Better by you, better then Me (live cover-sanger, bedre enn orginalen?)

Panama Red

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.08.2009
Innlegg
3.131
Antall liker
3.504
Sted
Landås
Torget vurderinger
1
Fikk ikke helt til den tittelen der, men skitt au.
poenget er at jeg sitter og lytter til King Crimson's versjon av Heros av David Bowie fra Heavy ConsruKction.
Og akkurat nå er den min favoritt live cover-sang. Hva er din?
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Å hjelpe meg for et spm ! Jeg er en søkker for coverlåter! elsker alternative varianter av fete låter ..

Ikke for å banne i kirka... du finner ingen større beatles fan enn meg:
SLIK skal en coverlåt gjøres :) jeg mener dette muligens er slik denne låten skulle vært i utgangspunktet :)


anna morro? f.eks :

Dette er ikke live da men cover er det vel?
 

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Innlegg
2.442
Antall liker
449
Torget vurderinger
2
Sikker vinner e vel All Along the watchtower med Jimi,gruser jo Bob ;D

mvh Filip
 

Panama Red

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.08.2009
Innlegg
3.131
Antall liker
3.504
Sted
Landås
Torget vurderinger
1
Mange bra live sett er blitt avsluttet med en rå cover-låt. King Crimson tilfører Heros et mye større, rikere og frekkere sound. vokalen er meget bra. lyden kunne vært bedre, men live is live, eller?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
A Boy Named Sue skrev:
Fikk ikke helt til den tittelen der, men skitt au.
poenget er at jeg sitter og lytter til King Crimson's versjon av Heros av David Bowie fra Heavy ConsruKction.
Og akkurat nå er den min favoritt live cover-sang. Hva er din?
Var vel ikke Judas Priest sin geniale låt fra Stained Class du mener? Den var en stor hit hos meg iallefall i sin tid, kjøpte plata da den kom ut i '78, og ble Priest-tilhenger i den perioden, en status jeg fortsatt kroner meg med etter Nostradamus.

 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Jan Werner: Holy Diver
 
N

nb

Gjest
Vidar P skrev:
Var vel ikke Judas Priest sin geniale låt fra Stained Class du mener? Den var en stor hit hos meg iallefall i sin tid, kjøpte plata da den kom ut i '78, og ble Priest-tilhenger i den perioden, en status jeg fortsatt kroner meg med etter Nostradamus.
Jøss, det hadde jeg ikke ventet av hr. doktoren. Men all respekt, Judas Priest har en del veldig, veldig tøffe klassikere!

Ellers enig med Totte, synd JW kastet bort talentet sitt, han hadde blitt en fantastisk rockevokalist.
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Vidar P skrev:
A Boy Named Sue skrev:
Fikk ikke helt til den tittelen der, men skitt au.
poenget er at jeg sitter og lytter til King Crimson's versjon av Heros av David Bowie fra Heavy ConsruKction.
Og akkurat nå er den min favoritt live cover-sang. Hva er din?
Var vel ikke Judas Priest sin geniale låt fra Stained Class du mener? Den var en stor hit hos meg iallefall i sin tid, kjøpte plata da den kom ut i '78, og ble Priest-tilhenger i den perioden, en status jeg fortsatt kroner meg med etter Nostradamus.

Du verden Vidar, jeg hadde ikke forventet at du også var en kjenner av Priest :) Eller...
Jeg anbefaler forøvrig Priests seneste live-album; "A Touch of Evil" på det varmeste :D Sorry for OT.
Back to topic:
Min favorittcover er Joan Baez' originalen "Diamonds and Rust", spilt nettopp av Judas Priest b.l.a. på "Unleashed in The East" :D
Btw så gjør Blackmores Night også en knallversjon av denne.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Nå, platesamlinga inneholder jo mer enn Hildegard von Bingen. Man liker å se på seg selv som musikkinteressert :)
 
N

nb

Gjest
Vidar P skrev:
Nå, platesamlinga inneholder jo mer enn Hildegard von Bingen. Man liker å se på seg selv som musikkinteressert :)
;)

Kun middelaldersang kan bli noe snevert, ja.
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Tenk om det ble allment kjent at kommuneoverlegen har et hemmelig liv som headbanger ;D
Godt mulig at det hadde blitt expressutrykninger for å befri trangsynte mennesker fra bacalao i vrangstrupen ;D
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er vel ikke helt ukjent, siden jeg er den eneste i fascilitetene med et fullrigget hifisystem og en ekstensiv platesamling satt opp på kontoret. Det høres helt ute på venterommet noen ganger... hehe.
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Vidar P skrev:
Det er vel ikke helt ukjent, siden jeg er den eneste i fascilitetene med et fullrigget hifisystem og en ekstensiv platesamling satt opp på kontoret. Det høres helt ute på venterommet noen ganger... hehe.
Kan jeg få deg som fastlege? ;D
Noenogfemti mil er da ingen avstand ;D ;D
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hehe. Har velkomsttilbud for nye pasienter; en hundrepakke sobril, to uker full sykemelding og en gratis legeerklæring etter eget ønske. Alt gratis.

Sjekk www.nav.no ->Min Fastlege (nede i helga) på mandag.
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.749
Antall liker
868
Torget vurderinger
35
Vidar P skrev:
Det er vel ikke helt ukjent, siden jeg er den eneste i fascilitetene med et fullrigget hifisystem og en ekstensiv platesamling satt opp på kontoret. Det høres helt ute på venterommet noen ganger... hehe.
;D ...ser for meg det ljomer "doctor doctor" ut på venterommet

mvh
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Vidar P skrev:
Hehe. Har velkomsttilbud for nye pasienter; en hundrepakke sobril, to uker full sykemelding og en gratis legeerklæring etter eget ønske. Alt gratis.

Sjekk www.nav.no ->Min Fastlege (nede i helga) på mandag.
Haha ;D Ordner du Revaxør og Talisker på blå resept, så har vi en deal, Vidar ;D
Musikktipsene dine burde i alle fall NAV se på. Så bra er de nemlig :D Og jeg er HELT sikker på at god musikk bidrar til både fysisk og psykisk helse, i n'te potens :) Eb win-win situasjon m.a.o
;)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
.. hadde det bare vært en takst for musikktips :)

Beklager OT ift cover-tråden; for å pense inn igjen; "Det var en spennende dag for Josefine" med Inger Lise Rypdal, originalt av Benny Borg, er slettes ikke ueffen i tråden :)
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Vidar P skrev:
.. hadde det bare vært en takst for musikktips :)
... kunne du kjøpt M5 stasjonsvogn til fru P, avkom og Cedric, samt en en Aston Martin V8 Vantage Superlight som utrykningsbil til deg selv :D
Når da vin og whiskytips taksten kommer i tillegg :eek:
;D
Tolkes slik for de som ikke leser alle tråder:
Dette settes det pris på !!!!!!!!!!!
:D
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Du kjenner meg jo bedre enn jeg gjør du. Alt det du nevner vil jeg ha, ja takk :)
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.385
Antall liker
20.791
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Not fade away med Buddy Holly er jo søt, men Stonesversjonen er løpsk.

Uh, livecovers som overgår originalen var det. Hørte DumDum Boys gjøre ABBAs Mamma Mia på konsert i '87. Plutselig oppdaget jeg låtskrivertalentet til Bjørn&Benny. 
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Valentino skrev:
Not fade away med Buddy Holly er jo søt, men Stonesversjonen er løpsk.

Uh, livecovers som overgår originalen var det. Hørte DumDum Boys gjøre ABBAs Mamma Mia på konsert i '87. Plutselig oppdaget jeg låtskrivertalentet til Bjørn&Benny.
Tror du har litt ugjort på heavysiden, Valentino ;D
Dørene er åpne her, med både lyttesjokolade og god kaffe. Med mindre du ankommer på fredag eller lørdag kveld, da.
Da er det godt øl og single malts, samt mandatory sleep-over ;D
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Not fade away med Buddy Holly er jo søt, men Stonesversjonen er løpsk.
Spørs om ikke Tanya Tucker var en av de som gjorde den aller best? Jeg tror jeg tenderer til å synes det iallefall. Hun gjorde jo flere versjoner, noen bedre enn andre.

Husker at jeg hørte på denne i bilen da jeg kjørte ned for å flytte til Oslo for å studere i '89. Veldig sterkt album også forresten dette "T.N.T.", knivet om favorittplassen med det mer introspektive "Strong enough to bend" på den tiden husker jeg.

Her med en masse biler som bonus iallefall.

 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
Not fade away med Buddy Holly er jo søt, men Stonesversjonen er løpsk.

Uh, livecovers som overgår originalen var det. Hørte DumDum Boys gjøre ABBAs Mamma Mia på konsert i '87. Plutselig oppdaget jeg låtskrivertalentet til Bjørn&Benny.
Det var ikke tilfeldigvis på Hulen tidlig '87 du så Dum Dum Boys spille Money Money Money? Jeg husker også at de spilte to (?) Monkeys-covere. Mener det var I'm a believer og Stepping Stone, men er ikke helt sikker. Det kan også vært Daydream believer. Uansett har det ingen betydning, for i det er ikke mulig å gjøre de låtene bedre enn The Monkeys themselves. Og siden jeg er skap-Abbafan så er jeg også litt tvilende til å hevde at Dum Dum gjorde den bedre, men det svingte uansett som f**n!!! Alle coverlåtene de gjorde den kvelden. Det kan forresten ha vært tidlig i '86 jeg så dem når jeg tenker meg om. Minnes fremdeles entusiasmen over Babshuari da den kom ut.

Skal se om jeg ikke finner frem til noe selv, men nå er jeg ganske blank.
 
Topp Bunn