Diverse Beste måte å selge frimerker?

PowerMetal

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2010
Innlegg
1.940
Antall liker
1.277
Torget vurderinger
2
Hei, jeg ryddet i sakene mine i kjelleren til foreldrene mine og fant frimerkene jeg samlet på barneskolen. Jeg tror de løse frimerkene stort sett er av liten verdi da det meste ble kjøpt i konvolutter med 100+ merker. Men jeg har nok over 100 førstedagsbrev som jeg sikkert burde få solgt (mest 90 tallet, men sikkert noe i fra 70-80 tallet også).

Er det noen som har noe erfaring med salg? Er det best å gjøre det selv med auksjon (qxl.no?), eller er det noe erfaring med butikker i Oslo som kjøper? Det er viktig at det er enkelt, har ikke lyst til å bruke alt for mye tid på det.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.691
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Eldre førstedagsbrev fra før tidlig 60-tall kan ha en viss verdi. Er de fra midten av 60-tallet og nyere går de for en krone stykket på QXL hvis du i det hele tatt finner noen som er interessert. Prøv å legge ut alt i en lott med minstepris 100 kroner. Ingen frimerkehandlere vil ta inn det du beskriver her.
 

PowerMetal

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2010
Innlegg
1.940
Antall liker
1.277
Torget vurderinger
2
Takk for svar!
Da legger jeg det kanskje ut samlet på finn.no og håper på å få et par hundre for hele greia. Ser det er et par fra 60 tallet, men kun 4 som er eldre (1942-1943).

Litt overrasket over at frimerker er verdt så lite. Husker nyhetssaker fra da jeg var liten hvor folk fant dyre frimerker på loftet osv... Om noen år er det vel gamle e-poster som blir solgt på auksjon :p
 
Topp Bunn