Big Dipper/Doxa torsdag 18.april 2013 kl.18

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Som tidligere annonsert så inviterer OVK og OAS til helaften med besøk av representanter fra Doxa. Det blir premiere på høyttaleren 8.2, og BD gir gode rabatter på vinyl. Viser ellers til epost som er sendt dere. De som ønsker å bli kan gi beskjed på denne tråden slik at vi vite sånn cirka på hvor mange som kommer.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg kommer! Litt dårligere lønn enn jeg hadde håpet på denne gangen, men det er vel bare å gjøre alvor av spagetti med salt-planen.... :cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.590
    Antall liker
    11.081
    Jeg kommer. Blir første gangen jeg får høre Doxa, så dette ser jeg fram til!

    Mvh Petter.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Doxa-premiere og vinyl-shopping er virkelig noe å se fram til.

    Kommer!
     

    Elmer Midd

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2006
    Innlegg
    421
    Antall liker
    532
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg kommer også, vinylshopping og øl er en god kombo..
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Enda en gang tusen takk til Andreas&Co. for en meget hyggelig kveld hos Big Dipper. Som vanlig reiste vi derfra med velfylte bæreposer og brede glis.

    Doxagjengen er nok inne på noe, forresten. Meget interessante saker. Både kraftfullt og raffinert fra en relativt kompakt høyttaler og en 35 watts forsterker i et stort lokale.
     
    Sist redigert av en moderator:

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Dæsken - at jeg kunne klare å misse dette! disse HT er interessante. God lyd på Horten-messa, selvom finishen ikke var helt i havn :)

    Orker noen å poste litt mer utfyllende lytteinntrykk?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Finishen er utsøkt nå. Hornslet, tror jeg.

    Ellers tror jeg at diskantene sitter helt løst på toppen på en eller annen form for føtter. De burde vært montert på en eller annen form for skinne med delestreker som viser hvor langt de er trukket tilbake. Kablene til diskantene burde også vært trukket gjennom basskassa med en kort skjøt fra toppen av basskassa til diskantmodulen. Rent praktisk og kosmetisk, men det ville gjort høyttaleren mer attraktiv i mine øyne.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Slutter meg til Zomby_Woof.

    All heder til roykristoffersen, EiK og Nusse for et flott gjennomført samarbeidsarrangement mellom OAS og OVK. Det var flere som fikk sopa til seg både én og to bæreposer med vinyl takket være Big Dipper (Andreas & Co.) sin hyggelige servering av mat/drikke og superrabatt. Dessuten ryktes det om at en av de som var tilstede likegodt fikk levert og installert høyttalerne hjemme dagen etter. - Ikke rart vedkommende glisa hele kvelden. Dessuten kunne vel Doxa 8.2 etterhver leveres i nær sagt hvilken trefinish man måtte ønske, med unntak av type truede tresorter og regnskogmateriale. Her var visstnok sertifiseringen i orden, og bra er vel det. Artig var det å se den noe spesielle spolen i delefilteret som Knut Ø. Rolf Lauvland viste frem.

    To nye ting overrasket meg aller mest med Doxa 8.2 siden forrige lytt på Horten-messa:
    1. at de maktet å fylle det store rommet slik de gjorde.
    2. gjengivelsen av bassinformasjonen.
    I tillegg var finishen av beste håndverkskvalitet og fremsto som noe helt annet enn i Horten.

    Cash_63 klarte nok engang å snyte Grumpy for et siste-eksemplar av en skive. Til gjengjeld fikk jeg trøstekjøpt noen out-of-stock titler på Classic Records. Bartesam underviste flere av oss i matrisenummerering på 1. pressinger på ulike labeler. Morro og nyttig for de av oss som har fått et sjukt forhold til å e-baye japsepressinger på fritida.

    Dette var hyggelig. Tilsammen talte jeg mer enn tredve som var innom, sånn cirka ihvertfall :)

    Mvh
    Jan P.

    PS! Vi har to tråder om arrangementet (én i OVK og én i OAS). Jeg nøyer meg med å publisere i denne.
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.863
    Antall liker
    26.592
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    En meget trivelig aften som vanligt når Dipper'n byr oss inn
    extra morro denne gangen att Doxa var på plasss og dema dems siste HT! klarte fint og fylle den store lokaken med godlyd på
    allt de blev utsatt for

    Grumpen/ lenge siden jeg byttet nick vettu:confused:

    Bartesam er ett levende register i matrise nr!!!
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Cash klarte å lure meg til å kjøpe en Cøntry plate,...men den var bra, John Hiatt, Dirty Jeans and Mudslide Hymns, 2011.

    Veldig bra, takker til Cash.se

    Og takk til Dipper for et flott opplegg og Doxa som spillte dødsbra.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.971
    Antall liker
    11.800
    Sted
    Hus
    Flott kveld dette med pils, pizza og demo av et meget bra anlegg. Røyk på noen frognertiere i softvare, men det var ikke mer enn ventet. Takk til Andreas for en fin kveld i sjappa :)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.863
    Antall liker
    26.592
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Selv så driver jeg og kjøper opp meg på ungdoms musikken
    til les/ Grumpen,Bartesam og Paulsen. En jäkligt god Ten years after blev jeg rek


    DSC_0777.jpg
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    TYA er sjef, eller? syns selv denne gruppa er litt underrated.

    Det høres ut som om du er fornøyd cash. Det er bra siden du er sånn en hyggelig fyr. ;)
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Å være 15 år i 1970 var helt fenomenalt....... midt i blinken føler jeg.

    Hele tiden kom det nye plater med de mest fantastiske band..det var stadig overraskelser på den lokale platesjappa og de VIRKELIGE nyhetene
    bare strømmet på......Gode tider det, selv om det betyr at man begynner å bli gammel.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.863
    Antall liker
    26.592
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    TYA er sjef, eller? syns selv denne gruppa er litt underrated.

    Det høres ut som om du er fornøyd cash. Det er bra siden du er sånn en hyggelig fyr. ;)
    Takk for det Paulsen og likemåte
    Når man lytter på TYA og hører hur bra de var så vanskeligt att skjønne de ikke fikk samme oppmerksammhet som fex DP og LZ?
    Husker faktiskt litt av det tidl -70t då mye storheter gav ut sitt matrl mye pga av en eldre bror som var som dere ca tenker jeg:rolleyes: Men sen kom min tidsepok som ett skudd -77 og da var jeg hekta., og er det fortsatt....
     

    roykristoffersen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.06.2005
    Innlegg
    81
    Antall liker
    56
    Hei alle sammen! Tusen takk til alle som kom. Det var et veldig morsomt arrangement med mye god lyd. Doxa har tatt produktene sine et steg videre inn i high end markedet og det var mange som var imponert av lyden som ble presentert. Veldig gøy!


    Litt bilder fra arrangementet.
    Doxa_07.jpg


    Doxa_06.jpg


    Doxa_02.jpg


    Doxa_04.jpg


    Doxa_01.jpg


    Doxa_03.jpg


    Doxa_05.jpg



    Høytalerne ble kjørt hjem til undertegnede etterpå og her kan jeg i korte trekk si at Doxa 8.2 sin høytaler er en ekstremt god høytaler.
    En mer utfyllende test kommer etterhvert.
     
    Sist redigert:

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.971
    Antall liker
    11.800
    Sted
    Hus
    TYA meget bra. Har stort sett alt som er gitt ut på Deram pluss Recorded Live gitt ut på Japan Chrysalis :)
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.658
    Antall liker
    3.082
    Dæsken - at jeg kunne klare å misse dette! disse HT er interessante. God lyd på Horten-messa, selvom finishen ikke var helt i havn :)

    Orker noen å poste litt mer utfyllende lytteinntrykk?
    Roy K. varsler at han vil legge ut en utfyllende test på OAS-hjemmesiden. Så det er bare å følge med der – og purre ham hvis det drøyer!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.944
    Dæsken - at jeg kunne klare å misse dette! disse HT er interessante. God lyd på Horten-messa, selvom finishen ikke var helt i havn :)

    Orker noen å poste litt mer utfyllende lytteinntrykk?
    Roy K. varsler at han vil legge ut en utfyllende test på OAS-hjemmesiden. Så det er bare å følge med der – og purre ham hvis det drøyer!
    Nådeløs bladfyk som alltid erlandsen :rolleyes:
    Det var godt jeg hadde "gjemt" meg i Longyearbyen når arrangemanget gikk av stabelen :cool:
    Dog gikk jeg tydeligvis glipp av noe lydmessig. På den annen side kan kanskje en telefon til Roy rette opp det!?
    Roy klarer nok brasene, det er bare å gi ham litt slakk line, plutselig er den blide kvinesdølen der med et vell av superlativer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn