Med 4,5% styringsrente blir Bjørns Hifi gull verdt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    [

    Fantastisk! For prisen av disse kablene får man faktisk hele Lyngdorf oppsettet mitt med TDAI-3400 og SDA-2400, Monitor audio Gold 200 G5 og Gold W12 og da har man enda en slant til til kabler også! Og helt sikkert bedre kalibrert lyd på kjøpet.

    Hele den jævla tegninga der får jeg spader av.. han og OCD mike som er en kompis.. De er så jævlig enspora og mildt sagt idiotiske :)
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.532
    Antall liker
    3.076
    Torget vurderinger
    0
    Fantastisk! For prisen av disse kablene får man faktisk hele Lyngdorf oppsettet mitt med TDAI-3400 og SDA-2400, Monitor audio Gold 200 G5 og Gold W12 og da har man enda en slant til til kabler også! Og helt sikkert bedre kalibrert lyd på kjøpet.

    Ok.....ser Jay's bekrefter at Nordost gir lyttetretthet pga. intensiteten i øvre frekvensområde........hmmmm...... :unsure:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Eneste som står i hode på den der Jay tegningen(om han i det hele tatt klarer å ha så mye i hodet) er "Mo Money, Mo better"
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Eneste som står i hode på den der Jay tegningen(om han i det hele tatt klarer å ha så mye i hodet) er "Mo Money, Mo better"
    Man må jo investere som han sier... På den andre siden har man folk med litt mer bakkekontakt:

     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Står her.....funker fint, men de fleste Audiofile har tonekontrollskrekkoggruogangst så de går heller over bekken etter vann.... ;)
    Med litt måling og en equalizer kan mange problemer løses. 👆

    Men RoomPerfect og Dirac Live vil jo løse ganske mye, unntagen rommets egne begrensninger.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    ...og enda mer dramatisk..!

     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Jo... Noen har større problemer med dette enn jeg personlig har. Dog, hvis prisen presses opp på falskt grunnlag blir saken en annen.

     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.532
    Antall liker
    3.076
    Torget vurderinger
    0
    Jo... Noen har større problemer med dette enn jeg personlig har. Dog, hvis prisen presses opp på falskt grunnlag blir saken en annen.

    Falskt grunnlag er et motstridende argument som benyttes av flere mediekåte Youtubere i "rennet" etter "avsløringer" av kjøperes "kjøpt i god tro"-argumentet. MoFi har levert et produkt som kundene har funnet en helt rimelig sammenheng mellom lydkvalitet og pris. Kunden får høy kvalitet til høy pris og derom strides ikke de Audiofile, men kunne denne høye kvaliteten blitt produsert til en lavere pris? Absolutt ikke..... og derfor har vi det største markedet som er preget av Vinyl med standard kvalitet og "normal" pris som markedsledende... :unsure:
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Storm i et vannglass det der. Jeg regner med at digitale kopier er av bedre kvalitet enn gamle analoge kopier som ligger slengt rundt.

     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen her som har bygget egen Roon server (eller Rock)?

     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.722
    Antall liker
    14.340
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Har hatt Roon ROCK på en Intel NUC 8i5 i noen år og har ikke hatt noen problemer.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er småbrisen i Harstad for øyeblikket. ;)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Jeg vil satse på en NUC tenkte jeg.
    Jeg satset på budsjett, og da var en pc som allerede var i huset det beste alternativet. Siden den står på et kott så er ikke støy et problem.
    NUC er fine maskiner, så det går helt sikkert fint. Bistår gjerne hvis du trenger hjelp, og det er noe jeg kan bidra med.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Jeg satset på budsjett, og da var en pc som allerede var i huset det beste alternativet. Siden den står på et kott så er ikke støy et problem.
    NUC er fine maskiner, så det går helt sikkert fint. Bistår gjerne hvis du trenger hjelp, og det er noe jeg kan bidra med.
    Ja, jeg tenker å satse på NUC med i3 eller i5 prosessor. Og en M2 SSD, 16 Gb RAM og en 2Tb 2,5’’ SSD til å lagre 309 Gb med CD’er jeg har rippet. Når programvaren skal installeres og Roon settes i drift tar jeg gjerne i mot hjelp. 😊
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    ...og dette er intervjuet John Wood, viseadm. direktør (company executive vice president) i MoFi i ettertid angret på.

     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Men, bare så det er nevnt, så har mastere siden 2011 hos Music Direct som eier MoFi vært 256 DSD eller Direct Stream Digital. Skulle man spilt inn analog master for hver one-step ville nok masteren til slutt blitt helt nedslitt. MoFi har nok vært uærlige i forsøket på å få høyere inntjening pr. platealbum.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Så var det å finne den eska som var min, da..!
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.915
    Antall liker
    575
    Men, bare så det er nevnt, så har mastere siden 2011 hos Music Direct som eier MoFi vært 256 DSD eller Direct Stream Digital. Skulle man spilt inn analog master for hver one-step ville nok masteren til slutt blitt helt nedslitt. MoFi har nok vært uærlige i forsøket på å få høyere inntjening pr. platealbum.
    Det er vel bare å innrømme at ren, ubesudlet analoglyd ikke er bedre enn korrekt utført toppkvalitets digitallyd. Like lite som at mekaniske klokker er bedre enn digitale. Alt faller ned på eiergleden ved en mekanisk klokke eller et LP-cover med store bilder og trykt sanghefte samt gleden ved å håndtere fysiske plater. Jeg benytter gjerne begge deler, men tar ikke på meg misjonærrollen. Begge deler har sine fordeler!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel bare å innrømme at ren, ubesudlet analoglyd ikke er bedre enn korrekt utført toppkvalitets digitallyd. Like lite som at mekaniske klokker er bedre enn digitale. Alt faller ned på eiergleden ved en mekanisk klokke eller et LP-cover med store bilder og trykt sanghefte samt gleden ved å håndtere fysiske plater. Jeg benytter gjerne begge deler, men tar ikke på meg misjonærrollen. Begge deler har sine fordeler!
    1660239878777.png


    Klokka kan se veldig analog ut, men den er digital og justerer klokkeslett via appen i telefonen. Funker fjell, og man slipper å etterjustere tiden.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    ...og den er rimeligst av Mudmasterne...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn