Billig og best strøm....

O

om.s

Gjest
Etter ett HiFi år med solide og relativt kostbare oppgraderinger trodde jeg ikke at det skulle bys på noen flere overraskelser, men hva har man gode HiFi kompiser til? noen var så vennlige å ta med seg denne på test her under helgen.
Jeg skal innrømme at jeg trodde det meste var på stell her hjemme hva strømmen gjelder, men så feil kan man ta....
ALT ble bedre, fra topp til bunn med denne lille, og i denne sammenhengen, direkte billige "dingsen" (890,- Sek).
Jeg gidder ikke engang male ut om det som skjedde, men de av dere som lar dette gå uprøvd forbi, vet ikke hva dere mister, og det kan da være like bra, (det man ikke vet har man ikke vondt av osv..men..) for skulle tilsvarende forbedring vært gjort via andre komponenter i kjeden ville det kostet meg mange tusen....

Dette er virkelig løp og kjøp!!!!....

Skroll ned og klikk deg inn på Noise harvester...
http://www.goldenagemusic.no/swe/hifi/index.html



mvh
 
S

slowmotion

Gjest
Sikkert fin. Gadd vite hvor mye komponentene inni boksen koster?
 
O

om.s

Gjest
Gadd vite hvor mye komponentene inni boksen koster?
Totalt uinteressant! dette var i første hånd ett tips til de som var interessert i en forbedring for en direkte billig penge, men så er det hele jo ganske typisk!, se heller på hva du kunne  spart på evnt oppgraderinger med denne lille dingsen istedenfor, men så er det er jo relativt typisk "hfs Norskt" å "se" det negative først...

mvh
 
M

Medlem 1792

Gjest
Dette er virkelig løp og kjøp!!!!....

mvh
Holder det men en stk. i kursen som anlegget er koblet til? Jeg kan være fristet til å prøve en slik (om det holder med en) selv om jeg har dårlige erfaringer med diverse billige nettfiltre.
 
O

om.s

Gjest
Holder det men en stk. i kursen som anlegget er koblet til? Jeg kan være fristet til å prøve en slik (om det holder med en) selv om jeg har dårlige erfaringer med diverse billige nettfiltre.
Jeg har selv ett oppegående strømfilter, og vi prøvde også ikveld med to stk, men de marginene var så små at jeg ble usikker på om det var noen gevinst el m.a.o her holder det lenge med en stk.
Når det er sagt så har jeg egen 16 amp kurs kun for stereoén.
mvh
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Hjelpe meg, har du hatt besøk av to stk. omreisende kvakksalvere helt der borte i utlandet og ? :eek: ;D ;D
Jo da, de var her og.
Det værste er jo at den lille dingsen virker......desverre vil jeg vel nesten si ;) for her kan vi nok snuble bort i ett aldri så lite forklaringsproblem.
Pytt pytt. :D
 
O

om.s

Gjest
Hjelpe meg, har du hatt besøk av to stk. omreisende kvakksalvere helt der borte i utlandet og ?  :eek: ;D ;D
Jo da, de var her og.
Det værste er jo at den lille dingsen virker......desverre vil jeg vel nesten si ;) for her kan vi nok snuble bort i ett aldri så lite forklaringsproblem.
Pytt pytt. :D
Hehe, er nok de samme ja...  ;D ;D ;D

mvh
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Hvem selger PS Audio i Norge nå? Er det via GoldenAgeM i Sverige?? Ser ikke ut som AudioSolution har det lenger ???

Og et annet spørsmål, hvor langt unna anlegget kan denne dingsen sitte og fortsatt ha effekt? Eller er det likegyldig bare den er på samme kurs?
 
O

om.s

Gjest
Jeg tror GoldenAge har en ny filial i Sarpsborg (?), nærmest inn/ut taket bør den stå....

mvh
 

Kvasar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
184
Antall liker
0
Jeg har selv ett oppegående strømfilter, og vi prøvde også ikveld med to stk, men de marginene var så små at jeg ble usikker på om det var noen gevinst el m.a.o her holder det lenge med en stk.
Når det er sagt så har jeg egen 16 amp kurs kun for stereoén.
mvh
Hører du forskjell med tilkoblet utstyr mot en annen stikk
på en annen Kurs - ?

Har du skjermet kabel fra Sikringsskapet ?
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hvem selger PS Audio i Norge nå? Er det via GoldenAgeM i Sverige?? Ser ikke ut som AudioSolution har det lenger ???

Og et annet spørsmål, hvor langt unna anlegget kan denne dingsen sitte og fortsatt ha effekt? Eller er det likegyldig bare den er på samme kurs?
Hei!
Golden Age har vel nå butikk/kontor(?) i Kongensgate i Oslo.
Sjekket nå og det ser ut til at de har en avdeling i Kongensgate 16.
Hvorvidt en kan handle der vet jeg ikke, men NAT står oppført som "återforseljare" i Oslo og Tonart i Trondheim og Emtech på Gjøvik.


Mvh.KW
 
V

villov

Gjest
Strømrensing eller nettfilter er iallefall viktig. Har 2 bokser som er spesialbygget med hver 3 stikk på 5A.
Den enkleste testen er bildet på den gamle 36" tv skjermen min som det blir betydelig bedre bilde på med nettfilteret tilkoblet.
Egen strømkurs til anlegget på 16 amp er en selvfølge. :)

Denne trådens omtalte produkt blir litt "trollete" framstilt når reklamemannen på filmen sier at det blir bedre jo flere man bruker. ???
 
O

om.s

Gjest
Hører du forskjell med tilkoblet utstyr mot en annen stikk
på en annen Kurs - ?

Har du skjermet kabel fra Sikringsskapet ?
Har egen kurs for stereoén/anlegget det er snakk om tre uttak, så det du her sier har jeg ikke testet siden før jeg fikk lagt opp den nye kursen, og det (egen kurs) ble en forbedring mot tidligere.

Jeg vil tro kabelen fra sikringsskapet er skjermet.

mvh
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
Passer disse i jordet kontakt av typen vi bruker her i landet?
mvh.
 
O

om.s

Gjest
Her er en liknende, rimeligere sak fra Audioprism:
$24,99

https://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=AP-QUIETLS220
Ikke helt samme sak nei!:

"This is the reply from PS Audio regarding the Harvester vs the audioprism product:

"The Audioprism Quietline does not work like the Harvester. The AQ works by using a capacitor to transfer the noise from the hot lead of your AC line to the neutral lead. Yes noise has a bit less bearing when on the neutral but it is still there and still affecting you sound. It only operates in a very small frequency around 200k.



The Harvester uses a capacitor to pull noise from the hot and neutral lead. We store this energy until it is enough to power a light. Once there is enough energy the light blinks thus converting the noise to light energy. The noise harvester operates in a frequency 10 times lower than the AQ. By operating at this frequency we can remove the actual noise and not the 4th and 5th harmonics of the noise. When we remove the actual noise all the harmonics (or multipliers) of the noise are also eliminated. The Harvester is the only product in the world that eliminates noise, and it is also the only product that works in the 8-15k frequency."

mvh
 

killerwolf

Medlem
Ble medlem
31.12.2005
Innlegg
27
Antall liker
0
Bestilte en likevel, var så billig og kommer under avgiftsgrensen på 200,-
Audioprismen har jo fått bra kritikker i bla. Stereophile, først & fremst gøy å prøve men skepsisen er der ang. slike produkter og mitt behov for dem....
Kanskje jeg bestiller en Noise Harvester også for å prøve de mot hverandre.
De kan uansett sikkert spille på lag :)
 
O

om.s

Gjest
Bestilte en likevel, var så billig og kommer under avgiftsgrensen på 200,-
Audioprismen har jo fått bra kritikker i bla. Stereophile, først & fremst gøy å prøve men skepsisen er der ang. slike produkter og mitt behov for dem....
Kanskje jeg bestiller en Noise Harvester også for å prøve de mot hverandre.
De kan uansett sikkert spille på lag  :)
Du ser ut til å holde tunga rett i munnen iallefall, det er to forskjellige produkter med forskjellig utgangspunkt, og det ville derfor bli feil å dømme den ene på hva den andre gjør/ikke gjør.
Gi gjerne en liten kommentar på den du bestillte :)

Ang skepsis så var jeg og det før jeg fikk testet, men man skal jo ikke være så forutinntatt at man ikke erkjenner det man hører heller, og ikke for de, i denne sammenhengen, små pengene ;)

mvh
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.436
Antall liker
2.069
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Om.s !

Skal denne strømrenseren plugges i veggen, eller i ett eksisterende strømfilter ?
Kanskje begge deler ? Har egen kurs med fire uttak.

mvh
 
B

Back_Door

Gjest
Renser den strømmen kurs for kurs. M.a.o. renser den strømmen kun for den aktuelle kurs som den kobles i?
 

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Innlegg
729
Antall liker
22
Sted
Lillestrøm
Renser den strømmen kurs for kurs. M.a.o. renser den strømmen kun for den aktuelle kurs som den kobles i?
Har lest litt om den, og jeg tror den virker på det du tror den virker på. ;D

.. bare noe jeg tror.

Svein
 
O

om.s

Gjest
Om.s !

Skal denne strømrenseren plugges i veggen, eller i ett eksisterende strømfilter ?
Kanskje begge deler ? Har egen kurs med fire uttak.

mvh

Jeg satte den i ett ledig stikk på stereo kursen, derav den forutintatte skepsisen også ;)
 
O

om.s

Gjest
Har lest litt om den, og jeg tror den virker på det du tror den virker på. ;D

.. bare noe jeg tror.

Svein
Skit snakk, prøv selv før du leser og snakker for mye, først da får det en viss verdi i hva du synes...

mvh
 
O

om.s

Gjest
Renser den strømmen kurs for kurs. M.a.o. renser den strømmen kun for den aktuelle kurs som den kobles i?
Ingen aning, siden jeg bare har testet og bruker den på  eller i en gitt kurs for stereoén, og der funker den...
Og en funket like godt som to, så kan man jo tenke litt selv....

mvh
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.436
Antall liker
2.069
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Jeg satte den i ett ledig stikk på stereo kursen, derav den forutintatte skepsisen også ;)
ok ! Takker for svar. Denne må prøves ut.

mvh
 
B

Back_Door

Gjest
Kunne vært artig å gjort en test. Jeg har intercom i huset, som brukes mellom kjøkken og to andre rom. Under f.eks. støvsuging slår lyden kraftig inn i intercomanlegget. Intercom-anlegget er av typen som kun kobles i nærmeste stikkontakt. Her kunne jeg virkelig fått testet hvor mye en slik dings klarer å jobbe ;)
 
O

om.s

Gjest
ok !  Takker for svar. Denne må prøves ut.

mvh
Som nevnt så er man jo skeptisk til alle de nye "hjulene" som blir oppfunnet innen HiFi, men jeg pröver å teste ut ting selv som jeg finner interessante för jeg uttaler meg om ting, og blir man da også så fornöyd med resultatet som jeg ble denne gangen, så mener jeg at jeg kan gi en slik anbefaling om å kjöpe som tidligere i tråden, det er jo ikke snakk om store penger i denne sammenhengen alikevel, men det kan väre store penger spart vs en komponent oppgradering.

Har man lagt ned noen ti el hundre tusner av kroner på anlegget så er dette en nesten gratis oppgradering, iallefall er det det noen av oss opplevd med denne dingsen her.

Gi gjerne noen kommentarer på hva som skjer evnt ikke skjer, men for meg er dette årets HiFi komponent om man snakker kroner/ytelse....

mvh
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.436
Antall liker
2.069
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Som nevnt så er man jo skeptisk til alle de nye "hjulene" som blir oppfunnet innen HiFi, men jeg pröver å teste ut ting selv som jeg finner interessante för jeg uttaler meg om ting, og blir man da også så fornöyd med resultatet som jeg ble denne gangen, så mener jeg at jeg kan gi en slik anbefaling om å kjöpe som tidligere i tråden, det er jo ikke snakk om store penger i denne sammenhengen alikevel, men det kan väre store penger spart vs en komponent oppgradering.

Har man lagt ned noen ti el hundre tusner av kroner på anlegget så er dette en nesten gratis oppgradering, iallefall er det det noen av oss opplevd med denne dingsen her.

Gi gjerne noen kommentarer på hva som skjer evnt ikke skjer, men for meg er dette årets HiFi komponent om man snakker kroner/ytelse....

mvh
Kommentar skal du få når jeg har fått prøvd den.

Det kan tydeligvis ta litt tid da det viser seg at Golden age music er utsolgt for ANNEN gang på kort tid.
Produktet har tatt helt av i løpet av Arken messen i Gøteborg, så noe må det være med dette produktet.

Skal visst komme en fordelaktig test av den i kommende "fidelity".

mvh
 
O

om.s

Gjest
Kommentar skal du få når jeg har fått prøvd den.

Det kan tydeligvis ta litt tid da det viser seg at Golden age music er utsolgt for ANNEN gang på kort tid.
Produktet har tatt helt av i løpet av Arken messen i Gøteborg, så noe må det være med dette produktet.

Skal visst komme en fordelaktig test av den i kommende "fidelity".

mvh
He he ;D det kan jo stemme bra! jeg fikk tak i deres siste ex på nettopp Arken....

mvh
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Hmmm.. Dette virket spennende! Kjøper en når Golden Age har på lager igjen.. Men, blinker den når det er mye støy på nettet...dvs. det jeg lurer på er hvor sterkt blinker det, vil på en måte unngå å få en strobe plassert bak stereo'n..
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Det fikser du med en tape bit over dioden i såfall.
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Det fikser du med en tape bit over dioden i såfall.
He he.. Sant nok, det enkle er ofte det beste osv.. Blir spennende å prøve, noen som vet når de er på lager igjen?
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Jeg kjøpte den siste ;D ;D
Kan den brukes sammen med isotec minisub forresten?
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Jeg kjøpte den siste ;D ;D
Kan den brukes sammen med isotec minisub forresten?
Åååhh.. Så det var deg..! He he.. Regner med det blir bra med IsoTek'en. PS Audio, Shunyata, Monster, IsoTek og alle disse nettfilter-apparatene har vel nogenlunde samme funksjon, men ingen har muligheten til å kvitte seg med "støy-energien" på samme måte som Harvester har.. Har noen meter med LMC-FAT liggende, så tenker litt på å lage en "custom-kabel" med en Harvester fastmontert inn til IsoTek'en min.. Hmm..
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Ikke dumt. En harvester til hver nettkabel. Da må det jo bli på stell ;D
 
Topp Bunn