billig ultralydvasker

audiy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
4
Har oppfatta det slik at 4 min pr omdreining (0,25 rpm) er gunstig. Har tenkt ut frå det. Bruke motoren som har 1 rpm, lite hjul på den og stort hjul, 10 cm diam på aksling. Blir det feil?

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
10.749
Sted
MDG´s forsøkslaboratorium
Torget vurderinger
12
Du må geare 1/4 i så fall. Dvs regne ut/måle omkrets på driv- og slavehjul. Driv må da ha 4x diam av slavehjul. Akselen/spindlen platene står i må gå 4x raskere enn motor.

På den vasker jeg bygde lagde jeg en gearkasse med noen drev jeg hadde, slik at jeg fikk 4 omdr/min v12v

audiy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
4
Nå begynner det å bli langt tilbake for husken... Men jeg minnes den jeg lånte av @sclalars hadde 3-4 minutter pr runde.
Da rakk vannet å renne av sånn at det ikke vætet platelabel.
Men det kan se ut som den du har bestilt har pakninger som fikser det.
Eg har satt min til 7 min pr runde.
Hm........ litt ulike meiningar om rundetid altså.

audiy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
4
Du må geare 1/4 i så fall. Dvs regne ut/måle omkrets på driv- og slavehjul. Driv må da ha 4x diam av slavehjul. Akselen/spindlen platene står i må gå 4x raskere enn motor.

På den vasker jeg bygde lagde jeg en gearkasse med noen drev jeg hadde, slik at jeg fikk 4 omdr/min v12v
No fann eg endeleg den tråden. Kjempebra! Har tenkt langs same linjene. Viktigaste forskjellen vil bli at spindelen ikkje vil få lager på vanlig måte, men ligge mot to små lager på eine sida og på drivsida vil eit drivhjul på spindelen ligge mot drivhjul på motormodul og eit "slavehjul" med spor. Takk for mange tips og div informasjon!

• Liker
Reaksjoner: ptb

audiy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
4
Bestilt 28.07. Levert 05.08. Totalt 1331,50. Kor billig kan ein usc vinylvaskar bli?

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Antall liker
7.662
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Min vasker som er ganske lik den i innlegget ovenfor har en degas funksjon. Hvordan skal den brukes ?

Topp Bunn