Digitale avspillere Beste CD spiller med Digital inngang til under 20K

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Innlegg
776
Antall liker
143
Som overskriften sier lurer jeg på forskjellige CD spillere til under 20K som har digitale inngang som kan brukes som DAC til nettverkspiller i tilleg til CD spiller.
Fikk lyst på dette da jeg så at det var mulig og kjøpe Marantz S15 S2 brukt for rundt 5k.

Dette er et fremtidig prosjekt og ikke noe som blir prioritert nå.. Forhåpentligt vis til våren neste år, dersom det ikke dukker opp noe brukt..

Men hvilke andre kandidater er der, brukt som ny.. ???

Her er de jeg vet om.

Marantz S15 S2
Audiolab 8200CD
Cambridge Azur 851C
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.650
Antall liker
58.443
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Skal ikke uttale meg om hva som er best, men hvis det er interessant selger Oslo Hifi center sin demo Audiolab 8200CDQ for 6995kr (10.000).
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Oppo som nevnnt over. Tar alle formater. Er svært god på CD og enda bedre på SACD hvis man har det. XLR er jo også ett pluss!
Hadde ikke vært i tvil samt at man får alle mulige funksjoner i tillegg:)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Det der er pr dato en fight mellom Marantz og Audiolab, Morten..
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
790
Antall liker
279
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Marantz har akkurat sluppet en ny spiller nå, SA 14S1. Den har, i motsetning til SA15, både optisk, coax og USB inngang på baksiden, samt en USB inngang for Ipod osv i front. Mulig den bikker litt over 20K i skrivende stund.

Marantz UK | SA-14S1
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Oppoen har det du ønsker i bøtter og spann, men hos meg faller den litt gjennom på lyddelen. Dersom du primært ønsker en blue ray er det en annen sak. Dog hadde jeg i dag gått for en Marantz der også..Det er noe med at tomhylser, kronestykker, metaldeler osv. som faller på harde flater ikke skal høres ut som noe annet..der er Oppen bare en ørliten tanke for lys i målet..og det irriterer meg litt siden det er gjennomgående, men ikke nok til å bytte siden buildedelen er top notch..

Marantzen, uten tvil.

jakr
Hmmm..ser du har Oppo 105 og da vet du vel hva du snakker om:).
Hva synes du mangler? Sorry for litt bumping kanskje, men som nevnt har jeg denne på ønskelista selv..
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Enkelt! Ønske om mykere, varmere lyd? Marantz! Ekte allrounder av et Kinderegg? Audiolab
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.281
Antall liker
11.050
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Marantz har akkurat sluppet en ny spiller nå, SA 14S1. Den har, i motsetning til SA15, både optisk, coax og USB inngang på baksiden, samt en USB inngang for Ipod osv i front. Mulig den bikker litt over 20K i skrivende stund.

Marantz UK | SA-14S1
Takker for tips, den settes på kandidatlista.
Jeg har en Cambridge 751BD som brukes også til SACD, den låter greit men jeg liker bedre lyden fra CD-laget inn på DACen i SuperUniti enn analogt fra SACD på Cambridge. Eller på gamle AN DAC3, men det skulle vel bare mangle.
Derfor har jeg en stund vurdert Oppo 105 til SACD, og merker meg med interesse kommentaren fra jakr. Er redd for at den har samme karakter som Cambridge.

ED: i salg fra oktober, informerer Lyd&BIlde om SA14S1. Noen som har den i Norge allerede?
Ellers antar jeg at den tar høyoppløselig signal på digitalinngang uten nedsampling. Det gir større verdi for pengene for meg.
 
Sist redigert:

gradient

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.07.2012
Innlegg
129
Antall liker
41
Sted
Århus
ønsker du en klasse CD spiller samt en maskine med digital indgang så virklig lyder analog med masser af energi og rigtig lækkerlyd så bør du kikke efter en brugt Audio Aero Capitole REF der er samtidig en god Pre indbygget

I Danmark findes de til 16-20 K brugt....... prøv at se efter en sådanne og giv den et lyt

god weekend
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
790
Antall liker
279
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Marantz har akkurat sluppet en ny spiller nå, SA 14S1. Den har, i motsetning til SA15, både optisk, coax og USB inngang på baksiden, samt en USB inngang for Ipod osv i front. Mulig den bikker litt over 20K i skrivende stund.

Marantz UK | SA-14S1
Takker for tips, den settes på kandidatlista.
Jeg har en Cambridge 751BD som brukes også til SACD, den låter greit men jeg liker bedre lyden fra CD-laget inn på DACen i SuperUniti enn analogt fra SACD på Cambridge. Eller på gamle AN DAC3, men det skulle vel bare mangle.
Derfor har jeg en stund vurdert Oppo 105 til SACD, og merker meg med interesse kommentaren fra jakr. Er redd for at den har samme karakter som Cambridge.

ED: i salg fra oktober, informerer Lyd&BIlde om SA14S1. Noen som har den i Norge allerede?
Ellers antar jeg at den tar høyoppløselig signal på digitalinngang uten nedsampling. Det gir større verdi for pengene for meg.
Den står i det minste på prislisten til importøren ser jeg:

http://akustikk.no/Marantz prisliste Oktober 2013.pdf

Edit: Må legge til at jeg ikke har hørt denne selv ennå, men har veldig lyst på en :rolleyes:
 

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.563
Antall liker
3.113
Sted
Oslo
Jeg sitter her med en Densen B420XS som også fungerer som DAC for bluray-spilleren. Det fungerer helt fint.
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Siden du spør etter CD-spiller, regner jeg med at du ikke trenger bildedelen? I så fall ville jeg sett etter en brukt Cary 306 SACD PRO. Det var en til salgs på bruktbørsen her for noen mnd siden. Husker ikke prisen, men det er kanskje mulig å tak i en slik for rett under 20K? Det er en spiller i en helt annen klasse enn Marantz og Oppo. Den litt eldre Cary 306 har jeg eid selv. Beste CD-spilleren jeg noen gang har hatt. Den hadde også digitale innganger og volumkontroll.
 
T

tce-teams

Gjest
Hvorfor ikke kjøp ein blu ray spiller som tar alt av formater , inkludert sacd det gjør sonyen jeg kjøpte meg for ein stund siden.
 
C

cruiser

Gjest
Hvorfor ikke kjøp ein blu ray spiller som tar alt av formater , inkludert sacd det gjør sonyen jeg kjøpte meg for ein stund siden.
Fordi de delvis med unntak av oppoen er rompe på musikkskiver. Jeg hadde valgt audiolab'n, meget god britisk spiller!
 
T

tce-teams

Gjest
Hvorfor ikke kjøp ein blu ray spiller som tar alt av formater , inkludert sacd det gjør sonyen jeg kjøpte meg for ein stund siden.
Fordi de delvis med unntak av oppoen er rompe på musikkskiver. Jeg hadde valgt audiolab'n, meget god britisk spiller!
Man trenger ikke og kjøpe cd spiller til 20000 kr for og få god lyd , spilleren min betalte jeg 1300 kr fra holland. og det er beste blu ray/cd/sacd osv jeg har hadt. kjøp marantz sin sa7300 og bruk resten av pengene på noe fornuftig.
 

QWERT

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.04.2012
Innlegg
323
Antall liker
136
Torget vurderinger
0
Hvorfor ikke kjøp ein blu ray spiller som tar alt av formater , inkludert sacd det gjør sonyen jeg kjøpte meg for ein stund siden.
Denne har vel ikke digital inng. og sender kun SACD ut på HDMI?
 
T

tce-teams

Gjest
Da har jeg villet gått for MARANTZ SA-KI PEARL LITE

denne har alt trådstarter spør om ny pris 12000,-
 
C

cruiser

Gjest
Hvorfor ikke kjøp ein blu ray spiller som tar alt av formater , inkludert sacd det gjør sonyen jeg kjøpte meg for ein stund siden.
Fordi de delvis med unntak av oppoen er rompe på musikkskiver. Jeg hadde valgt audiolab'n, meget god britisk spiller!
Man trenger ikke og kjøpe cd spiller til 20000 kr for og få god lyd , spilleren min betalte jeg 1300 kr fra holland. og det er beste blu ray/cd/sacd osv jeg har hadt. kjøp marantz sin sa7300 og bruk resten av pengene på noe fornuftig.
Kommer vel an på hva man har i resten av kjeden, kjipt om avspiller blir svakeste leddet, noe det fort blir med billige bluray spillere
 
T

tce-teams

Gjest
Hvorfor blir billige blu ray spillere fort det svakeste leddet i kjeden. Jeg har testet blu ray spillere opp til 20000 kr og det er jaggu ikke noen forskjell på dem , når det kommer til lyd og bilde kvalitet. Selve chassiet på disse dyrere spillerene er noe anet enn di billigste spillerne.
 

gradient

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.07.2012
Innlegg
129
Antall liker
41
Sted
Århus
jeg vil nu stadig kikke efter noget Fransk, når man ser på dit setup det er jo gode sager du spiller på
 
T

tce-teams

Gjest
Til trådstarter her er også ein cd spiller du bør ta ein titt på , vist ikke denne digitale inngangen er så viktig Sony SCD-XA5400ES | Lyd & Bilde Dette er ein cd spiller jeg selv kunne tenkt meg og hadt i stuen her :)
 

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.623
Antall liker
4.270
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Hvorfor ikke kjøp ein blu ray spiller som tar alt av formater , inkludert sacd det gjør sonyen jeg kjøpte meg for ein stund siden.
Fordi de delvis med unntak av oppoen er rompe på musikkskiver. Jeg hadde valgt audiolab'n, meget god britisk spiller!
Man trenger ikke og kjøpe cd spiller til 20000 kr for og få god lyd , spilleren min betalte jeg 1300 kr fra holland. og det er beste blu ray/cd/sacd osv jeg har hadt. kjøp marantz sin sa7300 og bruk resten av pengene på noe fornuftig.
Kommer vel an på hva man har i resten av kjeden, kjipt om avspiller blir svakeste leddet, noe det fort blir med billige bluray spillere
Oss som har levd en stund og eid cd-spillere i prisklasse fra 1990 og opp til 50 000 vet at DET ER FORSKJELL på spillere! Akkurat som det er forskjell på all annen elektronikk. Kvaliteten på alt fra drivverk, dac, op-amper, strømforsyning og analogdel bestemmer kvaliteten på signalet som sendes videre. Dette merkes på oppløsning, perspektiv, romfølelse, dynamikk osv. Klangen, eller hvorvidt spilleren spiller "lyst" eller "mørkt" trenger ikke å ha så mye med kvalitetn til innnmaten å gjøre, snarere et bevisst valg fra konstruktøren.

Ønsker du det beste fra dette formatet bør du legge litt penger på bordet. I dag er det kjøpers marked og man får knallgode spillere som før har kostet 30 - 60 tusen for 10-12000 pent brukt :)

M
 
T

tce-teams

Gjest
Man trenger ikke og kjøpe cd spiller til 20000 kr for og få god lyd , spilleren min betalte jeg 1300 kr fra holland. og det er beste blu ray/cd/sacd osv jeg har hadt. kjøp marantz sin sa7300 og bruk resten av pengene på noe fornuftig.
Kommer vel an på hva man har i resten av kjeden, kjipt om avspiller blir svakeste leddet, noe det fort blir med billige bluray spillere
Oss som har levd en stund og eid cd-spillere i prisklasse fra 1990 og opp til 50 000 vet at DET ER FORSKJELL på spillere! Akkurat som det er forskjell på all annen elektronikk. Kvaliteten på alt fra drivverk, dac, op-amper, strømforsyning og analogdel bestemmer kvaliteten på signalet som sendes videre. Dette merkes på oppløsning, perspektiv, romfølelse, dynamikk osv. Klangen, eller hvorvidt spilleren spiller "lyst" eller "mørkt" trenger ikke å ha så mye med kvalitetn til innnmaten å gjøre, snarere et bevisst valg fra konstruktøren.

Ønsker du det beste fra dette formatet bør du legge litt penger på bordet. I dag er det kjøpers marked og man får knallgode spillere som før har kostet 30 - 60 tusen for 10-12000 pent brukt :)

M
Forskjell på komponenter , kabler osv osv er det , men det trenger ikke koste skjorta for at det skal låte bra , det var det som var pointet mitt med dette. Jeg har planer selv om ein 2-3 års tid for og oppgradere til et heilt nytt hjemmekino oppsett med martin logan høyttalere , og da har jeg regnet med at jeg kommer oppi ein halv million med komponenter og kabler etc.
Når man har hifi som hobby så koster det ein del penger ingen tvil om det , men det betyr ikke at jeg kommer til og kjøpe meg ein cd spiller til 50000 kr for det , jeg har godt meir og meir over til og streame musikk. Så det er nok ein god nettverk streamer jeg kommer til og legge pengene mine i , men det får tiden vise. Uansett lykke til videre til trådstarter til og finne riktig cd spiller.
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.650
Antall liker
58.443
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Det er som sundkoien sier.
Man får altså ikke det hele for under det halve.
Da må man, som han sier kjøpe brukt, men det er vel mer begrenset utvalg da trådstarter vil ha digital inngang.

Hører man ikke forskjell på en spiller til 1300 og 20000 kroner bør man egentlig være lykkelig.
Imidlertid spørs det da hvor mye man får ut av denne hobbyen (?)

Atter en gang ser man at en slik tråd hvor man ber om kjøpsråd er mer forvirrende enn oppklarende.
Ofte har ikke de som gir råd hørt utstyret de anbefaler sjøl en gang.
Da blir i grunn gode råd enda dyrere...
 
Sist redigert:
C

cruiser

Gjest
Man trenger ikke og kjøpe cd spiller til 20000 kr for og få god lyd , spilleren min betalte jeg 1300 kr fra holland. og det er beste blu ray/cd/sacd osv jeg har hadt. kjøp marantz sin sa7300 og bruk resten av pengene på noe fornuftig.
Kommer vel an på hva man har i resten av kjeden, kjipt om avspiller blir svakeste leddet, noe det fort blir med billige bluray spillere
Oss som har levd en stund og eid cd-spillere i prisklasse fra 1990 og opp til 50 000 vet at DET ER FORSKJELL på spillere! Akkurat som det er forskjell på all annen elektronikk. Kvaliteten på alt fra drivverk, dac, op-amper, strømforsyning og analogdel bestemmer kvaliteten på signalet som sendes videre. Dette merkes på oppløsning, perspektiv, romfølelse, dynamikk osv. Klangen, eller hvorvidt spilleren spiller "lyst" eller "mørkt" trenger ikke å ha så mye med kvalitetn til innnmaten å gjøre, snarere et bevisst valg fra konstruktøren.

Ønsker du det beste fra dette formatet bør du legge litt penger på bordet. I dag er det kjøpers marked og man får knallgode spillere som før har kostet 30 - 60 tusen for 10-12000 pent brukt :)

M
Forskjell på komponenter , kabler osv osv er det , men det trenger ikke koste skjorta for at det skal låte bra , det var det som var pointet mitt med dette. Jeg har planer selv om ein 2-3 års tid for og oppgradere til et heilt nytt hjemmekino oppsett med martin logan høyttalere , og da har jeg regnet med at jeg kommer oppi ein halv million med komponenter og kabler etc.
Når man har hifi som hobby så koster det ein del penger ingen tvil om det , men det betyr ikke at jeg kommer til og kjøpe meg ein cd spiller til 50000 kr for det , jeg har godt meir og meir over til og streame musikk. Så det er nok ein god nettverk streamer jeg kommer til og legge pengene mine i , men det får tiden vise. Uansett lykke til videre til trådstarter til og finne riktig cd spiller.
Muttern syns det er god lyd i klokkeradion, men det hjelper nok heller ikke denne tråden. Hva med å bare forholde seg til det trådstarter ber om istedenfor alltid lage denne diskusjonen
 
T

tce-teams

Gjest
Det er som sundkoien sier.
Man får altså ikke det hele for under det halve.
Da må man som han sier kjøpe brukt, men det er vel mer begrenset utvalg da trådstarter vil ha digital inngang.

Hører man ikke forskjell på en spiller til 1300 og 20000 kroner bør man egentlig være lykkelig.
Imidlertid spørs det da hvor mye man får ut av denne hobbyen (?)

Atter en gang ser man at en slik tråd hvor man ber om kjøpsråd er mer forvirrende enn oppklarende.
Ofte har ikke de som gir råd hørt utstyret de anbefaler sjøl en gang.
Da blir i grunn gode råd enda dyrere...
Hører man ikke forskjell på en spiller til 1300 og 20000 kroner bør man egentlig være lykkelig. Jeg skrev ikke forskjell på ein spiller fra 1300 og 20000 kr , jeg skrev det at jeg har testet blu ray spillere opp til 20000 kr.
Men nok om det nå skal vi ikke spore av denne tråden.
 
T

tce-teams

Gjest
Oss som har levd en stund og eid cd-spillere i prisklasse fra 1990 og opp til 50 000 vet at DET ER FORSKJELL på spillere! Akkurat som det er forskjell på all annen elektronikk. Kvaliteten på alt fra drivverk, dac, op-amper, strømforsyning og analogdel bestemmer kvaliteten på signalet som sendes videre. Dette merkes på oppløsning, perspektiv, romfølelse, dynamikk osv. Klangen, eller hvorvidt spilleren spiller "lyst" eller "mørkt" trenger ikke å ha så mye med kvalitetn til innnmaten å gjøre, snarere et bevisst valg fra konstruktøren.

Ønsker du det beste fra dette formatet bør du legge litt penger på bordet. I dag er det kjøpers marked og man får knallgode spillere som før har kostet 30 - 60 tusen for 10-12000 pent brukt :)

M
Forskjell på komponenter , kabler osv osv er det , men det trenger ikke koste skjorta for at det skal låte bra , det var det som var pointet mitt med dette. Jeg har planer selv om ein 2-3 års tid for og oppgradere til et heilt nytt hjemmekino oppsett med martin logan høyttalere , og da har jeg regnet med at jeg kommer oppi ein halv million med komponenter og kabler etc.
Når man har hifi som hobby så koster det ein del penger ingen tvil om det , men det betyr ikke at jeg kommer til og kjøpe meg ein cd spiller til 50000 kr for det , jeg har godt meir og meir over til og streame musikk. Så det er nok ein god nettverk streamer jeg kommer til og legge pengene mine i , men det får tiden vise. Uansett lykke til videre til trådstarter til og finne riktig cd spiller.
Muttern syns det er god lyd i klokkeradion, men det hjelper nok heller ikke denne tråden. Hva med å bare forholde seg til det trådstarter ber om istedenfor alltid lage denne diskusjonen
Enig med deg cruiser :)
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.650
Antall liker
58.443
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Innlegg# 22#:

"Hvorfor blir billige blu ray spillere fort det svakeste leddet i kjeden. Jeg har testet blu ray spillere opp til 20000 kr og det er jaggu ikke noen forskjell på dem , når det kommer til lyd og bilde kvalitet. Selve chassiet på disse dyrere spillerene er noe anet enn di billigste spillerne. "

Nei, vi skal selvsagt ikke spore av.
Jeg skal ikke si mer.
 
T

tce-teams

Gjest
Innlegg# 22#:

"Hvorfor blir billige blu ray spillere fort det svakeste leddet i kjeden. Jeg har testet blu ray spillere opp til 20000 kr og det er jaggu ikke noen forskjell på dem , når det kommer til lyd og bilde kvalitet. Selve chassiet på disse dyrere spillerene er noe anet enn di billigste spillerne. "

Nei, vi skal selvsagt ikke spore av.
Jeg skal ikke si mer.
du skal ikke si meir men måtte skrive det du skreiv :confused:
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.874
Antall liker
4.314
Muligens enda en avsporing, men jeg tar sjansen.

For 20k kan du kjøpe en vifteløs PC og installere et lydkort fra Lynx Studio. Da har du digital og analog inngang og utganger i fleng. Og en lydkvalitet som holder følge langt oppover i pris. Og muligheter for DVD og Blu-ray osv om det skulle være interesant.
 
Topp Bunn