Billig DVD spiller

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Ønsker oss en billig DVD spiller. Det viktigest er at spilleren fungerer over tid. Har kjøpt en del billig varianter av DVD maskiner, men de melder pass etter 3 måneder.
Noen med erfaringer og råd? Pris maks 2000kr, men dog helst rundt en tusen lapp :)

Lf
 
T

theStig

Gjest
Jeg har 3 stk av forskjellig fabrikat til under 1000-lappen som har vart i flere år. Problemet er bare at et spesifikt produkt finnes bare 2-3 mnd på markedet... å skaffe noe som var tilgjengelig for 3 år sida nå er antagelig ikke så lett.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
ELEL6200 skrev:
Ønsker oss en billig DVD spiller. Det viktigest er at spilleren fungerer over tid. Har kjøpt en del billig varianter av DVD maskiner, men de melder pass etter 3 måneder.
Noen med erfaringer og råd? Pris maks 2000kr, men dog helst rundt en tusen lapp :)

Lf
Kan så absolutt anbefale deg en Oppo. Bedre bilde for kronene tror jeg neimen det ikke er mulig å få til :)
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
FallenA skrev:
Kan så absolutt anbefale deg en Oppo. Bedre bilde for kronene tror jeg neimen det ikke er mulig å få til :)
Hvor får jeg kjøpt en slik og virker den driftsikker?

Lf
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.817
Antall liker
5.468
Sted
Holmestrand
Har selv en Pioneer DV-350 til ca 2000 kr. Har hatt den ca 3-4 år(?). Spiller bra både mhp lyd og bilde. Merk! Sinnsyyyykt treeeg som CD-spiller (treg operasjon). Men lyden er bra.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Pioneer og Philips har vel som regel hatt høy kvalitet på bilde i denne prisklassen. Lite tull er det vel med det og.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
ELEL6200 skrev:
FallenA skrev:
Kan så absolutt anbefale deg en Oppo. Bedre bilde for kronene tror jeg neimen det ikke er mulig å få til :)
Hvor får jeg kjøpt en slik og virker den driftsikker?

Lf
Du kan lese deg til "Expert" på Oppo dersom du søker på AVforum.
Ellers så kan du bestille den rett fra www.oppodigital.com. (jeg tror til og med de sender den som gave) ;)

Datakjeden er de som distribuerer den i Norge. (ligger det ikke en Datakjeden i Sandnes eller Stavanger tro?!)
 
I

ijustpop

Gjest
Budgetspillerne til Pioneer funker bra. Har en selv som har gått i to år nå, og jeg kjøpte en til min far for 5 år siden. Ingen problemer med noen av de. Spillerne koster rundt 700,- og fås overalt.
 

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
200
Antall liker
1
Kan anbefale Pioneer DV400 og/eller DV600. Begge disse får du under 2000.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Oppo 970 og 980 (med oppskalering på HDMI) får mye skryt, også blant TAS og Stereophile i USA. Koster vel 1000-2000?
Er ikke egnet til musikk men har meget bra DVD avspilling.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.917
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
ELEL6200 skrev:
Necroth skrev:
Poineer er ett nytt merke for meg men ser jo ut til og være en god kopi av originalen (Pioneer) som jeg selv har og den gjør jobben meget bra.
http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,9268.msg10203.html#msg10203
;D
Den så da svært dyr ut med harddisk og greier :) Hva skal jeg med den viss jeg bare skal bruke spilleren til film og sammen med en gammel bilderør tv.
Lf
Anntok at du var opptatt av blåfilm og gjerne ville lagre det på disk, beklager :'(







;D
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Oppo,hvor selges de??

Trenger en ny budsjett dvd med hdmi selv og.....har en Tandberg i dag,den har jaggu vært god ett par år gammel,......vet ikke hva den kosta ny(fikk den) men jhar somsagt ikke hdmi---egentlig har jeg hverken bruk for tv,eller dvd...hører jo bare på 2 kanals når jeg har tid til å være hjemme i gostolen ;D ;Dmen kjekt å ha!
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.599
Antall liker
3.137
Torget vurderinger
0
ELEL6200 skrev:
FallenA skrev:
Kan så absolutt anbefale deg en Oppo. Bedre bilde for kronene tror jeg neimen det ikke er mulig å få til :)
Hvor får jeg kjøpt en slik og virker den driftsikker?

Lf
Helt klart - har en DV970H - en robust og pålitelig DVD-spiller.

Min egen erfaring viser at den tåler en del.......

Den har vært på flere turer - bl.a. til Stockholm, Horten og Trondheim sammen med kringlyd på messe.

Datakjeden selger den i norge for kr. 1495,- og du finner den her:
http://datakjeden.no/default.asp?bID=9&s=oppo

Nå er det vel DV980H som har overtatt for DV970H.
 
O

omholt

Gjest
Oppo 980 mangler 2:2 Pull Down for PAL, så den tror jeg ikke jeg ville ha kjøpt. Oppo 981 har derimot det og bruker også en bedre bildebrikke. Kjøpte selv Oppo 981 direkte fra USA da den kom først på markedet og slet med grønnskjær som jeg aldri ble kvitt. Skulle tro det var fikset nå, men stoler ikke helt på et lite selskap som Oppo som slipper produkter på markedet før de har testet de skikkelig (de har ikke råd til å utføre store tester). De første kundene blir derfor prøvekaniner og så fjerner de bugs med nye firmware oppgraderinger.
http://www.oppodigital.com/dv980h/dv980h_comp.asp

Tror Pioneer er det tryggere valg. Har selv en Pioneer 696 som jeg kjøpte til å erstatte Oppoen. 696 er nå blitt estattet av en nyere modell.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Takker for mange gode tips. Bestillingen er sendt og vinneren ble OPPO DV980H. Nåde dere (FA, Flageborg og Lydmekk) om ikke denne spiller virker mer enn 3 måneder :)

Så meldingen din etter at jeg hadde bestilt og skrevet dette innlegget, Omholt. Liker ikke det jeg leser, kanskje jeg bare skulle bruke angrefristen......... Det eneste jeg er ute etter er en "nononsense" spiller som fungererer i motvind, medvind, nedoverbakke og som du kan stole på i tide og utide. Bildekvalitet og lyd betyr minimalt da spilleren skal brukes på en gammel tv med dårlig lyd.
Hva koster Pioneer spilleren du nevner?

Lf som angrer på at han solgte Arcam FMJ DV27 som man alltid kunne stole på.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
ELEL6200 skrev:
Takker for mange gode tips. Bestillingen er sendt og vinneren ble OPPO DV980H. Nåde dere (FA, Flageborg og Lydmekk) om ikke denne spiller virker mer enn 3 måneder :)

Så meldingen din etter at jeg hadde bestilt og skrevet dette innlegget, Omholt. Liker ikke det jeg leser, kanskje jeg bare skulle bruke angrefristen......... Det eneste jeg er ute etter er en "nononsense" spiller som fungererer i motvind, medvind, nedoverbakke og som du kan stole på i tide og utide. Bildekvalitet og lyd betyr minimalt da spilleren skal brukes på en gammel tv med dårlig lyd.
Hva koster Pioneer spilleren du nevner?

Lf
Tror ikke du skal bekymre deg.
Jeg bruker i dag en Oppo DV971HD. Den ble kjøpt brukt, og har fungert uten noen bugs hos meg i et år nå. Den har også overlevd 2 flyttinger ;D

Bildekvalitet, og brukervenlighet er helt superb, og bare det at Oppo leverer oppdateringer av firmware synes jeg er helt topp.

DVD spilleren fikk til og med hederlig omtale i Stereophile ;)
 
O

omholt

Gjest
ELEL6200 skrev:
Takker for mange gode tips. Bestillingen er sendt og vinneren ble OPPO DV980H. Nåde dere (FA, Flageborg og Lydmekk) om ikke denne spiller virker mer enn 3 måneder :)

Så meldingen din etter at jeg hadde bestilt og skrevet dette innlegget, Omholt. Liker ikke det jeg leser, kanskje jeg bare skulle bruke angrefristen......... Det eneste jeg er ute etter er en "nononsense" spiller som fungererer i motvind, medvind, nedoverbakke og som du kan stole på i tide og utide. Bildekvalitet og lyd betyr minimalt da spilleren skal brukes på en gammel tv med dårlig lyd.
Hva koster Pioneer spilleren du nevner?

Lf som angrer på at han solgte Arcam FMJ DV27 som man alltid kunne stole på.
Test den og bruk angrefristen hvis du ikke blir fornøyd. Angåede mangel på 2:2 pull down, så er det ikke sikkert du merker noe. Oppo skrev dette om 970 som også manglet det:
"The DV-970HD does not support PAL 2:2 Cadence. For this reason, you may
notice more aliasing and interlacing errors when playing back PAL DVD
material."
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Jeg hadde en Silvercrest kjøpt på Lidl. Møkkaspiller fra A til Å. Greit bilde, men fikk flere og flere problemer med den. Håper Oppo er mer driftsikker. Kan jeg bruke scartkabel på Oppo?

Lf
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
F..., typisk meg. Da må den vel bare avbestiles da......

Lf
 
O

omholt

Gjest
Dersom du ikke har HDMI inngang på TVen, så er det forsåvidt unødvendig å kjøpe en spiller med funksjoner som du betaler for (HDMI og oppskalering). Haken er vel at nesten alle nye spillere har HDMI nå, men du finner flere som har scart også. Hva med å kjøpe noe bra brukt?
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Jeg er fryktlig lite teknisk av meg, kanskje derfor jeg sverger til rør ;D , så jeg tror jeg går for en dvd spiller med scartutgang.

Lf
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
O

omholt

Gjest
FallenA skrev:
omholt skrev:
Støtter meg til disse jeg Omholt :)

Disse spillerne er gode, og er bygget som stridsvogner. Prisen er nesten gratis ;)
Var i sin tid gode selv som cd spillere disse!, som drivverk i dag er de nok også meget gode.

Helt klart et godt kjøp!
Ja. Fikk faktisk lyst til å kjøpe de selv til den latterlige lave prisen. Byggekvaliteten på disse er knall bra, og de burde ha lang drifstid. Løp og kjøp sier jeg.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Jeg er som du korrekt påpeker, omholt kun interessert i en spiller som fungerer over tid. Trenger ikke tilleggsfunksjoner.

Skal sjekke ut forslagene dine. Takk!

Hva med ernie70s forslag? http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemmekino/dvd-spillere/nad_t515_dvd-spiller_grafitt.htm

Lf
omholt skrev:
Dersom du ikke har HDMI inngang på TVen, så er det forsåvidt unødvendig å kjøpe en spiller med funksjoner som du betaler for (HDMI og oppskalering). Haken er vel at nesten alle nye spillere har HDMI nå, men du finner flere som har scart også. Hva med å kjøpe noe bra brukt?
 
O

omholt

Gjest
NADen er sikker grei, men jeg hadde heller kjøpt en av de brukte jeg linket til. For det første er de billigere og sansynligvis en god del bedre på flere områder. Det er jo spillere som har vært i toppklasse og har en helt annen byggekvalitet enn disse slimline spillerne. Fordel med en ny spiller er selvfølgelig garantien.
http://www.homecinemachoice.com/reviews/hccreviews/DVDPlayers/Pioneer/PioneerDV-737.php
http://www.homecinemachoice.com/reviews/hccreviews/DVDPlayers/Denon/DenonDVD-2800.php

Er du interessert i noe rimeligere og av nyere dato, så kan jeg selge min Pioneer DV-696AV til en billig penge. Mener det er garanti tid igjen av den og den virker som den skal. Skal gå over til HTPC snart, så derfor kan jeg selge. Men vil egentlig anbefale deg en av de andre brukte. ;)
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Med Scart: Velg en Pioneer. Har god erfaring med disse. Ellef: På tide å bytte TV kanskje? ;D
HDMI er tingen! :) Bildet blir skarpere.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
LydMekk skrev:
Med Scart: Velg en Pioneer. Har god erfaring med disse. Ellef: På tide å bytte TV kanskje? ;D
HDMI er tingen! :) Bildet blir skarpere.
Bytte av tv blir ikke aktuelt. Jeg er dessverre redd for at det blir for mye glaning i boksen om bilde og lyd blir for god :)

Har sendt meldinger til han som skulle selge Denon 2800 uten å få svar. Pioneeren måtte dessverre hentes i Oslo. Finnes det andre gode alternativ?

Lf
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
kansje de fra cambridge kan være noe ?? vi har en dvd spiller fra dem og en cd spiller hjemme fungerer fint til prisen de :)
 
Topp Bunn