konserter i 4K, finner lite på nett. Noen so har oversikt over hva som kommer fremover ? konsert utgivelser i bra kvalitet ligger vel en del etter.
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    725
    Torget vurderinger
    4
    Flotte toner fra Paris!

    Hei!

    Koste meg med denne i går kveld:

    1740376865.jpg


    En smakebit finner du her:


    Ikke helt represenatativt for hele konserten. Den starter ganske jazzet. Se på de første låtene som oppkjøring til mer kjent Melody-stil og låter. Litt avventende publikum sjarmeres etterhvert av Melodys diaolger på fransk og frieret "les Etoiles". Flotte musikkere får boltre seg og vise på hva de er gode for hver for seg og sammen. Tre blåsere er verdt å fremheve. Derrsom det ikke begynner å rykke i godfoten når konserten nærmer seg slutten, ja da.... Og ekstranummeret svinger skikkelig.

    Flott scenebelysning, flotte bilder, god bilderedigering. 16:9 format. 1080i. LPCM i stereo. DTS-HD Master Audio. Jeg har to-kanallyd. LPCM er skarpere og har litt mer fokus på hver i sær enn i DTS. DTS må spilles høyere, men er det jeg foretrekker. Med mer volum kompletters lydbildet og blir rett og slett veldig bra.

    Skjermbilde.JPG


    Flott dame som lar sine medmusikkanter få vise hva de er gode for.

    Mvh Olav E
     
    Sist redigert:

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.446
    Antall liker
    448
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Bestilte akkurat Hanz Zimmer: Live in Prague.

    Sitter og ser den på Netflix akkurt nå, ble litt sånn. Hvordan ville denne høres ut med Dolby Atmos ?...
    Lite viste jeg at denne er på Blu-Ray, Med Dolby Atmos lydspor :D
    Måtte jo bare ha den da :D


    186 kr fra Amazon :)


    Håper den er underholdene med mye bedre lyd en det netflix kaller dolby digital plus
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    IMG_20180405_120632.jpg


    Ayreon Universe! Noe av det råeste jeg har opplevd! Vi var der første kvelden, innspillingen er fra andre kvelden. Her har du med flere store navn, som Jonas Renkse, Anneke van Giersbergen, Hansi Kürsch, Damian Wilson, og mange flere. Nesten 3 timer, selv om det ikke føltes slik. Gåsehud og tåre i øyekroken selv nå så lenge etter konserten.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.116
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Lurer på å kjøpe denne selv! Likte ikke den andre Ayreon Blu-rayen overhode, har du sett den?
     

    jannord

    Medlem
    Ble medlem
    13.12.2007
    Innlegg
    28
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Bestilte akkurat Hanz Zimmer: Live in Prague.

    Sitter og ser den på Netflix akkurt nå, ble litt sånn. Hvordan ville denne høres ut med Dolby Atmos ?...
    Lite viste jeg at denne er på Blu-Ray, Med Dolby Atmos lydspor :D
    Måtte jo bare ha den da :D

    .

    186 kr fra Amazon :)


    Håper den er underholdene med mye bedre lyd en det netflix kaller dolby digital plus
    Har den på Blu-Ray. Netflix utgaven har ikke dynamikken og dypbassen som Blu-Ray utgaven med Dolby Atmos. Bare å glede seg til den snurrer i spilleren. :)
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Lurer på å kjøpe denne selv! Likte ikke den andre Ayreon Blu-rayen overhode, har du sett den?
    Blurayen fra Human Equation er ganske annerledes (likte veldig godt den og). Ayreon Universe er mer en best of, med låter fra bl.a. Star One i tillegg. Mulig det ligger noen klipp på tuben, anbefaler å sjekke. Jeg var der første kvelden, derfor noe mer spesielt for min del. Kommer til å bli sett gjennom flere ganger de kommende dagene.
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    459
    Sted
    Fredrikstad
    Fantastisk konsert den Ayreon universe. Jeg var der andre kvelden, altså da konserten ble filmet ;)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.175
    Antall liker
    34.583
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hva er deres tre topp b-r konsertfilm?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.244
    Antall liker
    5.965
    Nå for tiden er det Kraftwerk - The Catalogue, Bruce Springsteen - Western Stars og Porcupine Tree - Anesthetize.
     

    Gesel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.02.2009
    Innlegg
    100
    Antall liker
    163
    Sted
    Stjørdal
    Torget vurderinger
    3
    Nå for tiden er det Kraftwerk - The Catalogue, Bruce Springsteen - Western Stars og Porcupine Tree - Anesthetize.
    Hvordan er lyden på The Catalogue i stereo? Denne kunne jeg tenkt meg!
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    2.079
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Lydkvaliteten ligger gjerne mer og mer på DTS HD Master nivå. Noen tidligere har Dolby True HD ikke noe galt i det
    Muligens nevnt siden første innlegg, men uansett - både DTS-HD.MA og TrueHD er lossless. Så i utgangspunktet skal det ikke være noe forskjell på disse. DTS og Dolby har litt forskjellige anbefalinger relatert miksing (mer tyngde på de lave frekvensene for DTS, men dette har ingenting med formatene å gjøre - begge kan lagre nøyaktig den samme lyden).
     

    Rallar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Innlegg
    271
    Antall liker
    644
    Sted
    Hadeland

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.175
    Antall liker
    34.583
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ah, den lå faktisk under dvd - og ikke blu-ray...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn