Bladelius Oden Vallhall har ankommet butikken!!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • I går ankom det Svenske beistet. Bladelius Oden Vallhall.
    Oden er Bladelius sitt integrerte flaggskip. Med sine 60 Kg og 2x400W (uavhengige målinger 2x500W) i 8 Ohm og er stabil i 1 Ohms last og da passeres 2Kw grensen.
    Oden er selvfølgelig fullbalansert ifra inngang og helt frem høyttaler.
    Oden er ikke kun en meget kraftig forsterker, med den er også meget finkornet og homogen med en voldsomt trykk og kontroll i bassen (dette kun etter et døgn innspilling)
    Bladelius anbefaler og la forsterkeren stå på det første ukene for hurtigere innbrenning (Ja det kan også måles) for maksimal ytelse.
    Oden kan leveres i 3 utgaver. Valgfritt med bipolare, eller mosfet utgangstransistorer og så er det Vallhall utgangs moduler som toppversjonen (ble presentert oktober 2021) Alle utgavene kan også leveres med MM/MC Phono modul og er klar for fremtidige modulutbygging som f.eks. DAC.
    Oden ble i 2021 årets forsterker i Polen etter den glimrende testen i blandt annet Polske High Fidelity hvor Oden sammenlignes med vesentlig mer «eksotiske» og dyrere forsterkere.

    Oden Vallhall står koblet opp i demorommet. Så alle skal være velkomne innom til en demo!

    Link til mer info og priser: http://norskaudioteknikk.no/project/bladelius-oden/

    Norsk Audio Teknikk AS
    Ullevålsveien 13
    0165 Oslo
    Tlf: 22200095
    Mail: morten@norskaudioteknikk.no
    Web: www.norskaudioteknikk.no
    Facebook: https://www.facebook.com/NorskAudioTeknikk/
    Facebook PMC: https://www.facebook.com/groups/384770248991790/

    Oden sort.1.jpg

    nagrodyroku2021-042-fit-1200x1089.jpg
     

    Kommentarer

    M

    MusicBear

    Gjest
    Morten; du er en kar som nyter stooor tillit hos folk, du har hørt mye opp gjennom (herav Bladelius) du kjenner både lytterommet og høyttalerne du spiller på. Kan ikke du selv røpe litt hvordan du selv opplever Oden? Ser forresten du angir den til å hete Oden Vallhall.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    3.425
    Torget vurderinger
    6
    Morten; du er en kar som nyter stooor tillit hos folk, du har hørt mye opp gjennom (herav Bladelius) du kjenner både lytterommet og høyttalerne du spiller på. Kan ikke du selv røpe litt hvordan du selv opplever Oden? Ser forresten du angir den til å hete Oden Vallhall.
    Jeg kjenner både lytterommet mitt og høyttaler jeg har brukt til førsteinntrykket av Oden Vallhall (Vallhall er andre og meget påkostede utgangskort)
    Jeg limer inn teksten jeg skrev til Bladelius for 10 min for å beskrive førsteinntrykket etter et døgns innbrenning:
    • Ekstremt bra bass fundament hvor jeg opplever at Oden gir en ekstra «halv» oktav nedover i bassen og det med stålkontroll.
    • En detalj informasjon som jeg kun har hørt på meget kostbart og «eksotisk» utstyr før. Fullstendig sort bakgrunn hvor alle detaljer fremstår klarerer frem i lydbildet.
    • I går så var definisjonen av rom litt fraværende, det har virkelig kommet bedre frem i dag sammen med klangfarger (spesielt på piano)
    • På vokal så får jeg en meget autentisk opplevelse av artistens vokale signatur som er tommel opp. Fortsatt litt kantete (kun micro pirkking) men det trur jeg kommer etter ennå noen dager med innbrenning.
    Alt i alt så må jeg si at Oden Vallhall lever opp til å være et flaggskip😊
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.077
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ser veldig flott ut. Liker det godt ventilerte chassis. Skandinavisk produserte produkter er det ikke for mange av.
    Med sine 60 Kg og 2x400W (uavhengige målinger 2x500W) i 8 Ohm og er stabil i 1 Ohms last og da passeres 2Kw grensen.
    Har du noen link til disse uavhengige målingene? Fant de ikke i farten.
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    3.425
    Torget vurderinger
    6
    Ser veldig flott ut. Liker det godt ventilerte chassis. Skandinavisk produserte produkter er det ikke for mange av.

    Har du noen link til disse uavhengige målingene? Fant de ikke i farten.
    Svenske HiFi& Musik nummer 1-2. 2022. hvor dem tester standard utgaven av Oden.

    Skal også nevne at Oden kjører de første 20W i Klasse-A
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Svenske HiFi& Musik nummer 1-2. 2022. hvor dem tester standard utgaven av Oden.
    Du skriver standard utgaven av Oden betyr dette flere versjoner av den?
    Leste testen du nevner, ikke akkurat dårlig, de mente neste step opp var Gryphon Diablo, koster jo veldig mye mer.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    3.425
    Torget vurderinger
    6
    Du skriver standard utgaven av Oden betyr dette flere versjoner av den?
    Leste testen du nevner, ikke akkurat dårlig, de mente neste step opp var Gryphon Diablo, koster jo veldig mye mer.
    Det finnes to standard versjoner som er valgfritt med bipolare eller mosfet utgangs transistorer og så har man topputgaven Vallhall med helt andre og kraftig forbedret utgangs moduler for å møte det meget kresne high end publikummet iblant annet i Asia. Ble presentert oktober 2021 og ikke kommet noen tester på den utgaven ennå.

    Her er begrunnelse teksten på hvorfor Oden (med mosfet) ble årets forsterker i Polen. PS. Dette er google oversatt!!!


    60 kg, 400 W / 8 Ω og 800 W / 4 Ω - dette er parametrene til transistoreffektforsterkerne, klassifisert som "ekte hi-end".

    test: 9/2020, pris: 53.990 PLN

    Oden er en integrert forsterker, men designet av Mike Bladelius som en manifestasjon av hans ferdigheter, uten noen kompromisser. Så hvor kommer denne prisen fra? Kanskje som kompensasjon for design som neppe er smakfullt?
    Ja, Oden er ikke vakker, men når han spiller gjør han et enormt inntrykk. Dette er en virkelig high-end lyd, som tåler sammenligninger med delte design for sekssifrede beløp. Kraftig, uten dynamiske begrensninger, krystallklar og fylt med mange detaljer som vi ikke hadde visst eksisterte før nå. Herlig med den kongelige panache og plass, og samtidig presis som faen og mettet av energi slik at skjelvinger går nedover ryggraden.
    Oden skal kjøre selv svært krevende høyttalere. Det er ingen ulemper. Kanskje bortsett fra én ting: Strømmåleren kan akselerere som en propell i et lett fly.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Du skriver standard utgaven av Oden betyr dette flere versjoner av den?
    Leste testen du nevner, ikke akkurat dårlig, de mente neste step opp var Gryphon Diablo, koster jo veldig mye mer.
    Ja Morten skriver jo det i sitt hovedinnlegg.

    Oden kan leveres i 3 utgaver. Valgfritt med bipolare, eller mosfet utgangstransistorer og så er det Vallhall utgangs moduler som toppversjonen
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.661
    Torget vurderinger
    23
    Attråverdig og flott produkt med god design dette! Antar lyden også er på linje med andre Bladelius produkter
    - og prisen er det ingen ting å si på heller! Må bli en vinner dette... No Bull..

    slukapprobert.jpg
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.939
    Antall liker
    1.279
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Mm/mc modul var jo direkte billigt faktisk! Er sikkert bra den også da...Bryston virker veldig overpriset i sammenlikning, liker ikke å innrømme det....
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    3.425
    Torget vurderinger
    6
    Mm/mc modul var jo direkte billigt faktisk! Er sikkert bra den også da...Bryston virker veldig overpriset i sammenlikning, liker ikke å innrømme det....
    Phono modulen er også priset meget rimelig (Kr 10.500.-) Anbefalt utsalgspris Kr 15.500.- Om du sjekker opp hva Bladelius koster rundt om? Så ser du at vi satser kun på direkte til kunde priser uten noen mellomledd. Jeg kunne velge å sette ordinære veilledene priser og så gitt alle mellom 30-35% rabatt (merkelig at folk liker rabatter fremfor rimlige fastpriser) så ville jeg måtte ha kølapp utenfor døren, til de prisene jeg selger Bladelius for nå!!!
    Her er det Made in Sweden. Selv kabinettet er produsert i Sverige og trafoene er Noratel sine beste osv...
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Attråverdig og flott produkt med god design dette! Antar lyden også er på linje med andre Bladelius produkter
    - og prisen er det ingen ting å si på heller! Må bli en vinner dette... No Bull..

    Vis vedlegget 820246
    Nei, sammenlignet med mye annet så er jo ikke prisen stort mer enn andre vil ha for litt ledning, men jeg er tydeligvis ikke målgruppen .... :ROFLMAO:
    Dessverre.
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    3.425
    Torget vurderinger
    6
    Nei, sammenlignet med mye annet så er jo ikke prisen stort mer enn andre vil ha for litt ledning, men jeg er tydeligvis ikke målgruppen .... :ROFLMAO:
    Dessverre.
    Jeg ser du har en SAT Amplifix som var en "billig" serie ifra Bladelius og den er vel nå ca. 20år+ gammel. Så du kjenner da sikkert til Bladelius kvaliteten :cool:
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Jeg ser du har en SAT Amplifix som var en "billig" serie ifra Bladelius og den er vel nå ca. 20år+ gammel. Så du kjenner da sikkert til Bladelius kvaliteten :cool:
    Jepp. Derfor er jeg absolutt interessert. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    Kanki

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2014
    Innlegg
    219
    Antall liker
    63
    Bladelius anbefaler og la forsterkeren stå på det første ukene for hurtigere innbrenning (Ja det kan også måles) for maksimal ytelse.
    Hvordan måler man dette og hva er det man måler?
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    971
    Antall liker
    1.871
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Denne forsterkeren er jeg utrolig nysgjerrig på.
    Er jo mtp ytelse/pris ikke mange kandidater i denne klassen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ja, nå skal egg, kjøtt matvarer øke kraftig i pris, samt strøm og bensin. Det ser ut som Bladelius går riktig vei for kjøpere som dynges ned av økende faste utgifter og mindre til andre ting. Det her ser spennende ut. Solide greier på bekostning av bling bling. For meg teller kun lyden og at det virker.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    NAT: Kommer innom såfort jeg har vært via legen og fjerna etpar sting over høyre øye👍 Samt svelga Eltons aller siste konsert i Norge, på Telenor..Hell of A send-off . Men også veldig trist. Vil bli savnet her.

    Forbered gjerne en inngående demo😊🎶 Denne vil jeg vite ALT OM.. Har mine mistanker om at dette dreier seg om det neste tiårets integrerte referanse i High-End forsterkeri.❤ Og det UTEN bruk av klasse D…Sier faktisk litt om at det jeg selv gjør og - foretrekker fortsatt funker. I overskuelig framtid vil det det og. Noe jeg håper D-brigaden nå kan innse, akseptere og respektere.

    De SATene er et kvart århundre gamle nå. Hadde selv Norges første SAT RIAA. Etter det jeg fikk vite av den tids forhandler.
     
    Sist redigert:

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    3.425
    Torget vurderinger
    6
    Ja, nå skal egg, kjøtt matvarer øke kraftig i pris, samt strøm og bensin. Det ser ut som Bladelius går riktig vei for kjøpere som dynges ned av økende faste utgifter og mindre til andre ting. Det her ser spennende ut. Solide greier på bekostning av bling bling. For meg teller kun lyden og at det virker.
    Eksport prisene ifra Bladelius har økt i takt med økte materialprisene. Ikke minst på aluminium som det er mye av i alle Bladelius produktene. Transformatorer har også økt kraftig. Faktisk mest. Spesielt på store transformatorer. Nå skal det også sies at Bladelius selv ikke bruker noen penger på markedsføring (det gjør vi som selger produktene) og ei noen høy «sigarføring» på den mannen.

    Meget måteholden og liker best å konstruere og utvikle både under eget navn og fortsatt for mange andre High-End produsenter!

    Her er det vi som har valgt denne prispolitikken på Bladelius produktene. Fast lave priser som vi vil mene kunne konkurrerer med de fleste andre merker.

    Om Oden er vakker? Kan man diskutere. Den er helt klart tøff og finishen og materialvalget er på øverste hylle, som også lyden er!

    Anbefaler å komme innom for en demo og en kikk på hvor solid og godt bygget disse produktene er!
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei!

    Er det sånn at Oden også kan bestilles med Dac-/streaming, eller gjelder det kun for Ask foreløpg?
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Så, jo bedre nordisk valuta står seg mot EUR, samt euroen mot GBP, USD, CHF, JPY..👍 Synd elektrikere er så dyre, da..Her må kursen oppgraderes for Oden , men Ask tåles fint- i Mk1..Da går det bra med en ekstra Mk2 og😊
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    ..i motsetning til andre steder, der det kan være mye av det. Og Mikes forsterkere ER vakre, de. Brukskunst på linje med det nordisk toppdesign alltid har vært. Som en forsterkernes Louis Poulsen PH 3/2❤ Ei ikonisk lampe, med like vakkert lys.
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    3.425
    Torget vurderinger
    6
    Utdrag ifra testen i High Fidelity PL som har mange viktige poenger for Bladelius sine produkter:


    ODEN is one of three integrated amplifiers, next to Vitus Audio SIA-30 and Accuphase E-800 http://highfidelity.pl/@main-3670&lang= < / a>, which can be the basis of even a very expensive system. This does not mean that they are equal in every respect, because their prices are well calculated and correspond to what we get, but only that it is one of the proposals that may be the THE ONE.

    Bladelius successfully replaces separate amplifiers, even more expensive ones. What's more, it has a great phono preamplifier already on board. It is not as versatile as external devices of this type, but its sound simply captivates with its colors, saturation and melody. It features a solid mechanical design, very good electronic components - these are also strong advantages of the amplifier. It’s a classic, but in a great and modern edition. And there is a bonus: it is an attractively priced amplifier. We would have to pay much more for this type of product from one of the major manufacturers.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    NAT: Kan det da stemme at Mike heretter kun bygger integrerte?Altså Oden, Ask, Thor og Tyr. Mens Ymer/Embla blir fasa ut? Balder og Idun- som leverte så mye her- er jo tross alt borte..
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    3.425
    Torget vurderinger
    6
    NAT: Kan det da stemme at Mike heretter kun bygger integrerte?Altså Oden, Ask, Thor og Tyr. Mens Ymer/Embla blir fasa ut? Balder og Idun- som leverte så mye her- er jo tross alt borte..
    Ymer og Saga er fortsatt i produksjon. Kommer nok en Ask forforsterker/effektforsterker.
     

    Vicarious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    351
    Antall liker
    319
    Sted
    South of heaven
    Stakk innom for en rask titt. Bilder yter ikke Oden rettferdighet. Synes den så vanvittig tøff ut!! 😎
    Hadde ikke tid til lytteseanse denne gangen, men det blir neste gang(y)
     
    • Love
    Reaksjoner: nat

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Kan informere @nat om at det er innvilget plass her om du skulle ønske å utplassere en for demo i nordnorge ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3.425
Link til alle artikler
256
nat sine annonser
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk flytter!

Norsk Audio Teknikk flytter!

  • 85
Sofiemyr blir Mekka for troende audiofile:cool: Trommevirvel! Etter nesten tre tiår med å utvikle en mild avhengighet til bylufta i Oslo, har vi bestemt oss for å pakke sammen sirkuset og...
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

  • 0
I forbindelse med våres 30-års jubileum i år og at vi flytter butikken til større og finere lokaler på Sofiemyrveien 12. 1412 Sofiemyr rett over påsken. Så vil vi under messen kjøre noe virkelig...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC lanserte en nyhet under helgens Bristol Hi-Fi Show. Twenty5-active.

PMC lanserte en nyhet under helgens Bristol Hi-Fi Show. Twenty5-active.

  • 15
Det var storlansering av PMC sin Twenty5- aktive modul under helgens Bristol Hi-Fi Show. Denne modulen kan etter monteres på alle 2-veis Twenty5 modeller. Både den gamle utgaven og på nåværende...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC Prodigy. 16 + utmerkelser på 7 måneder. Ferdig snakka!😎

PMC Prodigy. 16 + utmerkelser på 7 måneder. Ferdig snakka!😎

  • 1
Bildet viser en del av utmerkelsene PMC Prodigy-serien mottok i 2023 etter lanseringen i Mai. Prodigy5 ble også årets høyttaler i Premium klassen i Lyd & Bilde. Vi har begge inne på demo...
Fortsett
Bransjenyheter
Jubileumsforsterker fra Bladelius!

Jubileumsforsterker fra Bladelius!

  • 82
Norsk Audio Teknikk fyller 30 år i år, og vi feirer med å utvikle et helt unikt produkt i samarbeid med Bladelius. Det vi vet er at det blir en spesiell Limited Edition analog integrert...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC Twenty5-21i årets stativ høyttaler i Hi-Fi+ i klassen opp til Kr 65.000.-

PMC Twenty5-21i årets stativ høyttaler i Hi-Fi+ i klassen opp til Kr 65.000.-

  • 0
Godt nytt år til alle her på sentralen! Det er ikke bare PMC sin budsjett modell Prodigy som gjør reint bor i tester og utmerkelser. Det anerkjente britiske hifi magasinet Hi-Fi+ utnevnte PMC...
Fortsett
Topp Bunn