Beste metal-vokal noensinne? Will Ramos.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Dette er et one-take opptak av Will Ramos fra Lorna Shore under innspillingen av låta To the hellfire.
Jeg har aldri hørt en bedre vokalprestasjon innen denne type musikk.

 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.245
Antall liker
9.478
Torget vurderinger
2
Fikk ikke helt med meg teksten
Forøvrig vanskelig å vit hva som er reell stemme og hva som er tillagte effekter ,….vel alt hørtes ut som effekter egentlig
 
Sist redigert:

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.708
Antall liker
5.900
Smaken er som baken - heldigvis! Delt og med et hull i midten. Midt i dette hullet plasserer jeg dette. For noe dritt... bokstavelig talt
10, 7 millioner treff på youtube, ja han vet nok ikke hva han holder på med.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.428
Antall liker
12.517
Sted
Sørlandet
10, 7 millioner treff på youtube, ja han vet nok ikke hva han holder på med.
Ah.... da så..

Britney Spears "Baby one more time" har forøvrig 745 millioner nedlastninger og Ed Sheeran har 14 milliard.
 
Sist redigert:
  • Haha
Reaksjoner: HoJ
2

2xJ

Gjest
Helt legitimt og ikke like ekstrem metall... ei heller min favorittvokal heller, men utvilsomt dyktig for det.
Selv så liker jeg vokalister med et stort register og evner og growle i en setning og clean vokal i neste.....
 

Trg

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.08.2021
Innlegg
694
Antall liker
1.879
Sted
Gilja
Kommer ikke utenom Michael Kiske fra Helloween her. Men det er bare min mening 😁🍻
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Fikk ikke helt med meg teksten
Forøvrig vanskelig å vit hva som er reell stemme og hva som er tillagte effekter ,….vel alt hørtes ut som effekter egentlig
På selve plata hører man at de legger flere stemmer over hverandre etc, men på vokalopptaket er det nok fint lite tillagte effekter. Dette er i all hovedsak produsert av ren vokalteknikk av første klasse.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Samme karen som synger cover på en Sleep Token låt. Denne gang med ren vokal.

 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Min favoritt metalvokalist er faktisk James Hetfield. Bare... fordi.

Hvem som er objektivt best er egentlig ikke så viktig for meg. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: KMR

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Smaken er som baken - heldigvis! Delt og med et hull i midten. Midt i dette hullet plasserer jeg dette. For noe dritt... bokstavelig talt
Fikk ikke helt med meg teksten
Forøvrig vanskelig å vit hva som er reell stemme og hva som er tillagte effekter ,….vel alt hørtes ut som effekter egentlig
På YouTube skriver artisten: **This is a one take performance, there are no layers, no doubles, no edits.**
 

Makrellen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.10.2012
Innlegg
179
Antall liker
293
Til trådstarter må jeg si at vokalen var særdeles imponerende!

Og det kommer fra en som, helt subjektivt og muligens irrasjonelt, har en tendens til å se på all type "Nu-", "Core-" og "Djent" (bortsett fra Meshuggah selvfølgelig) -metal som noe skitunger med teite hårfrisyrer, og som ikke er tørre bak øra, holder på med. Ikke "ekte" metall. Haha!

Kan være gøy å kontrastere med tungrock/metal vokal idealer fra oss gamlisers formative år. Det var bredbeint, sexistisk, dramatisk, høytidelig, pompøst, pretensiøst osv, selvfølgelig, men gud så bra! Kongen av bredbeint tung "cockrock" vokal var selvfølgelig Coverdale. Sistegenerasjon klassisk tungrockvokalist var vel Cornell i Soundgarden.

Come Taste the Band vil jeg si er sterkt undervurdert, flott plate!

 

KMR

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2012
Innlegg
212
Antall liker
185
Sted
Fyresdal
Torget vurderinger
0
Ikke så værst det her heller 💪
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.245
Antall liker
9.478
Torget vurderinger
2
På YouTube skriver artisten: **This is a one take performance, there are no layers, no doubles, no edits.**
Det ikke uforenlig med at vokalen går gjennom forvrenger, ekkomaskin , og autotune og fuzzgitarboks
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.189
Antall liker
2.661
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Av jentene ,,,,Jeg har litt sansen for Tarja , hun kan synge telefon katalogen om så
Uten om å ha en av de nydeligste ave maria " fremførelser kan hun rock og

Denne skader ikke å spilles høyt , deili bass bånn linje . )

 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.189
Antall liker
2.661
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Jeg klarer ikke bare ha en favoritt , jeg har mange Hver til sitt mood " om man vil

Behagelige melodiske rock vokalister synes om marylyn manson , danzig og scorpions bare i farta som her :


 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Det ikke uforenlig med at vokalen går gjennom forvrenger, ekkomaskin , og autotune og fuzzgitarboks
Neida, ser den, men det er nok ikke tilfelle her. Youtube har en haug med videoer og kurs for dem som vil lære seg denne type vokal. Du vil fort se at de veksler uanstrengt mellom vokaltypene og tale feks. Dette er vokalteknikk og i noen tilfeller også mikrofonteknikk.
 
2

2xJ

Gjest
Dette er nok en og som må med i toppen.. ikke alles musikk, ei heller min favoritt, men dyktig er han okke som !!!!


Sebastian Bach​
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.116
Antall liker
9.429

Til alle de som mener at McCartney bare er en pusekatt.
 

otello

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.09.2003
Innlegg
114
Antall liker
105
Sted
Oslo.
Torget vurderinger
1
Stor sett liker jeg all musikk (bortsett fra svensktoppar og den type som du kom med først Soedal ;)) Men gutten kan jo synge (post 14). Det kommer ann på humør og situasjon. I går hørte jeg på Cat Stevens (Madammen foreslo den :) ) Live inspiring fra 1971 The Slow Show digger jeg litt for tiden. Håper de kommer hit til berget og spiller. Men som tidligere nevnt her! Smaken er som.... Ha en fortreffelig musikklørdag.
 
Sist redigert:
Topp Bunn